- Edvardas Kubilius, LRT radijo laida „60 minučių“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Feisbuke reklamų kūrėjai stengiasi pasiekti tikslinę auditoriją, tad, kuo daugiau asmeninės informacijos nurodysite, tuo mažiau sulauksite jums neaktualių reklamų, LRT RADIJUI tvirtina socialinių tinklų ekspertas, įmonės „Socialus marketingas“ direktorius Arijus Žakas.
„Yra manančių, kad feisbukas renka informaciją apie vartotojus ir ją nutekina reklamos užsakovams. Tai – visiška nesąmonė. Netgi neįsivaizduoju technologinių būdų, kaip būtų galima tą padaryti“, – teigia A. Žakas.
– Kaip vertinate Belgijos policijos atstovų teiginį, kad „emocijų“ spaudymas feisbuke atskleidžia vartotojų įpročius, o ši informacija gali būti naudinga reklamų kūrėjams?
– Įvairių gandų bei informacijos girdime kasdien. Kartais ji būna patikrinta, kartais – ne. Susidaro įspūdis, kad žiniasklaida bei įvairios organizacijos, ne iki galo įsigilinusios į įvairias situacijas, be reikalo gąsdina žmones ir skleidžia ne visai tikslią informaciją.
– Vis dėlto ar „emocijų“ spaudinėjimas gali pakenkti vartotojo privatumui?
– Feisbukas daro viską, kad turinys pasiektų reikiamą auditoriją. Kompanija tikrai nesiekia, kad mums būtų rodomos neįdomios ir neaktualios reklamos. Dažniausiai nepageidaujami pranešimai vartotojus pasiekia dėl to, kad išsigandę jie feisbukui nepateikia asmeninės informacijos. Pavyzdžiui, daugelis bijo įrašyti, kiek jiems metų, kuriame mieste gyvena, nenurodo telefono numerio ir daugybės kitos informacijos. Dėl to šie žmonės patenka į bendros reklamos lauką, kuriame juos pasiekia labai įvairi informacija. Taigi, kuo daugiau asmeninių duomenų nurodysime, tuo tikslesnė informacija mus pasieks.
Yra manančių, kad feisbukas renka informaciją apie vartotojus ir ją nutekina reklamos užsakovams. Tai – visiška nesąmonė. Netgi neįsivaizduoju technologinių būdų, kaip būtų galima tą padaryti.
– Kaip jūs, dirbdamas feisbuke, nustatote vartotojus, apibrėžiate jų charakterį ir vėliau kažkaip juos suskirstote pagal tai, kokią informaciją kam reikėtų siūlyti?
– Kiekvienas prekės ženklas, produktas ar paslauga turi savo tikslinę auditoriją. Ji gali būti plati arba siaura. Pavyzdžiui, jei reklamuojame Marijampolėje įsikūrusį restoraną, mums reikia pasiekti tik šio miesto gyventojus. Juk nei vilniečiai, nei kauniečiai, nei klaipėdiečiai į Marijampolę nevažiuos vien tam, kad apsilankytų reklamuojamame restorane. Mūsų užduotis – kiek įmanoma tiksliau nurodyti žmones, kuriems tam tikra reklama galėtų būti aktuali.
Už neaktualios informacijos skelbimą esame baudžiami. Feisbukas reitinguoja kiekvieną reklamą. Jei reklamos reitingas prastas, ji tampa labai brangi. Be to, tokia informacija visus erzina, nes pasiekia ne tuos žmones.
Feisbukas mums leidžia segmentuoti vartotojus pagal amžių, gyvenamąją vietą, lytį, išsilavinimą, pomėgius. Natūralu, kad feisbukas domisi savo vartotojų pomėgiais. Jei reklamuosime su automobiliais susijusį produktą, bet pasirinksime žmones, kurių automobiliai visiškai nedomina, nepasieksime rezultatų.
– Minėjote, kad žmonės nurodo asmeninę informaciją – amžių, gimimo bei gyvenamąją vietą, išsilavinimą ir t. t. Ar yra kokie nors vartotojų veiksmai, kuriuos jūs irgi matote, vertinate ir pagal juos atrenkate reklamos pasiūlymus?
– Jeigu Jonas Jonaitis kažkur paspaudė mygtuką „ patinka“, tai tikrai nereiškia, kad mes pradėsime jį atakuoti reklama. Tačiau feisbukas stebi, kokiomis temomis domisi kiekvienas vartotojas, ir skirsto juos pagal pomėgius. Bet nereikia manyti, kad mums bus naudingiau, jei nenurodysime vienokios ar kitokios informacijos. Galiu tik pakartoti, kad, kuo daugiau informacijos nurodysite, tuo didesnė tikimybė, kad jus pasieks daugiau reikalingos ir mažiau nereikalingos informacijos.
Visi mechanizmai, kuriuos naudoja feisbukas, skirti tam, kad vartotojas gautų maksimalią naudą. Pažvelgę į feisbuko veikimo mechanizmą, pamatysime, kad visus pakeitimus kompanija daro tik dėl to, kad vartotojui būtų geriau. Feisbukas nebent apsunkina darbą žmonėms, kuriantiems reklamas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
NASA stažavęsi lietuviai: atskleidė, ką išmoko, ir kodėl labiausiai sužavėjo ne technologijos
Į NASA 16 savaičių truksiančiai pavasario stažuotei jau netrukus išvyks 10 studentų iš Lietuvos – šią žinią paskelbė konkursą organizavusi Lietuvos mokslo taryba (LMT). Kiek anksčiau paskelbtas ir kvietimas stažuotėms N...
-
Marso mėnulių mįslė: aerokosminių tyrimų agentūra planuoja pradėti naują misiją1
2026 m. Japonijos aerokosminių tyrimų agentūra planuoja pradėti misiją „Mars Moons eXploration“, kurios tikslas – ištirti Marso mėnulius Fobą ir Deimą bei pargabenti į Žemę mėginių iš Fobo. Tikimasi, kad ši m...
-
Tyrimas: Vidurio Europoje smarkiai padidėjo UV spinduliuotė
Naujo tyrimo duomenimis, pastaraisiais dešimtmečiais Vidurio Europoje netikėtai smarkiai padidėjo ultravioletinė (UV) spinduliuotė. ...
-
Sirijoje atrasti seniausi žinomi alfabetiniai rašmenys1
Naujausi archeologų atradimai rodo, kad seniausi alfabetiniai rašmenys gali būti net 500 metų senesni nei manyta iki šiol. ...
-
NASA kosmoso sveikatos priežiūros inovacijų programoje dirbs su lietuvių „Delta Biosciences“
Lietuvos gyvybės mokslų įmonė „Delta Biosciences“ yra pirmoji kompanija Europoje, atrinkta į NASA „Space-H“ akceleratoriaus programą, skatinančią pažangias kosmoso sveikatos priežiūros technologijas. ...
-
Garsus architektas pristatė planus pastatyti A. Einsteino centrą Vokietijos Ulmo mieste
Įžymus architektas Danielis Libeskindas sekmadienį pristatė muziejaus, skirto Alberto Einšteino darbams, projektą. Muziejus iškiltų Vokietijos Ulmo mieste, kuriame gimė žymusis mokslininkas. ...
-
Seimas imasi dirbtinio intelekto reguliavimo, siekia patikslinti startuolio sąvoką
Seimas svarstys patikslinti kriterijus, pagal kuriuos įmonės patenka į startuolių kategoriją ir gali gauti valstybės paramą, taip pat Lietuvoje imsis reguliuoti dirbtinio intelekto (DI) naudojimą. ...
-
JAV vyriausybė sieks, kad „Google“ parduotų naršyklę „Chrome“
JAV vyriausybė teisėjo paprašė nurodyti suskaidyti interneto milžinę „Google“ parduodant jos plačiai naudojamą naršyklę „Chrome“. ...
-
Bažnyčioje – naujovė: žmonės išpažintį gali atlikti pačiam Jėzui10
Naujųjų technologijų pažanga nenustoja stebinti. Vienos bažnyčios lankytojai gali tiesiogiai pasikalbėti su Jėzumi arba tiksliau – jo dirbtinio intelekto (DI) versija. ...
-
„SpaceX“ nepavyko „pagauti“ savo raketos greitintuvo
„SpaceX“ antradienį surengė dar vieną savo raketos „Starship“ bandomąjį skrydį, o stebėti pakilimą prie Elono Musko prisijungė išrinktasis JAV prezidentas Donaldas Trumpas, kas iliustruoja vis stiprėjantį jųdviejų be...