Alpių poema šokyje su „Ąžuolynu“

  • Teksto dydis:

Kiekvienas lapkritis orkestrui Ąžuolynas tarsi gimtadienis, kuris tiek klausytojams, tiek muzikantams įteikia ypatingą dovaną – pažymėtą aukščiausios prabos ženklu, unikaliais, dar niekur neskambėjusiais, kūriniais, kiekvieną kartą atskleisdamas vis kitą orkestro veidą.

Kiekvienais metais Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“ parengia pluoštą originalių kūrinių, sukurtų specialiai pučiamųjų instrumentų orkestrui. Virtuozinės ir ypatingos meistrystės reikalaujančios orkestro balsų linijos susilieja į darnų bei efektingą skambesį, dar kartą įrodant, kad muzika pučiamiesiems yra be galo spalvinga, įvairi, įsukanti į ritmų, melodijų verpetą, o savo sodriu skambesiu dažnai pranoksta simfoninių kūrinių partitūras.

Nuo Lietuvos, per Vakarų Europą, iki Amerikos, –  trumpai būtų galima nusakyti šių metų programos „Musica academia“ muzikinę kelionę, kurią sudarė orkestro „Ąžuolynas“ vyriausiasis dirigentas Giedrius Vaznys. Ispanų kompozitorius Ferreras Ferranas (g.1966) savo kūriniu „El Bosque Mágico“ pakvies pasivaikčioti po stebuklingą mišką, kuriame gyvena elfai, fėjos ir gnomai. Kompozitorius mėgsta kartoti, kad reikia nepamiršti „svajoti“, o savo muzika sako norės padaryti pasaulį laimingesnį. Prie orkestro šiame kūrinyje prisijungs obojininkas, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorius bei Lietuvos nacionalinės filharmonijos ansamblio „Musica humana“ meno vadovas dr. Robertas Beinaris, aktyviai koncertuojantis Lietuvoje, užsienio šalyse ir visada su jaunatviška dvasia besileidžiantis į naujas, nepažintas muzikines keliones.

Dar vienas šių metų perlas – šveicarų kompozitoriaus Franco Cesarini, gimusio didingų Alpių šalyje, kur kalnai yra natūrali kiekvieno žmogaus gyvenimo dalis, poema. Septyniose poemos dalyse kompozitorius kuria materijos ir dvasinių būsenų peizažus – audra, rūkas, Alpių ganykla, melancholija, šviesos improvizacijos ir pan. Kompozitoriaus kūrinio „Poema Alpestre“ ypatingumas slypi netikėtuose sąskambiuose, impresionistinėse ir ekspresyviose tembrinėse drobėse.

Robertas Beinaris. Organizatorių nuotr.

Daugiau kaip pusė šiūmetės programos kūrinių yra sukurti šokio dvasioje, todėl lengvas sūkurys lydės beveik visą koncerto programą. Antai Amerikos šiuolaikinės klasikinės muzikos kompozitorius Johnas Mackey‘jus kelerius metus buvo susitelkęs į šiuolaikinį šokį ir baletą ir tai itin paveikė jo orkestrinę kūrybą. Jo kūrinys "Undertow" lyg stipri, priešinga kryptimi nei paviršiuje, judanti povandeninė srovė, kurios energiją kompozitorius perteikia besikaitaliojančiais metrais ir įspūdingais perkusijos efektais.

Kitą programos kūrinį, Franko Tichelio „Vesuvius“ įkvėpė Vezuvijaus išsiveržimas. Amerikiečių kompozitorius šį kūrinį įsivaizduoja kaip agresyvų šokį, paskutinėmis pasmerktos Pompėjos dienomis. Kūrinio muzikiniuose epizoduose telpa plati nuotaikų skalė – nuo kanoniškai skambančio galynėjimosi iki tylių, vingiuotų melodijų oazių.

Galiausiai – dar vieno amerikiečių kompozitoriaus, Alfredo Reedo "El camino real" (Karališkasis kelias) kompozicija – fantazija, kurioje žėri tradicinio flamenko ritmai ir harmonijos. Samuelio Roberto Hazo "Everything Beautiful" („Viskas yra gražu“) kūrinys – monumentas Mokytojui, skirtas  muzikos pedagogo, dirigento Charleso (Chucko) Campbello, jaunesniojo, garbei. Jis savo dvasia daugeliui įkvėpė pasitikėjimo, meilės muzikai.  Ir ši kompozicija vainikuos Amerikos kompozitorių kūrinių pučiamųjų orkestrui panoramą.

„Kiekvienais metais savo programose stengiamės įtraukti naujus lietuvių kompozitorių kūrinius. Tokiu būdu plečiamas lietuvių nacionalinės muzikos repertuaras pučiamiesiems, siekiama, kad vyktų nuosekli naujos lietuvių muzikos sklaida, – vertybinius programos vektorius atskleidė šio koncerto rengėjas, KĮ „Kauno santaka“ vadovas Vaidas Andriuškevičius. Bendradarbiaujant su Lietuvos kompozitorių sąjunga, Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“ užsakė kompozitoriaus, džiazo pedagogo  Arūno Navako kūrinį. Pasak paties kompozitoriaus, jį labiausiai domina stilių ir žanrų, tonalumo ir atonalumo, to, kas modernu ir kas tradiciška, sankirta. Kompozitorius taip pat yra ir žinomas aranžuotojas, kartu su Kęstučiu Antanėliu sukūręs roko operą „Peras Giuntas“, prisidėjęs kuriant populiariausią visų laikų roko operą „Meilė ir mirtis Veronoje“.

Organizatorių nuotr.

Naująjį savo kūrinį kompozitorius pavadino „A simple sandwitch“ (Paprastas sumuštinis), o jo atsiradimą įtakojo mintys apie praeityje sukurtus kūrinius ir asmenines preferencijas mėgiamiems muzikos stiliams. Gera žinoti, kad mūsų draugystė su lietuvių autoriais auga, o naujuoju kūriniu sveikinsime kompozitorių su 70- ies metų sukaktimi. 

Lyg šio rudens margaspalvė nukritusių lapų mozaika, orkestro „Ąžuolynas“ atliekama muzika spalvins, įtrauks, gal net išjudins šokiui.

Organizatoriai – Koncertinė įstaiga „Kauno santaka“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių