„Kauno santakos“ koncertuose – bekontaktis instrumentas, naujausias diskas ir Kalėdos

„Be ribojimų muzikai!“ – štai tokiu šūkiu Tarptautinę muzikos dieną spalio 1-ąją pasitinka koncertinė įstaiga „Kauno santaka“. Net tris būsimos Europos kultūros sostinės kolektyvus vienijanti organizacija vėl pilnose Lietuvos koncertų salėse šį rudenį dalinsis energija ir kasdienius rūpesčius išsyk nuvejančia muzika.

„Nauja šaltojo sezono pradžios programa labai susijusi su šiandieninėmis aktualijomis, – pasakoja „Kauno santakos“ vadovas Vaidas Andriuškevičius. – Vasarai rudenėjant, vyko kūrybos ir lietuviškos muzikos problemas gvildenusio projekto „Metų laikai“ renginiai. Spalį Lietuvą pirmą kartą aplankys elektroninio instrumento virtuozė, grojanti tik „bekontakčiu būdu“. O štai lapkričio ir gruodžio koncertai bus skirti dviejų įstaigos kolektyvų jubiliejams pažymėti: Kauno pučiamųjų instrumentų orkestrui „Ąžuolynas“ sukanka 60 metų, o Kauno bigbendas mini kūrybinės veiklos 30-metį.“

Kviesdamas nepraleisti progos apsilankyti unikaliuose renginiuose, vadovas atskleidė, kokias datas klausytojai tiesiog privalo pasižymėti savo kalendoriuose.

Pirmiausia tai – neįprastas spalio 21 d. koncertas „Claros Rockmore pasaulis“ Kauno valstybinėje filharmonijoje. Klausytojai turės išskirtinę galimybę išgirsti magišką, „neliečiamuoju instrumentu“ vadinamo teremino garsą.

Grojant prieš šimtmetį rusų fiziko Leono Theremino išrastu pirmuoju elektroniniu muzikos instrumentu, nebūtina liesti paties korpuso. Užtenka tik atlikti tam tikrus gestus ore: dešinioji ranka reguliuoja garso aukštį, o kairioji – garsumą. Tačiau ne viskas taip paprasta, mat tereminas yra itin sunkiai įvaldomas instrumentas. Pirmoji jį prisijaukino 1911 m. Vilniuje, litvakų šeimoje gimusi, vėliau JAV gyvenusi Clara Rockmore – būtent jos 110-ojo jubiliejaus progai ir dedikuotas spalio 21 d. koncertas.

Vakaro metu vienoje scenoje su Kauno pučiamųjų instrumentų orkestru „Ąžuolynas“ pasirodys pirmą kartą Lietuvoje viešinti teremino atlikėja Katica Illeny (Vengrija). Pasaulio koncertų salėse atpažįstama atlikėja visiems dvejojantiems pademonstruos, kaip ore tapomos gražiausių kūrinių melodijos.

Organizatorių nuotr.

Tęsdamas simfoninių koncertų tradiciją, jubiliejų minintis „Ąžuolynas“ pakvies ir į itin konceptualaus pavadinimo renginį – „Ąąąąąąžuolissimo“. Kiek dešimčių – tiek ir „ą“ koncerto, vyksiančio lapkričio 20 d. Kauno valstybinėje filharmonijoje, pavadinime. Čia ne veltui pridėta ir aukščiausiam laipsniui išreikšti skirta itališka galūnė: kelias Kauno profesionalių muzikų kartas jungiantis „Ąžuolynas“ gali didžiuotis, būdamas vienu labiausiai patyrusių kolektyvų Lietuvoje.

60-mečio gimtadienį pažymėdamas, „Ąžuolynas“ dalinsis šventine ir solidžia, kiekvieno muzikos gurmano ausiai patrauklia programa. Skambės ir viena Mačernio metų trilogijos premjerų – Raimundo Martinkėno sukurta teatrališka kompozicija poeto kūrybos temomis.

Šventinį gruodžio mėnesį kaip visuomet išradingas Kauno bigbendas pradės tiesiog apskritai džiazuodamas. Kodėl apskritai? Ogi dėl naujausios kompaktinės plokštelės „Kauno bigbendas. Jazz Up.“, kurioje suksis lietuviško džiazo naujienos, sukurtos specialiai jubiliejų pasitinkančiam kolektyvui.

Per tris gyvavimo dešimtmečius, Kauno bigbendas tapo Lietuvos džiazo ikona: su kolektyvo veikla susiję daugelis Lietuvos džiazo solistų, puikiai žinomų ne tik šalyje, bet ir tarptautinėse scenose. Būtent tokį, šalies džiazo veikėjus vienijantį Kauno bigbendą siekta atspindėti ir albumo koncepcijoje – jį kartu su kolektyvu įrašyti pakviesti žinomi Lietuvos jaunosios džiazo kartos solistai: Liutauras Janušaitis, Leonardas Pilkauskas, Karolis Šarkus, Donatas Petreikis ir Simonas Šipavičius. Albumą vainikuos Kauno bigbendo vyr. dirigento, kompozitoriaus ir trombonininko Jievaro Jasinskio kūrinys „Sax soli“, specialiai skirtas Kauno bigbendo 30-mečiui pažymėti.

Kompaktinės plokštelės pristatymo ir orkestro jubiliejui dedikuotas koncertas gruodžio 2 d. vyks Kauno valstybinėje filharmonijoje. Tą patį mėnesį, jei pandeminė situacija nesukliudys, laukiamas ir ypatingas svečias – pasaulinis džiazo virtuozas, Kauno bigbendo bičiuliu tapęs pianistas Peteris Beetsas (Nyderlandai).

Spalį Lietuvą pirmą kartą aplankys elektroninio instrumento virtuozė, grojanti tik „bekontakčiu būdu“.

Greta orkestro „Ąžuolynas“ ir Kauno bigbendo jubiliejinių koncertų programų vietą atrado dar viena sukaktis – 2021-aisiais minimi amžinai jauno lietuvių poezijos klasiko Vytauto Mačernio metai. Jie pažymimi renginių trilogija „Atminties kelias: Vytauto Mačernio stotelės“, kurią realizuos Kauno muzikos ansamblis „Ainiai“.

Nors didelė dalis „Kauno santakos“ renginių vyks būsimoje Europos kultūros sostinėje, energingieji Kauno kolektyvai gastroliuos po visą Lietuvą: koncertai ir muzikiniai spektakliai aplankys Vilnių, Panevėžį, Alytų, Marijampolę, Mažeikius, Plungę ir kitus Lietuvos miestus.

Metų pabaigoje, naktyje spindinčių Kalėdų laikotarpiu orkestras „Ąžuolynas“ dovanos kaip niekad kitokį šventinį koncertą. Kartu su valstybiniu choru „Vilnius“, savo šešiasdešimtųjų kūrybinių metų pabaigai „Ąžuolynas“ rengia išskirtinę programą, kurios kulminacijoje driokstelės dvasios džiugesio ir energijos pliūpsnis – skambės šiuolaikinio pučiamųjų orkestrų muzikos meistro Jacobo de Hanno kompozicija „Gospelo mišios“ (The Gospel Mass). Du Lietuvos didmiesčius vienijančios atlikėjų pajėgos išskirtinę programą antrąją Šv. Kalėdų dieną pristatys ne tik Kaune, bet ir Vilniuje.

O ateinančiais metais prasidėsiančioje „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022 programoje „Kauno santaka“ net tik bus daugelio renginių dalyve ir organizatore, bet taps pagrindine partnere rengiant vieną iš trijų grandiozinių projekto renginių. Rengti tarpdisciplininį, aktualumu alsuojantį „Kaunas2022“ uždarymą „Kauno santaka“ subūrė tarptautinę performatyvaus meno kūrėjų komandą, kuri generuoja naujo sceninio kūrinio koncepciją... Visgi, kokia tiksliai tai bus premjera – tebūnie intriga.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių