Tarptautinėje konferencijoje kvietė konstruoti, modeliuoti ir programuoti

  • Teksto dydis:

Kovo 24 d. sėkmingai startavo tarptautinė konferencija „STEAM ne tik „veža“: konstruok, modeliuok, programuok“. Konferencijoje dalyvavo per 300 dalyvių iš Lietuvos, Amerikos, Jungtinės Karalystės, Italijos, Graikijos ir Singapūro. Šios gausios ir įdomios konferencijos organizatoriai – Kauno rajono Akademijos mokykla-darželis „Gilė“, Kauno rajono švietimo centras, Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija, Pasvalio Lėvens pagrindinė mokykla, VDU klasikinio ugdymo ir Kolorado lituanistinė mokykla (JAV).

Tikslas – dalytis gerąja patirtimi

Konferencijos dalyvius sveikino Seimo narė, Seimo švietimo ir mokslo komiteto pirmininko pavaduotoja, socialinių mokslų habilituota mokslų daktarė, edukologė profesorė Vilija Targamadzė, Seimo nariai Orinta Leiputė ir Deividas Labanavičius, Švietimo, mokslo ir sporto ministro patarėjas Ignas Gaižiūnas ir Kauno rajono savivaldybės vicemeras Paulius Visockas.

Tarptautinės konferencijos tikslas – dalytis gerąja patirtimi STEAM ugdymo srityje, įtraukiant skirtingų ugdymosi poreikių turinčius mokinius. Organizatoriai pakvietė Lietuvos ir užsienio lituanistinių mokyklų pradinių klasių mokinius ir mokytojus, sėkmingai naudojančius STEAM technologijas formaliajam ir neformaliajam ugdymui, pristatyti gerosios patirties pavyzdžius.

Nuo mokyklos suolo

Konferencijos moderatorė – Kauno rajono Akademijos mokyklos-darželio „Gilė“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui E.Grinkevičienė kėlė klausimą, kodėl STEAM ugdymas yra toks svarbus. Atsakymas – tai vienas šiuolaikiškiausių ugdymo būdų, integruojantis gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos disciplinas, siejantis ugdymą su pokyčiais ir progresu, darnaus vystymosi tikslais, realaus pasaulio problemų sprendimu ir formuojantis mokinių kritinį mąstymą, problemų sprendimo gebėjimus.

STEAM ugdymas yra orientuotas į asmenį, kuris dalyvauja visuomenės gyvenime kūrybiškai taikydamas STEAM žinias ir prisideda prie visuomenės gerovės, įgyvendindamas Jungtinių Tautų patvirtintus Tvaraus vystymosi tikslus. Išskiriami penki esminiai elementai, kurie angliškai vadinami 5Ps – people (žmonės), planet (planeta), prosperity (gerovė), peace (taika), partnership (bendradarbiavimas). Jau mokykloje mokiniai turi siekti apsaugoti mūsų planetą, būti pasiryžę imtis drąsių ir pokyčius skatinančių priemonių siekdami nukreipti pasaulį darnia kryptimi.

Įrodymais pagrįstas mokymasis per praktinį patyrimą motyvuoja mokinius, skatina labiau domėtis, tyrinėti, taikyti ir kurti.

Pranešimai – ir mokinių, ir mokytojų

Labai įvairius ir įdomius pranešimus skaitė patys pradinių klasių mokiniai. Jie pristatė savo atliktus darbus: „Programavimas: „Adomo pamoka pelėdai Ūkei ir lokiui Ąžuolui“, „Prietaisus tyrimams konstruojame patys“, „Robotas piešėjas“, „Apie spygliuočius kitaip“, „Šviečianti sraigė ir besisukantis malūnėlis“, „Pagauk vėją“, „Pirmieji žingsneliai konstravimo, programavimo šalyje“ ir kt.

Savo pranešimus pristatė ir mokytojai, kurie nuolat siekia tobulinti ugdymosi aplinkų kūrimo ir dalyko turinio planavimo ir tobulinimo kompetencijas, ugdo mokinių kritinio mąstymo ir problemų sprendimo gebėjimus, skatina mokinius atlikti praktinius konstravimo ir / ar modeliavimo darbus ir juos pristatyti. Mokytojų darbai – „Žaislų konstravimas iš panaudotų daiktų. Ventiliatorius“, „Lietuvos švenčių magija“, „STEAM traukiniu pūsti muilo burbulų…“, „Su STEAM apie profesijas“, „Pirmieji žingsneliai technologijų kūryboje“, „Sužinoki–pagaminki–panaudoki“ ir kiti pranešimai taip pat sulaukė itin didelio susidomėjimo.

Smagu, kad šioje tarptautinėje konferencijoje dalyvavo formaliojo ir neformaliojo ugdymo specialistai, kurie dalijosi patirtimi ir pristatė įgyvendinamus projektus. Informacinių technologijų, gamtos mokslų ir robotikos vyresnioji mokytoja, pratybų sąsiuvinio „STEAM užduotys. 5–6 klasėms“ bendraautorė Kristina Juodeikienė skaitė pranešimą „Pamokos varikliukas – STEAM“. Šiaulių Stasio Šalkauskio gimnazijos informacinių technologijų ir robotikos mokytoja Neringa Misevičiūtė pristatė pranešimą „STEAM – įgūdžių ugdymo galimybės neformaliajame ugdyme“. „Bricks 4 Kidz“ Kauno skyriaus vadovė Dovilė Deltuvienė kartu su Kauno rajono Akademijos mokyklos-darželio „Gilė“ mokiniais kalbėjo apie pasaulio pažinimo ir matematikos žinių pritaikymą neformaliajame ugdyme 1–2 klasių mokiniams ir matematikos, inžinerijos kodavimo žinių pritaikymą neformaliajame ugdyme 3–4 klasių mokiniams.

Lietuvos tautodailininkų sąjungos narė keramikė Jurgita Čiplytė pristatė STEAM galimybes lipdant iš molio – „Atrasti iš naujo“. VšĮ „Giliuko laboratorija“ vadovė, vyresnioji mokytoja Neringa Banevičienė visus sudomino skaitydama pranešimą „Sėkminga STEAM pamoka – ugnikalnis“. Panevėžio „Robolabas“ vadovė Vaida Repovienė pakvietė į dirbtuves ir pristatė įdomų pranešimą, atliepiantį konferencijos temą „Konstruok, modeliuok, programuok su Robolabu“.

Veikė praktinės dirbtuvės

Konferencijos organizatoriai pakvietė ir į praktines dirbtuves, kurios veikė Panevėžio „Robolabo“ centre. Dalyvius pasveikino ir kūrybingo darbo linkėjo Panevėžio savivaldybės mero pavaduotojas Lauras Jagminas ir Panevėžio “Šaltinio” progimnazijos direktorė Zina Stripeikienė. Dirbtuvėse dalyvavo skirtingų amžiaus grupių mokiniai, kurie skirtingose erdvėse praktiškai įgyvendino pagrindinius konferencijoje numatytus tikslus – konstruoti, modeliuoti ir programuoti. Mokiniai susipažino su mechaniko-inžinieriaus, programuotojo profesijomis, tobulino bendradarbiavimo, mokėjimo mokytis, komandinio darbo kompetencijas. Pirmokai, naudodami „Lego WeDo“ rinkinį, sukonstravo varlytę, kuri, tinkamai sukonfigūruota, pradeda kvaksėti ir šokinėti.

Vyresnieji, aštuntokai, naudodami mechanikos principus, konstravo lego važiuokles su paleidimo mechanizmu. Mokiniai išbandė skirtingas konstrukcijų konfigūracijas, matavo važiuoklių ir nuvažiuoto atstumo ilgius. Dirbtuvėse dalyvavo mokiniai iš Panevėžio rajono Velžio gimnazijos, Panevėžio „Beržų“ ir „Šaltinio“ progimnazijų.

Šiuolaikiniam ugdymui svarbu ne vien teikti žinias ir mokyti informaciją įsiminti ir atkartoti. Būtina drąsinti mokinius apsvarstyti įvairias prielaidas, analizuoti skirtingus požiūrius, priimti argumentuotus sprendimus. Įrodymais pagrįstas mokymasis per praktinį patyrimą motyvuoja mokinius, skatina labiau domėtis, tyrinėti, taikyti ir kurti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių