Baltijos gimnazistai bandė perprasti šviesoforų paslaptis

  • Teksto dydis:

Klaipėdoje yra virš 90 veikiančių šviesoforų. Kaip paprasti vartotojai mes kasdien naudojamės jais net nesusimąstydami, jog tai sudėtingi elektronikos prikimšti įrenginiai, kuriuos parinkti, pastatyti, suderinti, valdyti reikia ir specifinių žinių, ir ne vienos profesijos atstovų.

Trečius metus su UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ bendradarbiaujantys Baltijos gimnazijos inžinerinių klasių moksleiviai pernai tapo naujo edukacinio projekto dalyviais. Septyni dešimtokai, vadovaujami mokytojos Linos Lakickienės, siekdami geriau pažinti eismo reguliavimo specialistų darbą, keletą mėnesių stebėjo visą šviesoforų įrengimo procesą ir savo rankomis sujungė vienos sankryžos šviesoforus į realiai veikiančią sistemą.

„Dar rudenį Minijos gatvėje vyko šviesoforų įrengimo darbai. Vežėme moksleivius į vietą, rodėme, kaip statomos galingos atramos, kaip ant jų tvirtinami šviesoforai. O po to jau klasėje, pagal pateiktą schemą reikėjo sujungti laidus, prijungti valdymo bloką, suprogramuoti ciklą, kad šviesoforai imtų veikti“, – pasakojo projektui vadovavęs Mindaugas Vasiliauskas, UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ Gatvių apšvietimo ir eismo valdymo skyriaus vadovas.

Žinoma, purvini statybos darbai – ne būsimiems inžinieriams ir juo labiau ne moksleiviams. Bet iššūkių jaunimui pakako ir klasėje.

„Kad įjungtum šviesoforą, pirmiausia reikia teisingai sujungti laidus“ – projekto įspūdžiais dalinosi gimnazistas Tauras.

„Įdomiausia buvo nagrinėti įjungimo schemas, pažinti šviesoforus kaip įrenginius. Paprasti vartotojai nesupranta, koks tai sudėtingas įrenginys, valdomas iš kompiuterio, sąveikaujantis ne tik su kitais tos pačios sankryžos šviesoforais, bet ir visos gatvės sistema“, – kalbėjo Augustė.

Jos bendramokslė Neila savo ateities svajonių nesieja su elektros sistemų inžinerija, bet pripažįsta, jog susipažinti su šviesoforų įrangos veikimo principais buvo naudinga.

Eismo reguliavimas mieste – tai ne vien šviesoforai. Tai ir stebėjimo kameros, ir eismo intensyvumą reguliuojantys radarai, kurie jungiami į bendrą sistemą ir kompiuterinių programų pagalba mažina eismo spūstis, valdo transporto srautus, užtikrina eismo saugumą. Tokių sistemų diegimui reikia inžinierių programuotojų, automatikų, turinčių aukštąjį ar aukštesnįjį išsilavinimą.

„Jei kas nors iš projektinėje veikloje dalyvavusių gimnazistų ateityje pasirinktų šias specialybes, tikrai galėtume priimti į darbą. Rinkoje šių specialistų trūksta. O plėsti jaunimo akiratį, supažindinti juos su naujomis specialybėmis – kilni ir prasminga misija, todėl ir dalyvaujame bendruose projektuose su mokyklomis“, – sakė Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių