Bastionų tilto idėja vėl atgyja: jis bus mažesnis

Bastionų gatvės teritorijos vystytojai, kuriems šalia naujai statomo kvartalo itin reikėtų jungties per Dangę, tai yra Bastionų tilto, savo lėšomis atliko dar vieną šio objekto galimybių studiją ir ją pristatė savivaldybės administracijai.

Mirtinai būtina jungtis

Lygiai prieš dvejus metus Bastionų tilto projektas buvo įvardytas neprioritetiniu Klaipėdos savivaldybės klausimu, o sutartis su projektuotojais nutraukta.

Tačiau jau po metų idėją vėl imta gaivinti, nes tilto atsiradimas ėmė dominti Bastionų teritorijos vystytojus.

Tuomet verslininkai netgi sutiko savo lėšomis atlikti nedidelio formato galimybių studiją, kokio dydžio tilto miestui realiai reikėtų.

Vystytojams gyvybiškai būtinas kelias-tiltas, kuris būtų šalia apstatomos jų teritorijos, nes jei ten atsiras pastatų, reikės transporto arterijų.

Praėjus metams, po pirmųjų konsultacijų su miesto savivaldybės administracija, verslininkai pristatė savo atliktą studiją.

Paskaičiuota, kad piko metu keturių juostų tiltas ir keturių juostų gatvė važiavimą pagreitintų tik dviejomis sekundėmis.

Dviejų sekundžių skirtumas

Naujoji galimybių studija yra kelių alternatyvų, tai yra, kaip atrodytų dviejų arba keturių eismo juostų gatvė.

Abiem atvejais buvo atliktas eismo modeliavimas.

"Pasirodo, dviejų juostų gatvė ir dviejų juostų tiltas didesnės įtakos eismo srautų sureguliavimui neturėtų, nes paskaičiuota, kad piko metu keturių juostų tiltas ir keturių juostų gatvė važiavimą pagreitintų tik dviejomis sekundėmis. O kitu metu važiavimo laikas išliktų toks pat, tai panašu, jog keturių juostų gatvė ir tokio pat pločio tiltas didesnės naudos nesukurtų", – išklausęs studiją, konstatavo Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.

Bet suma, kurios reikėtų tiesiant keturių eismo juostų gatvę ir statant keturių juostų tiltą, būtų gerokai didesnė nei ta, kurios pakaktų dviejų juostų gatvės ir tokio pat tilto įrengimui.

Išklausius studijos pristatymą, susipažinta ir su ekonominių išlaidų analize ir dabar teks laukti, kada bus parengta techninė užduotis.

Perspektyva: Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus G.Neniškio teigimu, dar viena jungtis per Dangės upę yra numatyta tiek miesto bendrajame plane, tiek visuose strateginiuose planuose, todėl naujas tiltas esą neišvengiamai bus pastatytas. Vytauto Liaudanskio nuotr.

Jungtis jau suplanuota

Nepaisant to, kad kai kurie miestiečiai Bastionų tilto idėją jau buvo palaidoję, pasirodo, naujo tilto siekis yra nemarus.

Jungtis yra numatyta tiek miesto bendrajame plane, tiek visuose strateginiuose planuose.

"Mes iš esmės atsisakėme to projekto, kuris buvo labai brangus, bet tilto galimybės tikrai neatsisakėme. Jis vis tiek bus reikalingas, jei miestas ir toliau ketina įgyvendinti tikslą, įrengiant zoną tik elektriniam transportui ir pėstiesiems", – kalbėjo G.Neniškis.

Pasak savivaldybės administratoriaus direktoriaus, jei elektrinio transporto ir pėsčiųjų zona bus įgyvendinta, tokia jungtis miestui bus neišvengiamai reikalinga, nes tas tiltas labai pagerintų susisiekimą nuo Mokyklos iki Tiltų gatvės.

Brangus pirminis sumanymas

Preliminari Bastionų tilto vertė buvo apie 20 mln. eurų.

Iš pradžių buvo skelbiama, kad naujojo tilto su pakėlimo mechanizmu per Dangę statyba, prieigų sutvarkymas upės pakrantėje bei Bastionų gatvės tiesimas turėjo kainuoti 9,6 mln. eurų.

ES turėjo skirti 6,9 mln. eurų, savivaldybė – 1,95 mln., valstybės biudžetas numatė 454 tūkst., o Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo fondas – 306 tūkst. eurų.

Planuoto Bastionų tilto ilgis turėjo būti 55,5 m, plotis – 19,8 m. Jo važiuojamosios dalies aukštis turėjo būti 4,91 m virš jūros lygio.

Planuota Bastionų gatvė po tilto atsiradimo turėjo būti praplatinta iki keturių eismo juostų su 1,5 m pločio pėsčiųjų takais abiejose pusėse ir 3 m pločio dviračių taku vienoje pusėje.

Buvo paskaičiuota, kad per parą Bastionų gatve važiuotų apie 19 tūkst. automobilių, iš jų – iki 1,5 tūkst. autobusų.

Krovininio transporto eismas čia būtų draudžiamas.

Vėl viskas iš naujo

Bastionų gatvės tilto sumanymas jau buvo gerokai įsibėgėjęs dar prieš kelerius metus.

Tuomet buvo parengtas šio tilto projektas, iš Bangų g. 11 gyventojų, kurių namas būtų trukdęs tilto ir gatvės jungčiai, savivaldybė visuomenės reikmėms paėmė nekilnojamąjį turtą, kompensacijoms skyrusi beveik trečdalį milijono eurų.

Buvo atliekamas poveikio aplinkai vertinimas, betrūko tik techninės projekto ekspertizės ir statybas leidžiančio dokumento.

Nepaisant to, keturių eismo juostų pakeliamojo Bastionų tilto idėja buvo atidėta, pradžioje net nežinia kuriam laikui, nes po rinkimų naujajai tarybai tilto projektas pasirodė gana brangus.

Kalbėta, kad miestui reikėtų mažesnių gabaritų tilto, todėl esą reikėtų ir kuklesnio projekto.

Dėl to tilto statybai buvo prarastos tikslinės ES lėšos (apie 7 mln. eurų), kurias reikėjo panaudoti iki šių metų pradžios.

Kilnojamam tiltui atsirasti kelius tada užkirto ir paveldosaugininkai, be to, tam nepritarė ir aplinkosaugos atstovai.

Prašyta parengti alternatyvas.

Beje, amžiaus statybos teko atsisakyti dar ir todėl, kad paaiškėjo, jog planuojamos keturių eismo juostų gatvės (nuo Bangų g. iki Bastionų tilto) gruntas yra nestabilus, jį sudaro durpės ir sapropelis, todėl sutvirtinant tektų kalti polius, dėl to projektas dar pabrangtų.

Tačiau atsiradus teritorijos vystytojui, vėl reikalai pajudėjo.

Vėl vertinami sprendiniai, kurie įgyvendinant tilto projektą galbūt bus pragmatiškesni. Ir panašu, kad toks tiltas kainuotų pigiau.

Dienraščio žiniomis, Bastionų kvartalo vystytojų iniciatyva atliktą galimybių studiją ketinama pristatyti ir visuomenei.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Nieko sau

Nieko sau portretas
Tai jau dabar privatininkai stato ne tik namus draustiniuose, pajūrio kopose, bet kėsinasi ir į tiltų statybas. Argi tai ne visuomenės, valstybės, bendruomenės reikalas ir kompetencija. Bastionų tilto sumąstytojams svarbi ne miesto gerovė, o tik ASMENIŠKA KIŠENĖ. Ir žinome kieno ji!

Gal jau gana

Gal jau gana portretas
Šį kartą žmones susitelkia dar aktyviau. Gana terorizuoti tuo baisiu tiltu. Negi neaišku, kas stumia šitą reikalą, kieno čia interesas? Klp aiškiai parašė. STT turi darbelio.

Klpd.

Klpd. portretas
Viskas aišku. gentviliokas valdžioj, masiulis išteisintas, o liberpibersajūdžio nenuteis. ,,Ir vėl tos pačios dainos kaip vakar vakare..":D) Ir vėl tie patys plovimai ir gaujų reikalai
VISI KOMENTARAI 41

Galerijos

  • Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
    Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus

    Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...

  • Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą
    Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą

    Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje bei minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 metų sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius tech“) mokslininkai nustatė tikslią senojo švyturio viet...

  • Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai
    Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai

    Į gruodį vyksiantį Kalėdų eglučių kiemelio konkursą užsiregistravo net 45 klaipėdiečių organizacijos. Lapkričio 20-oji buvo paskutinė registracijos diena, tačiau dar devynių dalyvių sulaukta kitą dieną, terminui jau oficialiai pasibaigus. ...

  • Lietuvos kariams – padėka ir pagarba
    Lietuvos kariams – padėka ir pagarba

    Žvarbų penktadienio vidurdienį klaipėdiečiai kartu su kariais atžygiavo į Kruizinių laivų terminalą, kuriame vyko Lietuvos kariuomenės 106-ųjų atkūrimo metinių ceremonija. Skambėjo sveikinimo kalbos, aidėjo salvės, virš susirinkusiųj...

  • Terminalo pavadinimas – ne vienas
    Terminalo pavadinimas – ne vienas

    Kruizinių laivų terminalas gali būti vadinamas dvejopai – ne tik visiems įprastu oficialiu pavadinimu, bet ir kitu – Karo ir kruizinių laivų terminalu. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šiame terminale švartuojasi ne tik kruizin...

  • Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!
    Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!

    Nuo jaukių vakarienių, pramogų šeimai iki energingų renginių ir fejerverkų – šventiniu laikotarpiu Palanga stengiasi patenkinti kiekvieno poreikius. Šiųmetis švenčių laukimas mylimiausiame kurorte prie jūros bus pers...

    3
  • Lapkričio pabaiga – nežiemiška
    Lapkričio pabaiga – nežiemiška

    Sinoptikų pranešimai pajūryje gyvenantiems žmonėms neleidžia tikėtis nei didesnių šalčių, nei ypatingos šilumos. Viskas bus taip, kaip ir paprastai būna lapkričio gale – stiproki vėjai vaikys debesis, o kai jie nurims, ga...

  • Į svečius pas merą – „pasimatuoti“ kėdės
    Į svečius pas merą – „pasimatuoti“ kėdės

    Klaipėdos vadovo Arvydo Vaitkaus feisbuko paskyroje atsirado šmaikštus vaizdo įrašas, kuriame visiems žinomas aktorius klaipėdietis Giedrius Savickas prašo „pasimatuoti“ mero kėdę. Šiuo vaizdo įrašu ...

    1
  • Dėl keistos antenos – spėlionės
    Dėl keistos antenos – spėlionės

    Žmones šią savaitę stebino neįprastas objektas. Jie nepatikliai dairėsi į vieną automobilį, pastatytą Gargžduose prie prekybos centro. Mat iš transporto priemonės stogo netikėtai į orą iškilo stovas su grybo formos įrenginiu...

    3
  • Vakarų Lietuvoje – sniego pusnys: dalis žmonių liko be elektros
    Vakarų Lietuvoje – sniego pusnys: dalis žmonių liko be elektros

    Vakarų Lietuvą penktadienio rytą pasitiko žiema. Socialiniuose tinkluose žmonės dalijosi įvairiuose miestuose užfiksuotais sniego pusnių vaizdais. ...

Daugiau straipsnių