- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“
-
DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“
-
DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“
-
DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“
-
DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“
-
DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“
Europoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais.
Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą mažinti CO2 emisijas ir reaguojant į didėjančią pervežimų netaršiu transportu paklausą. Klientai įvairiose rinkose vis aktyviau išreiškia poreikį naudotis sprendimais, pagrįstais elektrifikuotu transportavimu, nes tai mažina bendrąsias jų verslo veiklos CO2 emisijas.
„Norime skatinti perėjimą prie tvaresnio kelių transporto. Mūsų plečiamas elektrinių sunkvežimių parkas ne tik prisidės prie mūsų veiklos poveikio klimatui mažinimo. Svarbu, kad tai leis DFDS palaikyti daugiau įmonių, siekiančių sumažinti savo tiekimo grandinių CO2 emisijas. 100 naujų elektrinių vilkikų pabrėžia mūsų įsipareigojimą siekti pažangos“, – sakė Niklas Andersonas, DFDS Logistikos diviziono vykdomasis viceprezidentas.
Užsakius naujų vilkikų, per porą ateinančių metų DFDS naudojamų elektrinių sunkvežimių skaičius beveik padvigubės – pasieks 225. Naujieji elektriniai vilkikai yra „Volvo FH Electric“ ir „Volvo FM Electric“, kurie gali vežti ne daugiau kaip 44 tonas (bendroji masė) ir visiškai įkrauta baterija nuvažiuoti iki 300 km.
Pažangius elektra varomus sunkvežimius DFDS naudos Europos rinkose, kuriose jau eksploatuoja tokias transporto priemones, taip pat naujose, pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje, Airijoje ir Norvegijoje.
DFDS nuotr.
Patirtis Lietuvoje pasiteisino
UAB „DFDS Trucking“ direktorius Vadimas Radiukas atkreipia dėmesį, kad Lietuva buvo viena iš pirmųjų šalių, kuriose DFDS pradėjo naudoti elektra varomus vilkikus. „Užteko kelių mėnesių, kad pamatytume, kokių iššūkių kyla ir kaip juos reikia išspręsti. Savo sprendimais dalijomės su kolegomis kitose šalyse, kad žalieji pokyčiai vyktų sklandžiai“, – sakė V. Radiukas.
Lietuvoje DFDS tris elektra varomus „Volvo FH Electric“ „įdarbino“ praėjusių metų birželį. Šiuose vilkikuose sumontuotos 540 kWh talpos baterijos. Daugiausia jie važinėja po Vakarų Lietuvos regioną, nors dalis reisų siekia ir Kauną. Vilkikų baterijos dažniausiai įkraunamos UAB „Centrinis Klaipėdos terminalas“ įrengtose įkrovimo stotelėse.
„DFDS Trucking“ skaičiavimais, vienas 70 km elektrinio sunkvežimio reisas nuo Klaipėdos iki Telšių leidžia sutaupyti 19,2 kg CO2. Numatoma, kad per šešerius metus vienas sunkvežimis aplinkos taršą Lietuvoje sumažins net 52 tonomis CO2.
DFDS nuotr.
El. transportas padėjo įgyti pranašumą
Perėjimas prie el. sunkvežimių, bendrovės DFDS teigimu, pasirodė kaip komerciškai perspektyvi iniciatyva, padedanti pritraukti klientus ir partnerius, kurie vertina tvarumą ir pažangą. 2023 metais pradėti transporto parko pokyčiai pirmiausia buvo orientuoti į Šiaurės šalių rinkas, tačiau klientų susidomėjimas nuolat auga ir likusioje Europos dalyje.
Papildomų 100 naujų vilkikų užsakymas ir nuolatinės investicijos į įkrovimo infrastruktūrą stiprina DFDS, kaip žaliosios transformacijos lyderės Europos sunkiojo transporto sektoriuje, poziciją. Bendrovė atsidūrė tarp pirmųjų logistikos verslų, kurie pasiūlė plataus masto pervežimų el. sunkvežimiais sprendimus ir įgijo pranašumą sparčiai besivystančiose transporto rinkose – vis daugiau klientų įmonių siekia sumažinti CO2 emisijas, kurios susidaro tiekimo grandinėse.
Artėja prie tikslo tapti klimatui neutralia bendrove
Po sutarties su „Volvo Trucks“ bendras DFDS elektrinių vilkikų parkas išaugs iki 225, iš kurių 95 šiuo metu aktyviai naudojami Švedijoje, Danijoje, Lietuvoje, Belgijoje ir Nyderlanduose. Skaičiuojama, kad per 2023 metus bendrovės el. sunkvežimiai šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją sumažino 1 516 tonų.
Šiuo metu DFDS turi didžiausią Europoje elektra varomų vilkikų parką ir kryptingai juda link tikslo iki 2030 metų elektrifikuoti mažiausiai ketvirtadalį savo sunkvežimių parko. Kai „Volvo Trucks“ pristatys savo užsakymą, DFDS turės 225 elektra varomus sunkvežimius ir priartės prie bendrovės CO2 emisijų mažinimo plane užsibrėžto tikslo – iki 2050 metų tapti visiškai aplinkai neutralia bendrove.
Apie DFDS
DFDS teikia keltų ir transportavimo paslaugas Europoje ir už jos ribų, o jos pajamos kasmet siekia apie 27 mlrd. Danijos kronų (3,62 mlrd. eurų). Bendrovės keltai, uosto terminalai, transporto ir logistikos sprendimai užtikrina patikimas paslaugas krovinius gabenantiems klientams, kurių įmonė turi daugiau nei 10 tūkst. Bendrovės 13 200 darbuotojų dirba keltuose, terminaluose, paskirstymo centruose ir biuruose daugiau nei 20-yje šalių. DFDS buvo įkurta 1866 metais, centrinis biuras įsikūręs Kopenhagoje, įmonė listinguojama Kopenhagos „Nasdaq“ biržoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje – specifinės problemos: kas atlygins patirtą žalą?1
Klaipėdos gyventojai nuolat susiduria su specifinėmis problemomis, kurios vyrauja būtent uostamiestyje. Vėjo gūsiai laužo medžius, gadina pastatus, išlaužia mašinų dureles, o ir kitokių audrų sukeltų padarinių išvengti pavykst...
-
Įspėja: girliandos gali kelti pavojų
Prieš šventes dauguma uostamiesčio gyventojų savo namus gražina įvairiomis kalėdinėmis puošmenomis. Vieni langus papuošia girliandomis ir šviečiančiomis lemputėmis, kiti šiuo laikotarpiu namuose jaukumą kuria...
-
Teatro aikštėje rikiuojasi norinčiųjų čiuožti eilės
Teatro aikštėje po atviru dangumi įsikūrusi ledo čiuožykla jau sulaukė tūkstančių lankytojų. Ledą išbando ne tik jaunuoliai, pasimėgauti žiemos pramogomis atvyksta ir senjorai. Vakarų Lietuvoje šiemet įrengtos net trys ledo ...
-
Eglės puošybos tradicijos kinta
Nuo seno egles puošdavo pagal tradiciją – prieš Kūčių vakarą, bet laikui bėgant daug kas keitėsi. Didžiuosiuose šalies miestuose eglės įžiebtos dar neprasidėjus gruodžiui. Daug žmonių egles papuošia ankstų gruo...
-
Kaliningrade įveda maisto korteles4
Nuo Naujųjų metų kaimyninėje Kaliningrado srityje įvedamos maisto kortelės socialiai remtiniems asmenims. Apie tokį sprendimą paskelbė Kaliningrado srities gubernatorius Aleksejus Besprozvanychius. ...
-
Per metus Klaipėdoje atnaujinta daugiau nei 11 tūkst. kvadratinių metrų šaligatvių
Klaipėdoje baigiami šiais metais suplanuoti šaligatvių atnaujinimo darbai. Iš viso šiais metais pėsčiųjų takų atnaujinimui ir įrengimui skirta beveik 3 mln. eurų, pranešė savivaldybė. ...
-
„Eglių ekspertas“ nustėro išvydęs šią žaliaskarę: totalus pasityčiojimas5
Sekmadienį pajūryje apsilankęs „eglių ekspertu“ tituluojamas Justas Pečeliūnas liko be žado. Ilgą kelią iš sostinės įveikęs turinio kūrėjas tikėjosi pasigrožėti miesto puošmena, tačiau eglutė jį pasitiko paskendusi...
-
Klaipėdos uostą, kaip modernų ir patikimą, rekomenduoja jūrų profesionalai
Moderni infrastruktūra, efektyvios skaitmeninės sistemos ir nuoseklus tobulėjimas – tai pagrindiniai veiksniai, dėl kurių Klaipėda išlieka jūrų profesionalų rekomenduojamu uostu. Iš įvairių pasaulio šalių atplaukiančių ...
-
Unikalus reginys: Doviluose sužibo šiaudiniai aviliai
Doviliškiai unikaliu renginiu vijo tamsą iš savo širdžių – miestelyje buvo įžiebti autentiški šiaudiniai aviliai, kvepėjo medumi, o virš šventės dalyvių galvų suposi milžiniškas kalėdinis...
-
Tarp apdovanotųjų – ir klaipėdietės
Tautinių mažumų departamentas iškilmingo vakaro Vilniuje metu apdovanojo aktyvias Klaipėdos tautinių bendrijų atstoves. Jos buvo įvertintos už aktyvią ilgametę veiklą ir kitus nuopelnus. ...