Klaipėdos uosto vadovas: baltarusiškų krovinių praradimas būtų tam tikras nuostolis

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Algis Latakas sako, kad krovinių iš Baltarusijos praradimas būtų tam tikras nuostolis.

„Sudėtinga dabar situacija. Jei geografinės padėties pakeisti negalima, tai politinė situacija yra banguota, svyruojanti ir šiandien ji raudonoje zonoje. Tai didelis pavojus, galvojant, kad uoste yra perkraunama 32 proc. baltarusiškų krovinių“, – šią savaitę Seimo Ateities komiteto posėdyje sakė A. Latakas.

Pasak jo, iš viso perkaunama 19 mln. tonų tranzitinio krovinio, iš jų 15,6 mln. tonų yra baltarusiško, didžioji dalis trąšos.

„Grįžtant atgal į retrospektyvą, reikia pasakyti, kad tranzitinių krovinių, sakykime, 2000 metais buvo netoli 80 proc. ir per tą laiką keičiantis, išeinant Rusijos kroviniams, kurie išėjo iš Klaipėdos dėl politinių motyvų ir dėl Rusijos strategijos savo krovinius nukreipti per Rusijos uostus, žinome, kad atsirado toks uostas kaip Ust Luga, kur didžiąją dalį krovinių ten nukreipia Rusijos įmonės. Galvojame, kad šita situacija, kad ir kaip pasisuktų, žinoma, tai būtų ir geležinkeliams didelis nuostolis, ir mums kaip uostui, bet iš esmės tuščia vieta uoste nebūna ir ta vieta užsiimtų kitais kroviniais“, – sakė A. Latakas.

Kita identifikuojama rizika, anot Klaipėdos uosto vadovo, yra auganti konkurencija.

Klaipėdos uostas yra išsišokėlis su savo teigiama krova. Netgi pandemijos laikotarpiu, jeigu visi verslai skaičiavo nuostolius, tai uostas augo.

„Klaipėdos uostas yra išsišokėlis su savo teigiama krova. Netgi pandemijos laikotarpiu, jeigu visi verslai skaičiavo nuostolius, tai uostas augo. Praėję metai buvo rekordiniai metai, 48 mln. tonų, šiemet skaičiai taip pat auga. Šita situacija verčia aplinkinius uostus, ypač į Šiaurę, mūsų kaimynus, Latvijos, Estijos, Lenkijos uostus labai į tai žiūrėti ir dėti dideles pastangas, kad dalį tų krovinių, kurie ateina į Klaipėdos uostą, jie galėtų pasiimti“, – sakė A. Latakas.

Dar praėjusių metų rugpjūtį Baltarusijos diktatorius Aliaksandras Lukašenka pagrasino nukreipti krovinių tranzitą per kitus uostus.

Pastaruoju metu vėl imta kalbėti apie Lietuvos ir Baltarusijos ekonominių santykių įšaldymą po to, kai sekmadienį režimas priverstinai nutupdė iš Graikijos į Lietuvą skridusį „Ryanair” lėktuvą, kad suimtų juo skridusį Baltarusijos žurnalistą ir aktyvistą Ramaną Pratasevičių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Tam Idomiai

Tam Idomiai portretas
eik tik mulki slėptis. Manai nieks nesigaudo kas kur? Manai nemato kad uostas stovi tuščias?Klaskas krauna birius kroviniius ir kita bruda todėl ka kiti uostai tokio sudo nepriima dėl ekologijos ir kenksmingumo. O tu čia mums makaronus bandai kabint

runkeliams

runkeliams portretas
springsta ruskių troliai su karbauckio gandragalviais gindamį kaimyninės šalies beprotį

Idomiai cia...

Idomiai cia... portretas
daugelis cia komentuojanciuju,neturi isvis jokiu argumentu,isskyrus viena-neapykanta valdziai,Landsbergio anukui,ir valdzios sprendimams! Visi tokie troliu fabriko nusmurgeliai,geriau prides sau i kelnes,ir vaikscios laimingi,nei nors karta pabandytu issklausyti kitokia nuomone! Net jei Baltarusija,net rupinio nuo siandienos nebekrautu Klaipedos uoste,po poros metu,visi ir pamirstu,kad cia buvo kraunamos trasos! Uostas be darbo neliktu,atsirastu nauju kroviniu.Kazkada visi sauke,viskas,rusijos rinka uzsidare,kur desim savo maisto produktus,valstybe bankrutuos! Kaip parode praktika,dabartis,toks rusijos sprendimas isejo tik i nauda Lietuvos imonems!Ust luga,nekraus belarusu trasu,ten jau yra ural kalij.Ust lugos uostas,priklauso ne rusijai,o investiciniams holdingui,regitruotame kipre.Tai putino draugeliams priklausantis holdingas.Batkos trasas galimai kraus Primorske,kada bus pastatytas terminalas.Batka,jam pinigu neduoda,o Putinas is savu statyti nenori.
VISI KOMENTARAI 27

Galerijos

Daugiau straipsnių