Kruizų Baltijos jūroje prognozė: ko tikėtis?

Kai kurie Baltijos jūros uostai šiemet prognozuoja kruizinių laivų antplūdį ir jų apsilankymų rekordą.

Kruizinio verslo pavasaris

Apie rekordinį kruizinių laivų apsilankymą paskelbė Rygos uostas. Šiemet šiame uoste laukiama 102 kruizinių laivų. Jie atplukdytų per 109 tūkst. jūrų turistų.

Jei taip įvyktų, tai būtų pirmas kartas, kai kruizinių laivų skaičius peržengtų 100, o jūrų turistų – 100 tūkst. ribą.

Tai turi ir kitą teigiamą aspektą. Po dvejus metus užsitęsusios pasaulinės pandemijos su dviem tuščiais sezonais Baltijos jūroje pagaliau atėjo kruizinio verslo pavasaris.

Šiemet kruizinio verslo atsigavimas prognozuojamas daugelyje regionų. Ne išimtis ir Baltijos jūros regionas.

Rygos uostas turi duomenų, kad šiemet lankysis net 12 kruizinių laivų, kurių ilgis per 300 m. Didžiausias iš jų 311 m ilgio "Voyager of the Seas".

Pirmasis kruizinis laivas į Rygą planuoja atplaukti balandžio 13 d., tai bus nedidelis Vokietijos kompanijos "Plantours Kreuzfahrten" laivas su 400 keleivių. Įdomi naujovė ir tai, kad net 25 laivai Rygos uoste planuoja svečiuotis po dvi paras. Iki šiol kruiziniai laivai tiek stovėdavo tik tokiuose dideliuose miestuose, kaip Sankt Peterburgas, Stokholmas, Kopenhaga.

Be Rusijos carų sostinės?

Dėl gero šių metų kruizinio sezono yra ir nuogąstavimų. Esminis klausimas – ar kruizų sezonui Baltijos jūros regione nepakenks Rusijos pradėtas karas ir tarptautinės sankcijos jai? Ar panorės turtingi Vakarų Europos ir kitų regionų turistai keliauti Baltijos jūra?

Pačioje jūroje gal ir nieko nebus, nes tikėtina, kad Rusija šiame regione neiškas karo kirvio, kaip tai padarė Ukrainoje.

Rusijos karas Ukrainoje gali išbaidyti dalį jūrų turistų ir iš Baltijos jūros.

Kaip bus su kruizinių laivų plaukimu į Rusijos Sankt Peterburgo miestą? Be Rusijos carų sostinės Baltijos kruizai prarastų patrauklumą.

Kita vertus, plaukti laivams į Sankt Peterburgą, kur veikiausiai vasarą dar veiks JAV ir kitų šalių paskelbtos finansinės sankcijos, gali būti ir pavojinga, ir neracionalu. Gali būti ir taip, kad Rusija už tai, ką padarė nepriklausomoje Ukrainoje, bus ilgam izoliuota.

Rusijos karas Ukrainoje gali išbaidyti dalį jūrų turistų ir iš Baltijos jūros. Iki šiol Baltijos jūros regionas buvo laikomas vienu saugiausių. Dabar toks jausmas dėl Rusijos yra sušlubavęs.

Klaipėdoje – mažesni laivai

Galima popandeminio laikotarpio kruizų naujovė ir tai, kad daugiau bus nedidelių laivų. Mat kai laive yra mažiau keleivių, lengviau kontroliuoti galimus infekcinius užsikrėtimus. Nors COVID-19 baigia išsikrauti, bet ji ne visai pasitraukė, todėl dar gali turėti įtakos jūrų turizmui.

Pavyzdys yra ir Klaipėdos uostas. Iš 59 planuojančių atvykti kruizinių laivų 2022 m. neketina užsukti nė vienas didesnis nei 300 metrų. Didžiausias būtų Klaipėdos uoste ir praeityje jau ne kartą lankęsis 295 m ilgio "Mein Schiff 6".

Klaipėdos uoste kruizinis sezonas prasidėtų balandžio 12 d. Turėtų atplaukti 144 m ilgio laivas "Hamburg" – tas pats, kuris kitą dieną atidarytų laivybos sezoną ir Rygos uoste.

Jei 2022 m. Klaipėdos uoste apsilankytų 59 laivai, tai būtų geras rezultatas, bet ne rekordas. 2017 ir 2014 m. sezonais Klaipėdos uoste lankėsi po 63 kruizinius laivus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Klpd.

Klpd. portretas
Jei prasimuš per karinius laivus ir manewrus Baltijoj, tai gal ir ateis iki mūsų:D) Prognozes galima rimtai daryti tik esant kitokiai tarptautinei padėčiai

Nuostabu

Nuostabu portretas
gyvent laukimu,bet mazai tiketina,,jei neisivyraus Taikos motyvai....

Laivams visada bus ka veikti

Laivams visada bus ka veikti portretas
Tik jau senai reik ėjo persiorentuoti, gyvenimas pats nusorendė
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

Daugiau straipsnių