Pribloškė autobusų vairuotojų šou: ar reikėjo taip elgtis, kad spėtum prašokti sankryžą?

Liepų gatvėje dviejų autobusų vairuotojų elgesys sukėlė pasipiktinimą. Vienam autobuso vairuotojui klausimų galėtų turėti ir Kelių policijos pareigūnai, kurie primintų, kas gresia už chuliganišką vairavimą miesto gatvėmis.

Šokiravo manevrai

Pirmadienio rytą, prieš devintą, Liepų gatvėje, prieš sankryžą su Trilapio gatve, stoviniavo eilutė automobilių.

Žmonės kantriai laukė, kol priekyje esantis automobilis pasuks į kairę.

„Priešais mane visi vairuotojai elgėsi kultūringai, visi turi teisę sukti į kairę, jei tai leidžia taisyklės, todėl laukėme eilėje antroje eismo juostoje. Iki šviesoforo buvo likę kelios dešimtys metrų. Staiga visą laukiančiųjų eilę pirmąja juosta aplenkė 10 numeriu pažymėtas autobusas. Jam pavyko prašokti ir jis kirto sankryžą“, – pasakojo įvykio liudininkė.

Tačiau tai dar ne viskas. Paskui šį autobusą atlėkė kitas, pažymėtas 17 numeriu.

„Iš juostos, kuri skirta tik pasukimui į dešinę, į Trilapio gatvę, autobusas ėmė brautis į antrąją juostą. Tuo metu aš, su savo automobiliu, net neturėjau kur dėtis, nebent kirsti dvigubą ištisinę liniją ir mestis į priešpriešą. Vairuotojas įžūliausia forma stūmė mane iš juostos, vos ne braukdamas šonais. Likau be žado dėl tokio vairuotojo elgesio“, – pasakojo vairuotoja.

Dažniausiai vairuotojas, kuris kitą eismo dalyvį priverčia staiga keisti važiavimo kryptį ar priverčia staiga stabdyti, sulaukia rimtų sankcijų.

Už pavojingą ir chuliganišką vairavimą gresia net vairuotojo pažymėjimo atėmimas nuo trijų iki šešių mėnesių.

Pėsčioji gūžčiojo pečiais

„Lenkta automobilių eilė iš dešinės pusės, važiuota juosta, kuria negalima toliau judėti tiesiai, leidžiama tik pasukti į dešinę. Prie viso to dar ištisinis žymėjimas ten yra. Ar tikrai taip reikėjo elgtis vien tam, kad spėtum prašokti sankryžą degant žaliam šviesoforo signalui. Aišku, visi kiti turėjo stoti, nes autobusas užkirto kelią“, – piktinosi vairuotoja.

17 numeriu pažymėtas autobusas artimiausioje stotelėje nestojo, aplenkė ten stovėjusį 10 numeriu pažymėta autobusą ir nuvažiavo Klaipėdos savivaldybės kryptimi.

„Cirkas tuo nesibaigė. 10-asis autobusas pajudėjo iš stotelės ir movė per pėsčiųjų perėją ties K. Donelaičio aikšte net nestabtelėjęs. Važiavau paskui, mačiau, kad jauna dama net pagūžčiojo pečiais, kai autobusas prašvilpė jai prieš nosį“, – šiurpo vairuotoja.

Peržiūrėjo vaizdo įrašus

Šia istorija susidėmėjo viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ administracija.

Nutarta peržiūrėti vaizdo įrašus ir pasiaiškinti, kas ir kaip konkrečiose vietose vairavo autobusus.

Pirmadienis buvo baisi diena. Atrodė, kad visi išvažiavo į miestą, pamiršę, kaip reikia vairuoti.

Paaiškėjo, kad 17-uoju numeriu pažymėto autobuso vairuotojas galėtų sulaukti labai rimtų sankcijų.

„Pavyko peržiūrėti vaizdo įrašus, ir galime įtarti, kad 17-ojo maršruto autobuso vairuotojas chuliganiškai bandė rikiuotis iš pirmos juostos į antrąją. Tik tiek, kad ištisinė juosta prieš Trilapio gatvės sankryžą yra labai trumpa. Šiaip galvojant, niekas nedraudžia važiuoti pirmąja juosta ir rikiuotis į antrąją. Bet tuo metu ten buvo automobilių. Autobuso vairuotojas, nors ir rodydamas posūkio signalą, lindo prieš nosį kitam automobiliui“, – apie matytą vaizdo įrašą kalbėjo „Klaipėdos keleivinio transporto“ direktoriaus pavaduotojas Andrius Samuilovas.

Andrius Samuilovas (viduryje). Indrės Kiseliovaitės nuotr.

Jis svarstė, kad eismą šioje vietoje stabdo sukantieji į kairę.

„Būtų mano valia, aš panaikinčiau tą galimybę sukti. Aš ir pats dažniausiai važiuoju pirmąja juosta ir tada rikiuojuosi į antrąją“, – neslėpė A. Samuilovas.

Chuliganizmas netoleruotinas

Tačiau įvykio liudininkė turi kitą nuomonę.

„Jei priekyje stovi eilė automobilių ir nesimato, ar bus kur persirikiuoti, tikrai nedera užkirsti kelią visiems kitiems eismo dalyviams. Pirmiausiai bus užkirstas kelias sukantiems į Trilapio gatvę, nes kažkoks gudruolis nori būti pirmesniu už kitus. Antra, jei vairuotojas negali įvertinti situacijos priekyje, kokio velnio jis iš viso renkasi tokį manevrą, už kurį gali ir pažymėjimo netekti?“ – stebėjosi iš savo eismo juostos autobuso stumta vairuotoja.

Įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ administracija patikino, kad nešališkai vertina visus skundus.

„Taip, jei skundo autorė parašytų pareiškimą, situaciją turėtų vertinti policija. Yra kameros visuose autobusuose ir bet kurį skundą galima patikrinti. Autobusų vairuotojai taip pat žino, kad jų vairavimo kultūrą mato kiti, o judėjimas mieste yra fiksuojamas“, – priminė A. Samuilovas.

Peržiūrėjus vaizdo įrašus, įstaigos atstovai neturėjo klausimų 10-ojo numerio autobuso vairuotojui.

„Autobusas nestojo stotelėje nes nebuvo norinčiųjų įlipti ir išlipti. O pėsčioji ties K. Donelaičio paminklu prie perėjos priartėjo tuomet, kai autobusas jau buvo įpusėjęs perėją. Autobuso vairuotojas tikrai nenorėjo šios damos pervažiuoti“, – aiškino A. Samuilovas.

Veikia 160 kamerų

Pirmadienį įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ administracijai teko peržiūrinėti ne vieną vaizdo įrašą – sulaukta ne vieno skundo.

„Kiekvieną dieną neįmanoma peržiūrėti 160 vaizdo kamerų. Matome mes daug ką, bet tikrai ne viską. Kamera gali būti pakrypusi, gali rodyti netinkamą kampą, gali šviesti saulė, gali būti tamsu ir nesimatyti vaizdo. Bet daugelį skundų vis tik pavyksta išsiaiškinti. Pirmadienis buvo baisi diena. Atrodė, kad visi išvažiavo į miestą, pamiršę, kaip reikia vairuoti“, – stebėjosi A. Samuilovas,

Skundo sulaukta dėl keistos motociklininko istorijos. Motociklo vairuotojas, kuris važiavo priešprieša ir lenkė kitus eismo dalyvius, sukėlė eismo įvykį, tačiau kaltę ėmė versti autobuso vairuotojui.

Vis dėlto vaizdo įrašas aiškiai parodė, kaip viskas vyko iš tikrųjų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Deividas

Deividas  portretas
Autobuso vairuotojai tikrai įžūlus yra, sutinku kad iš stotelės išvažiuojant autobusą reik praleist,dėl to nieko nesakau, bet yra tokių atvejų buvę, kai iš stotelės išvažiuoja ir tiesiai į antrą juosta lenda prieš pat tavo nosį, lyg jam pirmumas būtų.

Prūsija .

Prūsija . portretas
Kam nepatinka , kad autobusu parkas dirba blogai , vadovas nepatinka , vairuotojai ne tokie ir dar kažkas.ne taip . Atvažiuokit į įmonę ir išsiaiškinsim . O gulėti šalia plintuso ir rašinėti nesamones čia kaimo lygis .

Tikra bėda

Tikra bėda portretas
su viešojo transporto vairuotojais.Gal labai mažai jiems moka, kad tokia žema kvalifikacija ir vairavimo kultūra ?
VISI KOMENTARAI 17

Galerijos

Daugiau straipsnių