- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jai šiemet sueina 60 ir ji iki šiol neturi nė vienos raukšlelės veide: šviesiaplaukė ar tamsiaplaukė, liekna ar figūringa, juodaodė ar baltaodė, princesė ar prezidentė Barbė yra amžinai jauna ir patinka mažoms mergaitėms, net jei metams bėgant išgyveno ne vieną kontroversiją.
Ši legendinė lėlė išmoko prisitaikyti prie laiko ir mados: tai rodo ir jos paskyra socialiniame tinkle „Twitter“.
Ir nepaisant nuožmios konkurencijos žaislų industrijoje kasmet daugiau kaip 150 valstybių parduodama 58 mln. Barbių.
„Industrijoje, kur sėkmė šiais laikais lydi nuo trejų iki penkerių metų, 60 metų yra didžiulis dalykas!“ – sakė pasaulinio prekės ženklo „Barbie“ rinkodaros direktorius Nathanas Baynardas (Neitanas Bainardas).
Visame pasaulyje Barbė yra tokia pat garsi kaip „Coca-Cola“ ar „McDonald's“, neseniai lankydamasis „Mattel“ dizaino studijoje Los Andželo priemiestyje El Segunde sakė N. Baynardas.
Bendrai nuo Barbės debiuto 1959 metų kovo 9 dieną Amerikos žaislų mugėje šių lėlių parduota daugiau kaip milijardas.
Lėlę sukūrė viena „Mattel“ steigėjų Ruth Handler (Rut Handler), kurią įkvėpė jos pačios vaikai.
„Jos duktė Barbara turėjo ribotą žaislų pasirinkimą – buvo tik kūdikius vaizduojančių lėlių, – pasakojo N. Baynardas. – Vienintelis vaidmuo, kurį ji galėjo įsivaizduoti tame žaidime, buvo globėjos, motinos.“
Tuo metu R. Handler sūnus „galėjo įsivaizduoti, kad yra astronautas, kaubojus, pilotas, chirurgas“, pridūrė jis.
Barbė, be abejo, yra vardo Barbara trumpinys.
Lėlė turėjo mokyti mergaites, „kad jos gali rinktis, kad jos gali būti bet kas“, o 1959 metais tai buvo „radikali idėja“, sakė N. Baynardas.
Barbė iškart sulaukė sėkmės. Pirmaisiais metais buvo parduota 300 tūkst. lėlių.
Nepasiekiamas idealas?
Nuo pat pradžių Barbės kūno proporcijos visai neatrodė feministinės ir tai dešimtmečius provokavo kritiką.
1959-aisiais jos kūno proporcijos buvo iškreiptos, „kad atitiktų to meto estetiką“ ir prieinamą medžiagą, sakė Barbės dizaineris Carlyle'as Nuera (Karlailas Nuera).
Po šviesiaplaukės gražuolės pasirodymo parduotuvių lentynose bėgant metams ir daugėjant skundų dėl „nerealių“ proporcijų „Mattel“ padarė daug pakeitimų: pristatė įvairių kūno sudėjimo tipų ir dešimtis odos atspalvių.
Knygos „Barbė per amžius“ (Forever Barbie) autorė M. G. Lord (M. Dž. Lord) taip pat įrodinėjo, kad pradinė kritika neturėjo pagrindo.
Iš viso naują Barbę sukurti gali užtrukti nuo vienų iki pusantrų metų.
„Ji yra tokia, kokios jos nori vaikas. Tai, kaip vaikas mato lėlę Barbę, dažnai sąlygoja tai, kaip to vaiko motina vertina moteriškumo sąvoką, – naujienų agentūrai AFP sakė M. G. Lord. – Problema čia ne 11,5 colio (maždaug 29 cm) plastikinis daiktas. Problema yra platesnė kultūra ir moteriškumo sąvoka.“
1965-aisiais, ketveri metai prieš Neilo Armstrongo (Nilo Armstrongo) pasivaikščiojimą Mėnulyje, Barbė tapo astronaute. 1968 metais parduotuvių lentynose pasirodė pirmoji juodaodė lėlė – draugė vardu Kristė.
Prekės ženklo „Barbie“ vadovė ir „Mattel“ viceprezidentė Lisa McKnight (Liza Maknait) sakė, kad dabar 55 proc. visame pasaulyje parduodamų lėlių nėra nei blondinės, nei mėlynakės.
„Mattel“ dizaino studijoje El Segunde dirba per 100 žmonių. Dizaineriai lėles kurti pradeda nuo paprasto eskizo. Tuomet prie kiekvienos jos prototipo detalės dirba tikra armija ekspertų: pradedant lėlės formavimu panaudojant naujausią programinę įrangą ir trimačio spausdinimo technologiją ir baigiant veido piešimu, šukuosenos, drabužių medžiagos ir raštų parinkimu.
Iš viso naują Barbę sukurti gali užtrukti nuo vienų iki pusantrų metų. Tuomet lėlės prototipas iš dirbtuvių Kalifornijoje siunčiamas masinei gamybai į fabrikus Kinijoje ir Indonezijoje.
„Kartais pamatai ją ant lentynos, o tada suvoki: o taip, šitą sukūriau aš!“ – sakė C. Nuera.
Instagramo fotosesijos
Barbei sekasi ne vien žaislų parduotuvėje: ji aktyviai naudojasi socialiniais tinklais, kur jai netgi sukurta asmenybė: iš išgalvoto Vilouso miesto Vidurio Vakaruose JAV kilusi Barbė Milisent Roberts turi milijonus sekėjų.
Socialiniuose tinkluose ji tiesiogiai pasakoja mergaitėms apie savo gyvenimą ir svarbias dabarties temas.
2018-aisiais kompanija pradėjo didelio masto kampaniją, kuria siekiama padėti mergaitėms užpildyti vadinamąją „svajonių spragą“: per Barbę jos mokomos pasitikėti savimi ir neleisti savęs paveikti seksistiniams lyčių stereotipams.
Barbė taip pat turi savo kirpėją, makiažo meistrą ir fotografą, kurie su ja „keliauja“ po Jungtines Valstijas ir užsienio šalis ir rengia fotosesijas paskyrai socialiniame tinkle „Instagram“. Pastaroji paskyra turi beveik 2 mln. sekėjų.
Taigi, Barbė, kuriai netrukus sukaks 60, yra amžinai jauna, vis dar vieniša ir neturi vaikų.
„Barbės prekės ženklo naratyvas yra tas, kad ji yra jauna, nepriklausoma, karjeros siekianti moteris“, – pabrėžė L. McKnight.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
L. Adomaičio žmona: per visus santuokos metus atskirai buvome vos savaitę
Dainininkas Linas Adomaitis pristatė ilgai lauktą naująjį albumą „Stebuklas“, jis ypatingas ne tik kaip artėjančių švenčių simbolis, bet ir Lino 30 metų scenoje įamžinimas. ...
-
Vandens bijanti V. Siegel priėmė iššūkį: noriu sau įrodyti, kad viskas įmanoma6
„Kaip spėsiu? Nežinau, kažkaip. Bet labai noriu“, – plačiai šypsojosi Viktorija Siegel. Ji – naujausia karšto ir ekstremalaus „LNK iššūkio. Pagauk bangą!“ dalyvė, pakeitusi dėl kojos traum...
-
Jau nuo rytojaus – keturi L. Vaikules koncertai visoje Lietuvoje2
Jau rytoj į Lietuvą sugrįžta viena garsiausių Latvijos atlikėjų Laima Vaikule. Aksominio balso savininkė, pelnytai tituluojama stiliaus ikona, šį sykį dainininkė surengs net keturis koncertus su Latvijos bigbendu, kviestiniais solistais ir ba...
-
Kauno sporto halėje po 20 metų pertraukos ir vėl skambėjo „G&G Sindikatas“7
Lapkričio 23-iąją Kauno sporto halėje įvyko ilgai lauktas „G&G Sindikato“ koncertas, kuris subūrė pilnutėlę salę lietuviško repo gerbėjų. Šis koncertas buvo ypatingas dėl dviejų sentimentalių progų: grupė sugr...
-
Gimtadienį švenčiantis A. Užkalnis užsiminė apie naujus santykius16
Per savo gimtadienį, lapkričio 26-ąją, žurnalistas Andrius Užkalnis prasitarė – jo širdis nebe vieniša. ...
-
Europinė premjera: Toto Cutugno ir grupės „L’italiano“ šou Palangoje ir Vilniuje!1
Pirmą kartą Lietuvoje įvyks europinė muzikinio šou iš Italijos premjera: oficialus Toto Cutugno pagerbimo reginys, lydimas italų muzikinės grupės „L’italiano“. ...
-
Šalia aviakatastrofos vietos gyvenanti Mia: tikėkimės, jog tai – žmogiška klaida, o ne siųsta žinutė24
Ankstų pirmadienio rytą sostinėje įvyko tragedija – DHL krovininis lėktuvas nukrito šalia gyvenamojo namo. Įvykio metu žuvo ispanų kilmės pilotas, o kiti įgulos nariai patyrė sužalojimų. Katastrofos liudininkai neslėpė sumiši...
-
J. Statkevičiaus mama Vanda: Prancūzijoje jis būtų milijonierius!29
„Paryžiuje jo visi laukia, o čia niekas nenori, niekas nesidomi ta mada. Žmonės gaili pinigų, nepalaiko, tai kaip jam gyventi? Prancūzijoje jis seniai būtų milijonierius“, – jau šį pirmadienio vakarą LNK gyvenimo būdo laidoj...
-
V. Radzevičius: turiu diktatoriškų polinkių – jei ką sugalvoju, tai ir darau
Žurnalistas, keliautojas, gastronomas Vytaras Radzevičius naujame TV3 sezone ir toliau vaidina pagrindinį realybės šou „Vytaro ferma“ herojų – miestietį, bandantį atrasti savo vietą kaime, plėsti šeimos ūkį ir netgi m...
-
Kalėdinė magija jau gaubia pasaulio miestus
Nepaisant visos komercijos, Kalėdų magija jau gaubia įvairiausius pasaulio miestus – nuo Kopenhagos ir Vienos iki tolimojo Honkongo ir net Tokijo. Nors iki tikrųjų Kalėdų dar visas mėnuo, jų gerbėjai jau švenčia. ...