Barbei netrukus sukaks 60 ir ji laikosi puikiai

  • Teksto dydis:

Jai šiemet sueina 60 ir ji iki šiol neturi nė vienos raukšlelės veide: šviesiaplaukė ar tamsiaplaukė, liekna ar figūringa, juodaodė ar baltaodė, princesė ar prezidentė Barbė yra amžinai jauna ir patinka mažoms mergaitėms, net jei metams bėgant išgyveno ne vieną kontroversiją.

Ši legendinė lėlė išmoko prisitaikyti prie laiko ir mados: tai rodo ir jos paskyra socialiniame tinkle „Twitter“.

Ir nepaisant nuožmios konkurencijos žaislų industrijoje kasmet daugiau kaip 150 valstybių parduodama 58 mln. Barbių.

„Industrijoje, kur sėkmė šiais laikais lydi nuo trejų iki penkerių metų, 60 metų yra didžiulis dalykas!“ – sakė pasaulinio prekės ženklo „Barbie“ rinkodaros direktorius Nathanas Baynardas (Neitanas Bainardas).

Visame pasaulyje Barbė yra tokia pat garsi kaip „Coca-Cola“ ar „McDonald's“, neseniai lankydamasis „Mattel“ dizaino studijoje Los Andželo priemiestyje El Segunde sakė N. Baynardas.

Bendrai nuo Barbės debiuto 1959 metų kovo 9 dieną Amerikos žaislų mugėje šių lėlių parduota daugiau kaip milijardas.

Lėlę sukūrė viena „Mattel“ steigėjų Ruth Handler (Rut Handler), kurią įkvėpė jos pačios vaikai.

„Jos duktė Barbara turėjo ribotą žaislų pasirinkimą – buvo tik kūdikius vaizduojančių lėlių, – pasakojo N. Baynardas. – Vienintelis vaidmuo, kurį ji galėjo įsivaizduoti tame žaidime, buvo globėjos, motinos.“

Tuo metu R. Handler sūnus „galėjo įsivaizduoti, kad yra astronautas, kaubojus, pilotas, chirurgas“, pridūrė jis.

Barbė, be abejo, yra vardo Barbara trumpinys.

Lėlė turėjo mokyti mergaites, „kad jos gali rinktis, kad jos gali būti bet kas“, o 1959 metais tai buvo „radikali idėja“, sakė N. Baynardas.

Barbė iškart sulaukė sėkmės. Pirmaisiais metais buvo parduota 300 tūkst. lėlių.

Nepasiekiamas idealas?

Nuo pat pradžių Barbės kūno proporcijos visai neatrodė feministinės ir tai dešimtmečius provokavo kritiką.

1959-aisiais jos kūno proporcijos buvo iškreiptos, „kad atitiktų to meto estetiką“ ir prieinamą medžiagą, sakė Barbės dizaineris Carlyle'as Nuera (Karlailas Nuera).

Po šviesiaplaukės gražuolės pasirodymo parduotuvių lentynose bėgant metams ir daugėjant skundų dėl „nerealių“ proporcijų „Mattel“ padarė daug pakeitimų: pristatė įvairių kūno sudėjimo tipų ir dešimtis odos atspalvių.

Knygos „Barbė per amžius“ (Forever Barbie) autorė M. G. Lord (M. Dž. Lord) taip pat įrodinėjo, kad pradinė kritika neturėjo pagrindo.

Iš viso naują Barbę sukurti gali užtrukti nuo vienų iki pusantrų metų.

„Ji yra tokia, kokios jos nori vaikas. Tai, kaip vaikas mato lėlę Barbę, dažnai sąlygoja tai, kaip to vaiko motina vertina moteriškumo sąvoką, – naujienų agentūrai AFP sakė M. G. Lord. – Problema čia ne 11,5 colio (maždaug 29 cm) plastikinis daiktas. Problema yra platesnė kultūra ir moteriškumo sąvoka.“

1965-aisiais, ketveri metai prieš Neilo Armstrongo (Nilo Armstrongo) pasivaikščiojimą Mėnulyje, Barbė tapo astronaute. 1968 metais parduotuvių lentynose pasirodė pirmoji juodaodė lėlė – draugė vardu Kristė.

Prekės ženklo „Barbie“ vadovė ir „Mattel“ viceprezidentė Lisa McKnight (Liza Maknait) sakė, kad dabar 55 proc. visame pasaulyje parduodamų lėlių nėra nei blondinės, nei mėlynakės.

„Mattel“ dizaino studijoje El Segunde dirba per 100 žmonių. Dizaineriai lėles kurti pradeda nuo paprasto eskizo. Tuomet prie kiekvienos jos prototipo detalės dirba tikra armija ekspertų: pradedant lėlės formavimu panaudojant naujausią programinę įrangą ir trimačio spausdinimo technologiją ir baigiant veido piešimu, šukuosenos, drabužių medžiagos ir raštų parinkimu.

Iš viso naują Barbę sukurti gali užtrukti nuo vienų iki pusantrų metų. Tuomet lėlės prototipas iš dirbtuvių Kalifornijoje siunčiamas masinei gamybai į fabrikus Kinijoje ir Indonezijoje.

„Kartais pamatai ją ant lentynos, o tada suvoki: o taip, šitą sukūriau aš!“ – sakė C. Nuera.

Instagramo fotosesijos

Barbei sekasi ne vien žaislų parduotuvėje: ji aktyviai naudojasi socialiniais tinklais, kur jai netgi sukurta asmenybė: iš išgalvoto Vilouso miesto Vidurio Vakaruose JAV kilusi Barbė Milisent Roberts turi milijonus sekėjų.

Socialiniuose tinkluose ji tiesiogiai pasakoja mergaitėms apie savo gyvenimą ir svarbias dabarties temas.

2018-aisiais kompanija pradėjo didelio masto kampaniją, kuria siekiama padėti mergaitėms užpildyti vadinamąją „svajonių spragą“: per Barbę jos mokomos pasitikėti savimi ir neleisti savęs paveikti seksistiniams lyčių stereotipams.

Barbė taip pat turi savo kirpėją, makiažo meistrą ir fotografą, kurie su ja „keliauja“ po Jungtines Valstijas ir užsienio šalis ir rengia fotosesijas paskyrai socialiniame tinkle „Instagram“. Pastaroji paskyra turi beveik 2 mln. sekėjų.

Taigi, Barbė, kuriai netrukus sukaks 60, yra amžinai jauna, vis dar vieniša ir neturi vaikų.

„Barbės prekės ženklo naratyvas yra tas, kad ji yra jauna, nepriklausoma, karjeros siekianti moteris“, – pabrėžė L. McKnight.


Šiame straipsnyje: BarbėBarbielėlė

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių