Naujos taisyklės paspirtukams: leista naudotis nuo 16 metų, šaligatviu važiuoti galės

Parlamentarai ketvirtadienį patvirtino eismo taisykles elektriniams paspirtukams: jais bus leidžiama važiuoti šaligatviais, jei savivaldybės nenustatys kitaip, tačiau apribotas greitis, vairuoti šią transporto priemonę galės ne jaunesni nei 16 metų asmenys.

Už šias Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas balsavo 74 Seimo nariai, prieš buvo trys, susilaikė 30.

„Man atrodo, kad vienas svarbiausių dalykų, matant kiek yra eismo įvykių su elektriniais paspirtukais, – kad mes šiandien galime atskirti negalingus elektra varomus paspirtukus, kurių galia bus iki vieno kilovato, maksimalus leistinas greitis – iki 20 kilometrų per valandą, ir tuos galingus, kurie gali būti ir trijų ratų, net ir keturių, kurie gerokai didesni nei tie negalingi ir jų maksimalus greitis gali būti net 60–80 kilometrų per valandą. Vieniems bus taikomi vieni reikalavimai, o silpnesniems – visiškai kiti“, – sakė Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Andrius Bagdonas.

Anot jo, galingesniems paspirtukams bus tokie patys reikalavimai, kaip mopedams, jie galės važiuos tik važiuojamąja kelio dalimi.

Anksčiau projekte buvo numatyta paspirtukams uždrausti važiuoti šaligatviu, jeigu jame nėra specialios juostos dviračiams, tačiau šios nuostatos atsisakyta priėmimo stadijoje.

Visus paspirtukus nuvyti nuo šaligatvių siūlęs socialdemokratas Julius Sabatauskas piktinosi, kad Seimas įteisino dabar gatvėse vykstantį chaosą.

„Įstatymo projektas iš esmės lieka toks, kokio iš karto norėjo lobistai, kai buvo registruotas pirmasis projektas. Šalmų atsisakyta, nes tas kompromisas, kad važiuojamoje dalyje privalomas šalmas, nebereikalingas, kai leisite visur važiuoti šaligatviais ir daužysite kaip kėglius pėsčiuosius, iš kurių pusė bus sužeistųjų“, – teigė jis.

Šalmų atsisakyta, nes tas kompromisas, kad važiuojamoje dalyje privalomas šalmas, nebereikalingas, kai leisite visur važiuoti šaligatviais ir daužysite kaip kėglius pėsčiuosius, iš kurių pusė bus sužeistųjų.

„Išeina, kad įteisiname tą chaosą, kuris vyksta dabar“, – tvirtino parlamentaras.

Pasak J. Sabatausko, tyrimas parodė, kad 60 proc. paspirtukų vairuotojų nelaiko tai transporto priemone.

„Jiems tai yra pramoga, kol jie nesupras to, pokyčių nebus“, – sakė jis.

Priimtuose įstatymo pakeitimuose elektriniai paspirtukai, kurių didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 1 kW, elektrinės riedlentės, balansiniai vienračiai, riedžiai ir panašios priemonės vadinami elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis.

Neįgaliųjų vežimėliai prie tokių nebus priskiriami.

Pagal pataisas, elektriniu paspirtuku leidžiama važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, dviračių juostomis, dviračių takais, kelkraščiu, gyvenamojoje zonoje ne jaunesniems kaip 16 metų asmenims.

Taip pat nustatyta, kad dviračių, motorinių dviračių ir elektrinių mikrojudumo priemonių eismui gali būti naudojamas ir šaligatvis, išskyrus savivaldybės tarybos ar jos įgalioto asmens nustatytose vietose.

Elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis leista naudotis ne jaunesniems kaip 16 metų asmenims, keturiolikmečiai ir penkiolikmečiai privalės būti išklausę specialų kursą ir turėti pažymėjimą. Važinėjantis gyvenamojo namo kieme vairuotojų amžius nebus ribojamas, tačiau jaunesnius bei 10 metų vaikus privalės prižiūrėti suaugęs asmuo.

Paspirtukams uždrausta važiuoti pėsčiųjų takais, automagistralėmis ir greitkeliais, per pėsčiųjų perėjas, vežti keleivius, važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo, vežti, vilkti krovinius, kitą paspirtuką, važiuoti įsikibus į kitą transporto priemonę.

Taip pat jiems neleidžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/h greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių eismui skirtu taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/h greičiu.

Jaunesni kaip 18 metų elektrinių paspirtukų vairuotojai, važiuodami keliu, privalės būti užsidėję ir užsisegę dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą. Vyresniems kaip 18 metų toks reikalavimas galiotų judant važiuojamąja kelio dalimi.

Važiuojamoje kelio dalyje elektrinės mikrojudumo priemonės vairuotojas privalės dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba šios priemonės priekyje turės degti baltas šviesos žibintas, o gale – raudonas šviesos žibintas.

Numatyta, kad važiuojant dviračių taku, reikėtų vykti kuo arčiau šio tako dešiniojo krašto bei nekelti pavojaus pėstiesiems.

Minėtų taisyklių nesilaikymas užtrauks baudą nuo 20 iki 40 eurų, vairavimas neblaiviam – nuo 80 iki 200 eurų.

Lietuvos kelių policijos duomenimis, pernai sužaloti 223 žmonės su paspirtukais susijusiuose eismo įvykiuose.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Daniel Jankovskij

Daniel Jankovskij  portretas
Kas per keistos taisyklės, ant paspirtuku galima važiuoti tik 20 km/h. Gerai aš galiu važiuoti ant dviračio 40 km/h tai Ką man bauda būs.

Kokie klaunai čia susirinko ...

Kokie klaunai čia susirinko ... portretas
Klaipediške . Leistinas greitis dviračiu takuose buvo 25 km/H . Ir jai kas nesilaiko tos taisykles . Tai tuos ir bauskit . O nevisus .Parblošta paspirtukininko dėl didelio važiavimo greičio durni tie paspirtukininkai be apsaugu važiuoja . Ir kam ta greiti mažinanat iki 20 km /h net dviratininkas greičiau važiuoja minant . Nepritariu toms taisyklems . Vo galėtu bausti tuos kurie važiuoja be apsaugu . Ir nesilaiko taisykliu . Prieš perkant paspirtuka turėtu praiti mokymus ...

Vidmantas

Vidmantas portretas
Ko ne nuo 50 metu
VISI KOMENTARAI 60

Galerijos

Daugiau straipsnių