- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seime siūloma keisti kelio eismo ženklų dizainą, atsisakant sovietinio standarto. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su siūlymo iniciatoriumi Andriumi Vyšniausku.
– Kodėl siūlote atsisakyti to sovietinio standarto?
– Idėja yra ne nauja, ji iškyla kas kelis metus. Lietuva vis dar per 34 metus nepakeitė savo kelio ženklų dizaino, tuo tarpu Latvija, Estija, Lenkija susikūrė savo standartus, savo dizainą, kuris labiau primena vakarietišką. Mes likom su kelio ženklais, kurie yra panašūs į Baltarusijos ir Rusijos kelio ženklus. Tai yra svarbu, nes mūsų valstybė gana nuosekliai desovietizuoja viešąsias erdves, tame tarpe galime padiskutuoti ir apie kelio ženklų keitimą. Tuo labiau, kad ir tarptautiniai standartai pamažu keičiasi ir tokia galimybė atsiranda. Be abejo, tas keitimo procesas negali būti greitas, tai turėtų įvykti per keletą metų. Lietuvoje vidutiniškai per dešimt metų yra pakeičiama didžioji dalis kelio ženklų dėl nusidėvėjimo. Tai tiesiog senieji ženklai nusidėvėjus galėtų būti keičiami į naujo dizaino ženklus. Tai niekaip nesukeltų kažkokio sąmyšio keliuose, nes tikrai galime pasirinkti tokį dizainą, kuris nebus labai nutolęs, tačiau reikšmingai skirsis. Tiesiog žmonėms bus aišku ir tuos, ir tuos ženklus matant. Ir per ilgą laiką galima tą pakeitimą padaryti.
– Tai vienu metu būtų ir senieji ženklai, kurie dar nesusidėvėję, ir kai kur atsirastų tie naujesni?
– Tai yra vadybinis procesas, kurį galima susidėlioti taip, kad kažkoks nenusidėvėjusių ženklų kiekis būtų pasaugomas ir vienu metu būtų didesnis kiekis pakeičiamas. Tačiau bet kuriuo atveju tie ženklai bus keičiami, dėl to tas nereikalautų kažkokių papildomų resursų. Papildomi resursai yra nebent dėl naujo ženklų standarto sukūrimo, bet tai tikrai nėra labai didelės išlaidos.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Papildomų lėšų tikrai nekainuotų? Girdėjau opoziciją kalbant, jog čia kažkam – verslo projektas prieš išeinant, kad tai kainuotų dešimtis milijonų eurų.
– Aš nematau tokių išlaidų, nes kelio ženklai natūraliai yra keičiami ir niekas nesiūlo paimti ir dabar visoje Lietuvoje pakeisti kelio ženklus. Mes galime turėti savo standartą, lietuvišką, vakarietišką kelio ženklų standartą ir per daug metų tą pakeitimą įvykdyti. O jeigu opozicijai atrodo, kad čia yra kažkoks paslėptas dalykas, tai, matot, kiekvienas galvojame pagal save. Jie iš karto mato, kaip pavogti. Mes žiūrime, kaip pakeisti kelio ženklus, nes tai yra sovietinis dalykas.
Ar reikalingos tos papildomos išlaidos? Turbūt mes pripratę prie tų ženklų, tokios kelių eismo taisyklės, toks žymėjimas įtvirtintas šitam teisės akte, tai, aš manyčiau, kad tai nekeistų kažko tai.
– Kas turėtų keisti – Susisiekimo ministerija, „Via Lietuva“?
– Susisiekimo ministerija su „Via Lietuva“. Be abejo, pirmiausia turėtų būti priimtas ministro įsakymas, tada pakoreguoti kelio ženklai, jų reglamentavimas – čia vyriausybės lygio sprendimai. Taip pat žinau, kad artimiausiu metu turėtų keistis ir tarptautinės sutartys, kurios reguliuoja kelio ženklų standartus. Tai galbūt galima sulaukti ir to proceso. Kitaip tariant, ministerija viską gali sureguliuoti. Anksčiau tų iniciatyvų buvo, tačiau nebuvo imtasi iniciatyvos Lietuvoje, nebuvo pajudėta į priekį. Dabar kadangi po karo Ukrainoje Lietuvoje desovietizacijos procesas yra įsibėgėjęs rimčiau, galima šitą klausimą rimčiau pajudinti.
– Rodykles, plytos ženklų dizainą irgi reikėtų keisti?
– Ne. Čia specialistai gali pasižiūrėti, tikrai yra ženklų, kurie nesiskiria, ta pati plyta yra visur daugiau mažiau vienoda. Kalbam labiau apie tuos ženklus, kurie turi savyje daugiau dizaino elementų – ar tai žmogus, ar gyvūnas.
Savo nuomonę apie ženklų keitimą išsakė ir vilniečiai.
„Ar reikalingos tos papildomos išlaidos? Turbūt mes pripratę prie tų ženklų, tokios kelių eismo taisyklės, toks žymėjimas įtvirtintas šitam teisės akte, tai, aš manyčiau, kad tai nekeistų kažko tai“, – teigė praeivis.
„Kad jie visi atrodo panašūs. Aišku, gal geriau, kai geltonam fone, geriau matosi. Man gal Lenkijos ženklai ir gražesni, ryškesni. Nieko prieš būčiau,“ – kalbėjo vyriškis.
„Juokaujat, tikrai juokaujat. Pinigų švaistymas ir tiek. Aš nematau jokios prasmės. Svarbiausia informatyvumas ir kad vairuotojas iš bet kurios šalies galėtų suprasti, kaip reikia važiuot ir kuo vadovautis“, – savo nuomonę išsakė kitas vilnietis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žmogaus teisių centras prašo prijungti prie bylos R. Žemaitaičio laišką litvakui4
Lietuvos žmogaus teisių centras prašo prie neapykantos kurstymo prieš žydus bylos prijungti „Nemuno aušros“ lyderio parlamentaro Remigijaus Žemaitaičio privatų laišką litvakui Liovui Kaplanui. ...
-
Kauno senamiestyje mažųjų laukia išskirtinė kalėdinė pramoga – kelionė traukinuku8
Kauno senamiestyje šiemet važinėja nemokamas kalėdinis traukinukas, skirtas mažiesiems kauniečiams ir miesto svečiams pajausti artėjančias Kalėdas. Jau trečiadienį traukinuku vėl bus galima pasivažinėti ir kitu kampu pamatyti Vilniaus gatv...
-
VRM: Lietuvoje sumažėjo leidimus gyventi turinčių rusų, baltarusių ir ukrainiečių3
Per šiuos metus daugiau nei 20 tūkst. sumažėjo leidimus Lietuvoje gyventi turinčių rusų, baltarusių ir ukrainiečių, rodo Vidaus reikalų ministerijos (VRM) antradienį paskelbti duomenys. ...
-
VRM paskirstys savivaldybėms 4,5 mln. eurų gyventojų evakuacijai1
Ragindama šalies savivaldybes būti pasirengusias gyventojų evakuacijai, laikinai juos apgyvendinant kolektyvinės apsaugos statiniuose, iš Valstybės gynybos fondo joms bus išdalinta 4,5 mln. eurų. ...
-
Tradicinis kalėdinis bėgimas: bus ribojamas eismas, keisis viešojo transporto maršrutai
Šeštadienį Vilniuje vyks kasmetinė kalėdinė bėgimo šventė – „Eurovaistinės kalėdinis bėgimas“, kuris organizuojamas jau 49-ąjį kartą. Renginys vyks vakare, eismo ribojimai bus taikomi gruodžio 7 d., nuo 13 va...
-
Tikisi, kad Seimas išspręs lyčiai neutralios partnerystės klausimą: čia – ne chorų karai1
Net jei lyčiai neutralios partnerystės įstatymas neatsidurs Vyriausybės programoje, socialdemokratų dominuojama valdžia turės per keturis metus išspręsti šį klausimą, sako prezidento vyriausiasis patarėjas Frederikas Jansonas. ...
-
Apie Rusijos keliamą grėsmę: kas prasidėjo šiais metais, yra beprecedentis veikimas
Nacionalinio krizių valdymo centro (NKVC) vadovas Vilmantas Vitkauskas tikina, kad viešoje erdvėje aptariama versija, esą Vilniuje sudužusio DHL lėktuvo avarija galėjo įvykti dėl piloto klaidos, kol kas negali būt patvirtinta. ...
-
NKVC: nutraukus kabelį Suomijoje, incidentų Baltijos jūroje nefiksuota
Suomijai antradienį tiriant dar vieno šviesolaidinio interneto kabelio nutraukimą šalies žemyninėje dalyje, Nacionalinis krizių valdymo centras (NKVC) teigia su Lietuvos kabeliais susijusių incidentų Baltijos jūroje nefiksuojantis. ...
-
Šie įrenginiai gelbsti gyvybes ir turtą: kodėl dalyje būstų jų vis dar nėra?
Nors Lietuvos gyventojai teisiškai buvo įpareigoti dūmų detektorius sumontuoti gyvenamosiose patalpose dar prieš šešerius metus, dalyje būstų jų vis dar nėra. Todėl ugniagesiai kasmet organizuoja prevencines akcijas, primind...
-
Švietimo problemų nemažėja
Lietuvos švietimo įstaigų vadovų profesinės sąjungos pirmininkė Jolita Andrijauskienė lankėsi pas miesto vadovus, kur aptarė bendras švietimo bėdas. Tikimasi, kad ir nauja šalies valdžia išgirs egzaminų sistemos, atnauji...