Iš G. Žiemelio įmonių – lėktuvai bendrovėms, tiekusioms orlaivius rusų samdiniams

Verslininko Gedimino Žiemelio netiesiogiai kontroliuojamos įmonės nuomojo orlaivius Ukrainos bendrovėms, tiekusioms lėktuvus Sirijoje kariaujantiems rusų samdiniams, skelbia naujienų agentūra „Reuters“.

„Reuters“ cituoja Ukrainos orlaivių registrą, kur nurodoma, kad nuo 2016-ųjų spalio iki 2018-ųjų vasario penki lėktuvai, priklausantys Lietuvoje registruotos bendrovės „AviaAM Leasing“ antrinėms įmonėms, buvo išnuomoti Ukrainoje esančioms kompanijoms „Khors“ ir „Dart“.

„Khors“ visą tą laikotarpį buvo įtraukta į JAV vyriausybės „juodąjį sąrašą“, o „Dart“ jame figūravo dalį laiko dėl savo vaidmens prisidedant prie vakarietiškų orlaivių „Airbus“ ir „Boeing“ eksporto Sirijos oro bendrovėms, nepaisant draudimo tai daryti.

„AviaAM Leasing“ vadovas Tadas Goberis „Reuters“ sakė, kad jo vadovaujama bendrovė jokių lėktuvų įmonėms „Dart“ ir „Khors“ nenuomojo ir kad Ukrainos registro informacija yra klaidinga.

Ukrainos valstybinės aviacijos tarnybos atstovas savo ruožtu sakė, kad dėl neteisingų duomenų registre niekas nesikreipė.

Kovo pabaigoje „Reuters“ susisiekus su „AviaAM Leasing“, trys iš tų lėktuvų buvo pašalinti iš Ukrainos registro. Vienas orlaivis tebėra įrašytas registre kaip priklausantis „AviaAM Leasing“ ir eksploatuojamas „Air Alanna“ – naujos bendrovės, perėmusios „Dart“ aktyvus ir įsipareigojimus.

Kitas lėktuvas buvo perduotas Kanados bendrovei „Abynity Systems LP“. Kaip rodo Ukrainos registro duomenys, šį orlaivį eksploatuoja „Khors“.

„AviaAM Leasing“ sako neperdavusi lėktuvų įmonėms

Verslininko G. Žiemelio kontroliuojama įmonė „AviaAM Leasing“ pirmadienį paskelbė, kad nei ji pati, nei jos antrinės bendrovės nenuomojo ir nepardavė lėktuvų Ukrainos kompanijoms „Khors“ ir „Dart“.

„Pabrėžiame, kad nei „AviaAM Leasing“, nei jos antrinės įmonės niekada nenuomojo ir nepardavė lėktuvų bendrovėms „Khors“ ir „Dart“, – BNS atsiųstame komentare nurodė bendrovė.

„Jokie „AviaAM Leasing“ ir/arba jos kontroliuojamoms bendrovėms priklausantys orlaiviai nei tiesiogiai, nei netiesiogiai nėra naudojami kariniams tikslams“, – teigė ji.

„Patikrinę Ukrainos civilių orlaivių registre esančią informaciją, nustebome pamatę, kad ji neatitinka realios situacijos. Duomenys registre buvo užregistruoti be mūsų žinios. Kreipėmės į bendroves, kurioms buvome pardavę lėktuvus, kad jie pateiktų Ukrainos registrui teisingus duomenis“, – įmonės atsiųstame pareiškime cituojamas „AviaAM Leasing“ generalinis direktorius T. Goberis.

„Kaip minima „Reuters“ straipsnyje, dalis duomenų buvo patikslinta, tačiau ne visi. „Reuters“ savo straipsnyje niekur nemini, kad „AviaAM Leasing“ lėktuvai skraidė Sirijoje“, – pridūrė jis.

„Taip pat, patvirtiname, kad straipsnyje minimo orlaivio bendrovė „Air Alanna“ eksploatuoti negali, kadangi nei „AviaAM Leasing“, nei jos antrinės įmonės niekada nebuvo sudariusios jokių verslo sandorių su „Air Alanna“ ir atitinkamai bendrovei nėra davusi sutikimo eksploatuoti minėtą orlaivį“, – teigia „AviaAM Leasing“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

tik taip

tik taip portretas
rusu agenta uz grotu o tai pades rusams puolime pries mus o ir tevo padus padeginti

Aleksandra

Aleksandra portretas
Ir as uz musu Prezidente Dalia. Pasitikiu ja ir linkiu kuo didziausios sekmes.

Daro ką nori

Daro ką nori portretas
Būtų ryžtingesni ir sąžiningesni teisėsaugininkai, šitam žulikui užtrumpintų verslą, bet bijo kad tėvas ištrauks
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių