J. Sabatauskas: dviguba pilietybė leidžiama daugelyje ES šalių

Dviguba pilietybė leidžiama daugelyje Europos valstybių, sako Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas.

„Europos Sąjungoje 20 valstybių siauresne ar platesne apimti pripažįstama dviguba pilietybė ir stebimos dvigubos pilietybės įteisinimo tendencijos“, - sakė trečiadienį Seimo ir Pasaulio lietuvių bendruomenės komisijos posėdyje pranešimą skaitęs J. Sabatauskas.

Pasak jo, dvigubos pilietybės lyderės - Prancūzija ir Jungtinė Karalystė: „Prancūzijoje beveik 5 mln. gyventojų iš 65 mln. turi dvigubą pilietybę, čia nėra reikalaujama atsisakyti turimos pilietybės įgyjant kitos valstybės pilietybę“. Jo duomenimis, dviguba pilietybė leidžiama ir Belgijoje, Airijoje, Portugalijoje, Ispanijoje.

Suomija, iki tol draudusi dvigubą pilietybę, 2003 metais priėmė naują Pilietybės įstatymą, kuriuo įgyvendino esminę pilietybės reformą, leisdama dvigubą (dauginę) pilietybę. Vengrijoje įstatymas, leidžiantis dvigubą pilietybę, priimtas 2010 metais.

Nyderlanduose ir Austrijoje asmenys, siekiantys įgyti šių šalių pilietybę natūralizacijos būdu, turi atsisakyti kitos valstybės pilietybės, tačiau šis reikalavimas netaikomas vaikams, gimusiems skirtingų valstybių piliečių šeimose.

Kalbėdamas komisijos posėdyje J. Sabatauskas pabrėžė, kad po pastarojo Konstitucinio Teismo (KT) išaiškinimo neliko abejonių, kad vienintelis būdas Lietuvoje legalizuoti dvigubos pilietybės institutą yra tik Konstitucijos 12 straipsnio pakeitimas referendumu.

„KT padarė vienareikšmišką išvadą, kad referendumu nepakeitus Konstitucijos, įstatymu negali būti nustatytas teisinis reguliavimas, pagal kurį Lietuvos piliečiai išvykę po nepriklausomybės ir įgiję kitos valstybės pilietybę galėtų kartu būti ir Lietuvos, ir kitos valstybės piliečiais“, - sakė J. Sabatauskas.

Seimo Konstitucijos komisijos pirmininkė Rimantė Šalaševičiūtė komisijai pristatė rengimosi referendumui eigą. Seimas po pateikimo yra pritaręs nutarimo projektui dėl jo surengimo. Konstitucijos komisija dėl šio klausimo yra padariusi formalią pertrauką iki rudens, kad pagal procedūras būtų galima rengti klausymus, išklausyti ekspertų nuomonių ir t.t. prieš apsisprendžiant dėl galutinės referendumui teiksiamos formuluotės.

„Dabar prasidės tas laikotarpis, kai mes visi turime intensyviai dirbti, nes būtent toks buvo priimtas sprendimas, kad Konstitucijos komisija turi patvirtinti planą ir reikia organizuoti klausymus su mokslininkais, ekspertais, kokios jų nuomonės, taip pat tartis su visuomene, reikalingi tyrimai“, - sakė R. Šalaševičiūtė.

Ji pabrėžė, kad viena visuomenės nuomonės tyrimų bendrovė yra atlikusi apklausą dėl požiūrio į dvigubos pilietybės įteisinimą, apklausos rezultatai bus pristatyti komisijos posėdyje gegužės 15 dieną.

Buvusi PLB valdybos pirmininkė, komisijos narė Regina Narušienė trečiadienį tvirtino, kad dvigubos pilietybės įteisinimas yra svarbus visai Lietuvai.

„Šitas klausimas svarbiausias visai Lietuvai - tai jūsų tęstinumas ir jūsų išlikimas“, - sakė R. Narušienė.

Jos teigimu, pasaulyje ir ypač Europoje einama dvigubos pilietybės įteisinimo kryptimi, o ne atvirkščiai.

„Ypač svarbu matyti, kas darosi pasaulyje ir ES, ta tendencija (dvigubos pilietybės įteisinimo - BNS) buvo matoma labai aiški, mes esame atsilikę. Kaip tai pataisyti, yra skirtingų nuomonių“, - teigė R. Narušienė.

Ji taip pat tvirtino tebesilaikanti pozicijos, jog dvigubos pilietybės įteisinimas nereikalauja referendumo, priminusi ir tai, kad „per visą nepriklausomybės laikotarpį yra subliuškę net trylika referendumų“.

Šiuo metu Konstitucija numato, kad išskyrus įstatymo numatytus atskirus atvejus, niekas negali būti kartu Lietuvos ir kitos valstybės pilietis. Šis straipsnis įrašytas Konstitucijos pirmajame skirsnyje, kurio nuostatos gali būti keičiamos tik referendumu. Konstitucijos nuostatą dėl pilietybės galima pakeisti, jeigu referendume tam pritartų daugiau kaip pusė piliečių, turinčių rinkimų teisę ir įrašytų į rinkėjų sąrašus.

Seimas jau svarsto siūlymą drauge su prezidento rinkimais kitąmet surengti tokį referendumą.

Pagal dabartinį Pilietybės įstatymą, dviguba pilietybė leidžiama tiems, kurie iš Lietuvos pasitraukė iki Nepriklausomybės atkūrimo 1990-aisiais, taip pat tiems, kurie pilietybę įgijo automatiškai - gimdami arba per santuoką. Tačiau dvigubą pilietybę turintieji nuo gimimo, sulaukę pilnametystės, per trejus metus privalo apsispręsti, kurią pilietybę pasirinkti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

TEISMO VAGIŲ AUKA

TEISMO VAGIŲ AUKA portretas
Prezidentė korumpuotą, degradavusią, posovietinę teisinę-teisminę sistemą viešai įvardijo KLANU, tačiau melo ir neteisingumo KLANAS tebeegzistuoja. KLANAS TEISME PAVOGĖ MANO RAŠYTINIUS ĮRODYMUS - DOKUMENTUS, kuriuos aš įteikiau LVAT'ui. Į mano prašymus atstatyti bylose pavogtus įrodymus arba man juos gražinti, LVAT'o pirmininkas R.Piličiauskas ir jo pavaduotojai atsirašinėja, akivaizdžiai sukčiaudami, meluoja, pavogtų įrodymų man negražina. Generalinis prokuroras D.Valys, turintis išskirtinę teisę ir pareigą, netyrė mano skundo dėl dokumentus pavogusių teisėjų veiksmų, o VAT teisėjas Stasys Lemežis (buvęs sovietinis vyr. prokuroras) įteisino dokumentų vagystę ir neteisėtus prokurorų veiksmus. KLANAS nusavino nuosavybę, kurią statė mano tėvas „Katalikų kronikos“ bendražygis, pripažintas Lietuvos nepriklausomybės gynėjas - savanoris, televizijos studijos ir bokšto gynėjas, žydų gelbėtojas, KGB‘istų persekiotas ir terorizuotas, Valstybės apdovanotas ir pagerbtas ne vieno muziejaus stenduose. Remdamasis reikiamos galios registro dokumentais, teisingumo, aš ieškojau visose įmanomose KLANO pakopose: Registrų centro (RC) Komisijoje, Vyriausioje administracinių ginčų komisijoje (VAGK), Teisingumo ministerijoje (TM) ir visuose įmanomuose teismuose. Ginčijau akivaizdžiai suklastotus išvestinius RC dokumentus. Bylą tarp manęs ir TM, kurio sūnus T ministro patarėjas Tomas Baranovas, nenusišalinęs nagrinėjo buvęs Komunistų partijos nomenklatūrininkas, kolegijos pirmininkas Anatolijus Baranovas. KLANAS įteisino akivaizdžiai suklastotus RC išvestinius dokumentus. Tai primena pasakėčią „Vilkas ir ėriukas“ apie ėriuko bylinėjimąsi su vilku vilkų teisme. KLANAS tapo irštvomis nedesovietizuotiems kolaborantams KGB‘istams, komunistams ir jų giminaičiams. Prezidentės paskirtas LVAT'o pirmininkas R.Piličiauskas, nereaguoja į mano prašymą dėl teikimo procesui atnaujinti. R.Piličiauskas LVAT'o pirmininku paskirtas pagal Prezidentės vienasmenišką išskirtinę privilegiją, jis Seime neprisiekė, jo paskyrimo procedūroje Seimas nedalyvavo, todėl LVAT'as bylose ignoravo Seimo kontrolierių išvadas ir sprendimus, kuriais nustatyti RC direktoriaus K. Sabaliausko ir T ministro pažeidimai, jiems taikytos poveikio priemonės, tačiau besikeičiantys ne‘Teisingumo ministrai, turėdami įstatymuose įrašytas prievoles kontroliuoti RC ir Teismų vadovų administracinę veiklą, tik šaiposi. Administraciniai teismai negina piliečio-žmogaus nuo valstybės institucijų tarnautojų savivalės ir biurokratizmo, bet dangsto dokumentų suklastojimo faktus, vykdo neteisingumą, dubliuoja bendrosios kompetencijos teismus, kuriuose taip pat nagrinėjamos administracinės bylos, mano atveju ginčijasi su jais dėl bylų teismingumo, stumdo jas tarp savęs ir vilkina nagrinėjimą. Būtina administracinius teismus panaikinti (reorganizuoti į bendrosios kompetencijos). Konstitucinis teismas nuolat pažeidinėja Konstitucijos 5 str. 3 d., aš neturiu teisės į jį kreiptis dėl teismų ir teisėjų įvykdytų Konstitucijos pažeidimų. Teismas netenkino mano prašymo kreiptis į KT. EŽT Teisme, TM deleguoti Lietuvos atstovai, mano pareiškimą cenzūravo. Esu beteisis prieš KLANĄ, kuris savo „vidiniais įsitikinimais“ pamynė Konstituciją, kitus įstatymus, teisingumą, sąžiningumą, savo garbę ir pareigas. IŠ NETEISĖS PADARYTA TEISĖ, NES NEDAVIAU KYŠIO. KAS TEIS TEISĖJUS IR VALSTYBĖS „TARNAUTOJUS“, MANE AKIVAIZDŽIAI APVOGUSIUS, KURIUOS AŠ BRANGIAI IŠLAIKAU? KAS GRĄŽINS LVA TEISME NEVIENĄ KARTĄ PAVOGTUS MANO ĮRODYMUS-DOKUMENTUS IR NUOSAVYBĘ, NUSAVINTĄ IŠ AKLO, VISIŠKOS NEGALIOS, BUVUSIO BEJĖGIŠKOJE BŪSENOJE, ŽMOGAUS? Atsiprašau už konkretų nevilties šauksmą tyruose.

dr. Jonas Ramanauskas

dr. Jonas Ramanauskas portretas
Citata: "Dviguba pilietybė leidžiama daugelyje Europos valstybių, sako Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas." Kai matau, kad Teises ir teisetvarkos komiteto pirmininkas naudoja SAVOKA, kuri neturi nieko bendo nei su lietuviu kalba, nei su LR Konstitucija, tai ir klausiu saves, ar tokie zmones gali ka nors isspresti? ATSAKYMAS - tikrai NE! Va ta mes ir matome. Teise, Konstitucija sutrypiama, o kam tada tas REFERENDUMAS? Referendumas yra reikalingas tam, kad PRASTUMTI komunisteine partskola ir prezidentus antra karta! Tai yra padidinti dalyvaujanciu rinkimuose skaiciu. Stai ir visa politika. Kaip suprantame referendummas nepavyks, o parstkola ir toliau sedes tame paciame poste. Reikia buti ganetinai dideliu beprociu, kad nesuprasti, kad LR Konstitucija niekaip neapriboja galimybes igyti ir tureti kitos salies pilietybe. LR Konstitucija niekaip neipareigoja ATIMINETI LR pilietybes, kai jie teisetai igyja kitos salies pilietybe. O tie atskiri atvejai, kaip yra numatyta LR Konstitucijos 12 str. turi buti apibreziami APLINKYBEMIS, o ne retomis isgalvotomis pedofiliskomis E.Kurio isimtimis. Tai apibresiu tris atskirus atvejus: 1) Lietuvos pilietis gali teisetai igyti kitos salies pilietybe. 2) Lietuvis ar lietuviu kilmes asmuo be jokiu apribojimu GALI igyti Lietuvos pilietybe. 3) Treciame atvejyje turi buti numatytos isimtys ir kitokie dalykai, kai kalbama ne apie lietuvius ar lietuviu kilmes asmenis. Taigi tik trys atvejai ir visos problemos su pilietybemis issprestos vadovaujantis LR Konstitucija! Taciau Lietuvoje NEGALIOJA KONSTITUCIJA, Lietuva valdo banditiska jega. Kodel taip astriai? Ogi todel, kad akivaizdziausi Konstituciniai pazeidimai jau galioja virs 20 metu..... ir visi valdzioje akli kaip ka tik gime kaciukai (jei tai tiesa) ir nieko nesuprantantys, kaip 80 Seimo leliuku. Kiekvieno komentatoriaus nori paprasyti atsakyti patiems sau is sita klausima: Ar Lietuvos Valdzios sarangoje YRA ar NERA pazeidziam, suniokojama ir sunaikinama si LR Konstitucijos nuostata: "99 straipsnis Ministras Pirmininkas ir ministrai negali užimti jokių kitų renkamų ar skiriamų pareigų, dirbti verslo, komercijos ar kitokiose privačiose įstaigose ar įmonėse, taip pat gauti kitokį atlyginimą, išskyrus jam nustatytą pagal pareigas Vyriausybėje bei užmokestį už kūrybinę veiklą." Kaip matome, visa valdzia yra senai "apspjovusi" LR Konstitucija ir Lietuvoje NERA demokratinio valdziu atskyrimo principo. JIS NEGALIOJA! Banditams niekas negalioja.

Dundukas

Dundukas portretas
Jeigu reikia surengti referendumą,taip ir padarykime.Bet ,pasirodo,referendumo taisykles galima keisti,kaip kam patogu(pavyzdys-stojant į Euro sąjungą).Taip ir šiuo atveju,referendumas turėtų būti pavykęs,jeigu teigiamai balsuos daugiau kaip pusė balsavusių.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių