- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Parlamentarai linkę sugriežtinti leidimų vežti keleivius ir vairuotojų pažymėjimų išdavimo tvarką. Šiame versle nebegalėtų dirbti asmenys, vairuotojų pažymėjimus gavę trečiose šalyse. Pavežėjai iniciatyvą sveikina, bet perspėja, kad jų paslaugos dėl to gali brangti.
Dalius pavežėju dirba aštuonerius metus ir iki šiol dauguma keleivių atsiliepimų apie jį – teigiami.
Tačiau viešumoje – ne tokios geros istorijos. Teigiama, kad su pavežėjais neįmanoma susišnekėti lietuviškai ar angliškai, jie dirba nelegaliai, nemoka mokesčių ar net priekabiauja prie keleivių.
„Pats esu važiavęs iš oro uosto naktį ir susirūpinau, ar esu gerai prisisegęs, nes kitatautis vairuotojas kėlė labai įvairiausių klausimų“, – šnekėjo susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Kad keleiviai jaustųsi saugesni, o pavežėjų ir taksi rinka esą būtų skaidresnė, valdžia užsimojo šias veiklas griežtinti. Susisiekimo ministerija parengė pataisas, o Seimas linkęs joms pritarti.
„Turime užtikrinti, kad kiekvienas vairuotojas, veždamas keleivius, atitiktų Europos Sąjungos reikalavimus, kad turėtų europinio standarto teises“, – kalbėjo M. Skuodis.
Jau nuo Naujųjų metų pavežėjai ir taksi vairuotojai dirbti galėtų tik turėdami Europos Sąjungos, Ukrainos, Jungtinės Karalystės arba Šveicarijos vairuotojo pažymėjimą. Trečiųjų šalių dokumentas nebetiktų.
„Tikrai labai sunku patikrinti, pavyzdžiui, Indijos pažymėjimų tikrumą. Nėra bendrų registrų, tai praktiškai – vizualinis patikrinimas“, – teigė Lietuvos transporto saugos administracijos direktorius Genius Lukošius.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Griežtėtų ir licencijos. Dabar užsienietis pavežėjas gauna leidimą vežti keleivius anksčiau nei įvyksta jo patikra.
„Žmogus vežioja keleivius, nors net neturi leidimo gyventi Lietuvoje. Vėliau Migracijos departamentas ir policija jį gaudo gatvėse. Dabar bus taip, kad pirmiausia pateikus prašymą patikrinama, ar žmogus atitinka visas sąlygas, turi visus dokumentus. Tik tada bus išduodama licencija“, – sakė Seimo narys Gintautas Paluckas.
„Transporto saugos administracija turės naujų funkcijų ir galės užtikrinti kontrolę“, – nurodė M. Skuodis.
Pernai Transporto saugos administracija išdavė daugiau nei 7 tūkst. leidimų pavežėjams. Tačiau po policijos ir savivaldybių surinktų pažeidimų, licencijas sustabdė tik vienetams.
„Imamės priemonių įspėti ir stabdome. Jeigu pažeidimai nepašalinami, panaikiname tokius leidimus“, – aiškino G. Lukošius.
Pavežėjai įspėja, kad gali daugėti po pataisų sustabdytų ar visai neišduotų leidimų, o tai ir gera, ir bloga žinia keleiviams.
Jeigu sumažės užsieniečių vairuotojų, tai gali koreguotis kainos į didėjimo pusę, bet atsiminkime, kad saugumas irgi didės.
„Jeigu sumažės užsieniečių vairuotojų, tai gali koreguotis kainos į didėjimo pusę, bet atsiminkime, kad saugumas irgi didės“, – šnekėjo Kurjerių ir vairuotojų asociacijos vadovas Dalius Rudokas.
Pavežėjai mato ir kitus siūlymus, kurie gali patuštinti jų pinigines. Atsiranda prievolė dėl techninės apžiūros, draudimo.
Dalis Seimo narių įsitikinę, kad pavežėjų rinkoje šešėlio nesumažės, nes problema sprendžiama ne iš tos pusės.
„Dabar yra taip, kad pavežėjai gauna pinigus ir dingsta nesumokėję mūsų šalies mokesčių. Jei sprendžiame problemą, tai iki galo“, – aiškino Seimo narys Valius Ąžuolas.
Galutinį sprendimą Seimas žada kitą savaitę.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlo išeitį ilgalaikiam nedarbui: trūksta bendruomenės poreikius atliepiančių veiklų2
Šią savaitę Trišalei tarybai buvo pristatytos Vakarų šalių patirtis įgyvendinant kovai su nedarbu skirtas darbo garantijos programas. Pasak Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) atstovės Ingos Liubertės, darbo garantijos...
-
Tarnyba: didelė dalis vyresnių žmonių susiduria su sunkumais naudojantis skaitmeninėmis paslaugomis1
Skaitmeninės paslaugos sunkiai prieinamos didelei daliai vyresnio amžiaus žmonių. Neretai šie asmenys, neužtikrinus alternatyvų paslaugoms internetu, lieka socialinio gyvenimo paraštėse, konstatavo skaitmeninės atskirties tyrimą atlikusi...
-
Situacija Lietuvoje – tragiška: brangsta mėgiamas tautiečių produktas50
Pieno produktai vis labiau brangsta ir viskas dėl Europoje nykstančių mažųjų ūkių. Mažėjant pieno pasiūlai, didėja jo paklausa, o kartu auga ir pieno produktų kainos. Pirkėjai baiminasi, kad jeigu pienas brangs ir toliau, teks jo atsisakyti. ...
-
Panaikinus „Foxpay“ licenciją VPT siūlo įsivertinti atsiskaitymo būdų alternatyvas
Lietuvos bankui (LB) penktadienį panaikinus finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pirkimų vykdytojams siūlo įsivertinti kitų atsiskaitymo būdų alternatyvų pasiūlymą klientams. ...
-
I. Trinkūnaitė Lietuvos banko sprendimą panaikinti „Foxpay“ licenciją vadina susidorojimu6
Lietuvos banko (LB) sprendimą už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikinti finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, jos vadovė Ieva Trinkūnaitė vadina susidorojimu bei siekiu pagrįsti kuo griežtesnę ba...
-
Alytuje atidaryta nauja „Kauno grūdų“ gamykla2
Žemės ūkio ir maisto gamybos grupės „Akola group“ valdoma bendrovė „Kauno grūdai“ Alytuje atvėrė dar vieną gamyklą. ...
-
S. Krėpšta: panaikinus „Foxpay“ licenciją, bendrovės klientai neturėtų pajusti nepatogumų
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta tvirtina, kad nutraukus mokėjimo bendrovės „Foxpay“ licenciją, klientai nepatogumų nepajus. ...
-
Baltijos šalių ministrai ragina suvienodinti tiesiogines žemės ūkio išmokas1
Lietuvoje vykusiame susitikime Baltijos šalių žemės ūkio ministrai paragino visas Europos Sąjungos valstybes nares suvienodinti tiesiogines išmokas žemės ūkiui. ...
-
Nuo gruodžio baisogališkiai traukiniais į Vilnių keliaus be persėdimų2
Nuo gruodžio vidurio, savaitgaliais, į šalies sostinę nuvykti norintys Baisogalos gyventojai tą galės padaryti keliaujant vienu traukiniu. ...
-
BFK vadovas: vienkartinių pensijų fondų išmokų nereikia apmokestinti
Naujasis Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininkas mano, kad ir toliau nereikėtų apmokestinti vienkartinės išmokos iš antros pakopos pensijų fondų. Tačiau socialdemokratas Algirdas Sysas mano, jog valstybės įmokėta dalis ar ...