- www.delfi.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sostinės „Susisiekimo paslaugų“ internetiniame puslapyje jau galima pasitikrinti, kokiu laiku ir kaip važinės viešieji autobusai ir troleibusai nuo liepos 1 d. Atsikratant privačių maršrutinių mikroautobusų įvedami nauji greitieji autobusai, kuriais, Vilniaus miesto savivaldybė tikina, bus užtikrintas greitas ir patogus susisiekimas sostinėje.
Šalia Žaliųjų ežerų įsikūrusiuose Balsiuose gyvenanti Asta kasryt į darbą išeina apie 6.30. Gedimino pr. esančiame biure moteris turi būti iki 7.30.
Kasryt darbo dienomis 6.35 Asta sėda į mikroautobusą, kuris ją paima nuo pat namų, Kryžiokų g. Jau po pusvalandžio (7.05-7.10) ji išlipa prie Lukiškių aikštės ir per penkias minutes pasiekia darbo vietą, aiškina portalas delfi.lt.
Vakare kelionė namo su 76 mikroautobusu užtrunka apie valandą. Moteris sėda į mikroautobusą 17.00 ir jau po valandos būna pasiekusi Vilniaus užmiestį ir savo namus.
Tačiau sostinės centre dirbanti moteris nustėro, kai sostinės viešojo transporto puslapyje sužinojo, kaip jai teks keliauti į darbą nuo liepos 1 d., kai žadama pakeisti viešojo transporto sistemą Vilniuje.
Vietoj pusantros valandos kelyje – trys valandos
Pasinaudojus „Susisiekimo paslaugų“ suteikta galimybe susidaryti sau asmeninį maršrutą, Asta sužinojo, kad vietoj patogios pusvalandžio kelionės mikroautobusu į darbą jai teks pėdinti iki artimiausios stotelės ir ryte kelyje praleisti beveik pusantros valandos.
„Nuo mano namų iki Balsių stotelės eiti yra apie du kilometrai. Tačiau bėda ta, kad tenka eiti neasfaltuotu keliu, kuriuo važiuoja automobiliai, kirsti miškelį, kur renkasi asocialūs asmenys. Vakarais tas kelias neapšviestas. O kas ten darosi, kai prastos oro sąlygos, - pasipiktinusi kalbėjo Balsių gyventoja. - Vasarą gal ir nieko, bet kas bus žiemą – tamsu, prisnigta. Pati vairuoju mašiną, tai galiu pasakyti, kad ten labai sunku pastebėti pėsčiuosius“.
Panašus kelias pėsčiomis laukia Astos, jei ji sugalvotų pasinaudoti prie Balsių mokyklos esančia stotele, tačiau jai vis vien tektų važiuoti autobusu iki Balsių stotelės, kas prailgina kelionės laiką.
Taigi „Susisiekimo paslaugos“ nuo liepos 1 d. siūlo gyventojai 5.57 ryto (pusvalandžiu anksčiau nei dabar) sėsti į 36 autobusą. Juo važiuoti iki Jeruzalės. Tuomet Jeruzalėje 6.18 jai reikia persėsti į greitąjį autobusą 2GRA. Šiuo siūloma keliauti iki Konstitucijos prospekto, o paskui 6.46 perlipti į 4 numeriu pažymėtą troleibusą, kuriuo kelionė užbaigiama prie Lukiškių aikštės 6.56.
Taigi vietoj pusvalandžio kelio privačiu maršrutiniu mikroautobusu, kuris paimą ją beveik nuo namų slenksčio, moteris turės 15 minučių eiti nesaugiu keliu iki stotelės, du kartus pakeisti viešojo transporto priemones ir praleisti valandą autobusuose ir troleibuse.
Nenudžiugino Astos ir kiti internetiniame puslapyje pasiūlyti variantai. Būtent mažiausiai du persėdimai kelyje į darbą – geriausi pasiūlymai jai.
Tačiau galima surasti ir pasiūlytų maršrutų, kur teks ir tris kartus pakeisti viešojo transporto priemonę.
Nesupranta atnaujintų maršrutų pagrįstumo
Daug klausimų Astai iškilo ir dėl iki šiol į gyvenvietes šalia Žaliųjų ežerų važinėjančių autobusų maršrutų pakeitimai.
Šiuo metu iš miesto Astos namų link važiuoja 36 (Pagubė-Žalgirio g.), 76 (Bireliai-Ateities g.), 35 (Ožkiniai-Žalgirio g.). Tačiau moteriai atrodo visiškai nelogiški maršrutų pakeitimai nuo liepos 1 d.
Kaip nusprendė „Susisiekimo paslaugos“, 35 numerio autobusas vasarą pradės važinėti Fabijoniškės-Ožkiniai, 36 – Fabijoniškės-Naujaneriai, 76 – Ožkiniai-Bireliai maršrutais.
„Kam iš mūsų gyventojų reikia važinėti į Fabijoniškes? Visi įpratę perlipti Žalgirio gatvėje“, - retoriškai klausė Balsių gyventoja.
Nesupranta pašnekovė ir 76 numerio autobuso maršruto pakeitimo, kuris dabar vežios tik tarp Ožkinių ir Birelių. Asta įtaria, kad autobusas skirtas Balsių mokyklos mokiniams, tačiau, jos nuomone, tada ir reikėtų šį autobusą pavadinti „mokykliniu“.
Taip pat moteris išanalizavo ir kitų rajonų transporto pakeitimus. „Pavyzdžiui, Tarandė turi 52 numerio tiesioginį autobusą į centrą. Kodėl jie turi vieną, o mes negalime? Turime su trim ar keturiais važiuoti. Manau, kad privatūs mikroautobusai galėtų nors iki Santariškių ir greitojo autobuso privežti“, - svarstė Balsių gyventoja.
Balsių bendruomenė: padarysime viską, ką galime
Balsių bendruomenės tarybos pirmininkas Rimantas Micka teigė, kad šiuo metu bendruomenė kaip tik vykdo gyventojų apklausą dėl jiems reikalingų viešojo transporto maršrutų.
„Pagal gyventojų apklausos duomenis ir nustatysime, kokiu maršrutų mums reikia“, - sakė jis. Vėliau žadama su rezultatais kreiptis į miesto savivaldybę.
R. Micka pripažino, kad maršrutus keisti reikėjo, tačiau pagal gyventojų poreikius, o ne kaip yra dabar: „Šitie maršrutai nebuvo keisti nuo devintojo dešimtmečio. Gyvenvietė labai pasikeitė. Pokyčiai reikalingi. Dabar autobusai pravažiuoja tik pro gyvenvietės pakraštį“.
Bendruomenės narys tikino, kad dėl nepatogaus viešojo transporto gyventojai yra priversti į darbus ir centrą važinėti nuosavais automobiliais. Gyventojams būtų daug patogiau, jei autobusai pravažiuotų per pačią gyvenvietę, o ne tik užkabintų jos pakraštį.
„Todėl ir šiuo metu mums gelbsti privatūs mikroautobusai. Jie gali pravažiuoti gatvelėmis, kur žmonės iš tiesų gyvena“, - sakė jis.
R. Micka taip pat atskleidė, kas priverstų gyventojus sėsti į viešojo transporto autobusus.
„Klausėme gyventojų, kas turėtų įvykti, kad jie persėstų į viešąjį transportą. Pirmas dalykas jiems yra patogumas. Antras – laikas. Ir tik trečioje vietoje – pinigai. Taigi patogumas ir laikas kompensuoja pinigus“.
Balsių bendruomenės atstovas pripažino, kad jų iniciatyva priklausys nuo savivaldybės geranoriškumo.
„Pavyzdžiui, Anglijoje pačios bendruomenės nusprendžia, kur jiems reikalingi reisai. Čia vietos valdžia nusprendžia, kas bus ekonomiška gyventojams ir pakeičia maršrutus“, - pastebėjo pašnekovas.
Savivaldybė: maršrutai dar bus peržiūrėti
Tuo metu Vilniaus miesto savivaldybės atstovai tikina, kad šiuo metu internete skelbiami maršrutai ir tvarkaraščiai nėra galutiniai. Savivaldybė išklausys gyventojų pageidavimus ir koreguos juos.
Visgi savivaldybės Viešojo transporto optimizavimo projekto vadovas Kastytis Lubys teigė, kad pakeitimai sudaryti jau išklausius gyventojus.
„Prieš rengiant „Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste specialiojo planą“, buvo įvertintos Vilniaus miesto susisiekimo sistemos bei viešojo transporto darbas, išanalizuota gyventojų sklaida. Sudarant naujus maršrutus, atsižvelgta į projekto viešinimo metu Vilniaus miesto gyventojų, užsienio specialistų ir šalies mokslininkų pateiktus siūlymus bei pastabas“, - sakė jis.
K. Lubys pabrėžė, kad internete pateikti grafikai tėra projektas, dėl kurio laukiama miesto gyventojų pastabų.
„Tik atsižvelgus ir apsvarsčius visus pateiktus siūlymus, idėjas, pastabas, bus priimtas galutinis sprendimas dėl maršrutų trasų ir stotelių išdėstymo“, - pažadėjo jis.
Pasiteiravus, kodėl iki šiol iki Žalgirio g. iš Balsių važiuojantys autobusai nuo liepos turėtų važinėti iki Fabijoniškių, savivaldybės atstovas tikino, kad tai padės sutaupyti laiko.
„Įvedus greituosius maršrutus, iš Balsių prieigų keleiviai galės važiuoti iki Fabijoniškių, kur kas 5-6 min. važinės greitieji maršrutai. Persėdę į greitąjį maršrutą, jie sutaupys laiko. Tuo pačiu bus išvengta didžiosios dalies viešojo transporto maršrutų dubliavimosi Kalvarijų g.“, - atsakė pašnekovas.
Dabartiniai mikroautobusai – nesaugūs
K. Lubys taip pat priminė, kad kol kas nėra miesto tarybos galutinio sprendimo dėl privačių mikroautobusų naikinimo: „Privatūs mikroautobusai nėra naikinami. Nors mėnesio pradžioje taryba nepritarė sprendimui integruoti privačius vežėjus į bendrą miesto transporto sistemą, artimiausiu metu planuojamas balsavimas, kurio metu, tikimės, Tarybos nariai pritars integracijai“.
Tačiau kartu savivaldybės atstovas pastebėjo, kad šiuo metu viešojo transporto paslaugas teikiantys privatūs mikroautobusai turi ir daug minusų: nėra pritaikyti neįgaliesiems, dažnai keleiviai vežami nesaugiai, transporto priemonės yra perpildytos, mikroautobusai stoja viešajam transportui neleistinose vietose.
„Integravus privačius vežėjus į bendrą sistemą, į gatves išriedėtų mažos talpos modernūs, saugūs, neįgaliesiems pritaikyti autobusai, kurie atliktų šiandieninių mikroautobusų funkciją“, - savo viziją išsakė pašnekovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...