- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tarp papildomas vairavimo pamokas siūlančių instruktorių slepiasi ir nemažai apsišaukėlių. Tokie „mokytojai“ būsimuosius vairuotojus suvilioja pigesnėmis paslaugomis, bet nuslepia, už ką klientai iš tiesų nesumoka – jie negauna instruktoriaus atsakomybės.
Įtarimo būsimiesiems vairuotojams paprastai nesukelia tai, kad nelegalūs instruktoriai visai nesislapsto – tapina skelbimus internete bei spaudoje ar net turi internetines svetaines.
Bauda kaip už vairavimą neturint vairuotojo pažymėjimo
Vairavimo egzaminui besiruošusi Rasa savo kailiu patyrė, kaip instruktoriaus atsakomybė išgaravo per akimirką. Prieš vykdama į VĮ „Regitra“ laikyti praktinio vairavimo egzamino, ji nusprendė paskutinį kartą pasipraktikuoti su vairavimo instruktoriumi. Kad būtų pigiau, ji kreipėsi ne į savo vairavimo mokyklą, o susirado mokytoją pagal skelbimą internete. Vairavimo instruktorius merginai jokių įtarimų nesukėlė – pasirodė mandagus, automobilis buvo pažymėtas kaip ir priklauso mokomajai transporto priemonei.
Tačiau kai ją sustabdė policijos ekipažas, tiesa išaiškėjo labai skaudžiai – Rasos samdytas „instruktorius“ neturėjo dokumentų, leidžiančių mokyti, todėl mergina buvo nubausta kaip vairavusi be teisės tai daryti, o apsišaukėlis atsipirko tik nedidele bauda už transporto priemonės perleidimą vairuoti žmogui, neturinčiam vairuotojo pažymėjimo. Vėliau mergina išsiaiškino, kad tai buvo net ketvirtas kartas, kai pareigūnai sustabdė to paties asmens “mokinį”, bet įrodyti, kad ji tapo apgaviko auka, gana sudėtinga. Mergina nebuvo pasirašiusi jokių sutarčių – ji tiesiog sėdo vairuoti nepažįstamo žmogaus automobilio.
Turi būti pasirašoma mokymo sutartis
Iš tiesų, pagal galiojančias KET šioje situacijoje paskirtos baudos yra teisingos, todėl mokiniai patys turi būti itin atsargūs, jei nenori vietoje vairavimo egzaminų įsisukti į teismų maratoną.
Lietuvos kelių policijos tarnybos veiklos organizavimo skyriaus viršininkas Jaunius Malinauskas įspėjo, kad mokiniai neturėtų aklai pasitikėti gražiomis pirmą kartą matomo žmogaus kalbomis ir įsitikinti, kad jis tikrai turi teisę mokyti vairuoti. Nors aplinkybės gali būti labai įvairios, pareigūnai priimdami sprendimą vadovaujasi įstatymais.
„Policija nereglamentuoja vairavimo mokymo, bet mums instruktorius turi pateikti dokumentus, numatytus Kelių eismo taisyklėse ir Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme. Jei dokumentų ne tik nepateikia, bet ir apskritai neturi, tada tai turėtų būti traktuojama, kaip vairavimas be teisės“, – patvirtino J.Malinauskas.
Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) viršininko pavaduotojas Romanas Vilčinskas buvo dar griežtesnis. Pasak jo, vairavimo istruktoriai neturi teisės siūlyti savo paslaugų už mokyklų ribų, o nusprendę sutaupyti porą dešimčių litų jaunuolai turėtų įvertinti riziką ir prisiimti atsakomybę, kaip ir bet kokio kito nelegalaus sandorio atveju. Specialistas patikino, kad vienintelis kelias pasamdyti legalų vairavimo instruktorių – kreiptis į vairavimo mokyklą.
„Joks vairavimo instruktorius neturi teisės mokyti be sutarties. Turima kvalifikacija jam suteikia teisę dirbti vairavimo mokykloje instruktoriumi, o ne griebtis mokymo kaip papuola“, – aiškino specialistas.
Visą legaliai veikiančių vairavimo mokyklų sąrašą galima rasti internetinėje VKTI svetainėje.
Kaip atpažinti apsišaukėlį?
Dalis vairavimo mokyklų yra nedidelės individualios įmonės, todėl nelegalūs mokytojai gali apsimesti, neva jie irgi turi smulkią įmonę arba dirba mažai žinomoje įstaigoje. Vairavimo mokyklos „Teisės.lt“ Kaune vadovas Paulius Jankūnas patarė būsimiesiems vairuotojams visada pasidomėti savo mokytojų darboviete ir kvalifikacija. Jis taip pat įvardijo kokie dokumentai būtinai turi būti automobilyje ir kaip atskirti, ar automobilis skirtas mokymui.
Pašnekovas atkreipė dėmesį, kad dokumentai reikalingi ne tik policijos patikrinimo, bet ir eismo įvykio atveju, nes jei mokinys sukels avariją važiuodamas su nelegaliu instruktoriumi, mokiniui teks atsakyti už visas pasekmes, o jei avarija kiltų per legalią pamoką, visa atsakomybė tektų instruktoriui.
Dokumentai, privalomi turėti automobilyje per vairavimo pamoką:
1. Mokymo sutartis tarp mokinio ir mokyklos;
2. Papildomo vairavimo mokymo lapas, užpildytas tipine forma, patvirtinta VKTI. Jame turi būti įrašyti instruktoriaus duomenys, jo instruktoriaus pažymėjimo numeris bei išdavimo data, mokinio duomenys ir nuotrauka, automobilio duomenys, o informacija patvirtinta apvaliu įmonės antspaudu. Po kiekvienos vairavimo pamokos mokinys lape turi pasirašyti;
3. Mokinio sveikatos patikrinimo pažyma arba mokyklos patvirtinta jos kopija.4. Kiti instruktoriaus privalomi turėti dokumentai (spec.kursų baigimo pažymėjimas, vairuotojo pažymėjimas, darbo pažymėjimas, transporto priemonių registravimo liudijimas, tech.apžiūros kortelė, medicininė pažymą).
Išskirtinės mokomojo automobilio savybės:
1. Lengvasis automobilis turi buti registruotas kaip mokomasis – techniniame pase jo klasė turi būti įrašyta kaip M1-AB-ST.
2. Mokomasis automobilis turi būti pažymėtas skiriamaisiais ženklais, matomais iš visų pusių, o ant jo stogo įrengtas šviečiantis ženklas su M raide.
3. Ant automobilio šonų turi būti užrašytas mokyklos pavadinimas, adresas bei telefono numeris.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...