Legalūs vairavimo instruktoriai - tik vairavimo mokyklose

Tarp papildomas vairavimo pamokas siūlančių instruktorių slepiasi ir nemažai apsišaukėlių. Tokie „mokytojai“ būsimuosius vairuotojus suvilioja pigesnėmis paslaugomis, bet nuslepia, už ką klientai iš tiesų nesumoka – jie negauna instruktoriaus atsakomybės.

Įtarimo būsimiesiems vairuotojams paprastai nesukelia tai, kad nelegalūs instruktoriai visai nesislapsto – tapina skelbimus internete bei spaudoje ar net turi internetines svetaines.

Bauda kaip už vairavimą neturint vairuotojo pažymėjimo


Vairavimo egzaminui besiruošusi Rasa savo kailiu patyrė, kaip instruktoriaus atsakomybė išgaravo per akimirką. Prieš vykdama į VĮ „Regitra“ laikyti praktinio vairavimo egzamino, ji nusprendė paskutinį kartą pasipraktikuoti su vairavimo instruktoriumi. Kad būtų pigiau, ji kreipėsi ne į savo vairavimo mokyklą, o susirado mokytoją pagal skelbimą internete. Vairavimo instruktorius merginai jokių įtarimų nesukėlė – pasirodė mandagus, automobilis buvo pažymėtas kaip ir priklauso mokomajai transporto priemonei.

Tačiau kai ją sustabdė policijos ekipažas, tiesa išaiškėjo labai skaudžiai – Rasos samdytas „instruktorius“ neturėjo dokumentų, leidžiančių mokyti, todėl mergina buvo nubausta kaip vairavusi be teisės tai daryti, o apsišaukėlis atsipirko tik nedidele bauda už transporto priemonės perleidimą vairuoti žmogui, neturinčiam vairuotojo pažymėjimo. Vėliau mergina išsiaiškino, kad tai buvo net ketvirtas kartas, kai pareigūnai sustabdė to paties asmens “mokinį”, bet įrodyti, kad ji tapo apgaviko auka,  gana sudėtinga. Mergina nebuvo pasirašiusi jokių sutarčių – ji tiesiog sėdo vairuoti nepažįstamo žmogaus automobilio.

Turi būti pasirašoma mokymo sutartis

Iš tiesų, pagal galiojančias KET šioje situacijoje paskirtos baudos yra teisingos, todėl mokiniai patys turi būti itin atsargūs, jei nenori vietoje vairavimo egzaminų įsisukti į teismų maratoną.

Lietuvos kelių policijos tarnybos veiklos organizavimo skyriaus viršininkas Jaunius Malinauskas įspėjo, kad mokiniai neturėtų aklai pasitikėti gražiomis pirmą kartą matomo žmogaus kalbomis ir įsitikinti, kad jis tikrai turi teisę mokyti vairuoti. Nors aplinkybės gali būti labai įvairios, pareigūnai priimdami sprendimą vadovaujasi įstatymais.

„Policija nereglamentuoja vairavimo mokymo, bet mums instruktorius turi pateikti dokumentus, numatytus Kelių eismo taisyklėse ir Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme. Jei dokumentų ne tik nepateikia, bet ir apskritai neturi, tada tai turėtų būti traktuojama, kaip vairavimas be teisės“, – patvirtino J.Malinauskas.

Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) viršininko pavaduotojas Romanas Vilčinskas buvo dar griežtesnis. Pasak jo, vairavimo istruktoriai neturi teisės siūlyti savo paslaugų už mokyklų ribų, o  nusprendę sutaupyti porą dešimčių litų jaunuolai turėtų įvertinti riziką ir prisiimti atsakomybę, kaip ir bet kokio kito nelegalaus sandorio atveju. Specialistas patikino, kad vienintelis kelias pasamdyti legalų vairavimo instruktorių – kreiptis į vairavimo mokyklą.

„Joks vairavimo instruktorius neturi teisės mokyti be sutarties. Turima kvalifikacija jam suteikia teisę dirbti vairavimo mokykloje instruktoriumi, o ne griebtis mokymo kaip papuola“, – aiškino specialistas.

Visą legaliai veikiančių vairavimo mokyklų sąrašą galima rasti internetinėje VKTI svetainėje.

Kaip atpažinti apsišaukėlį?

Dalis vairavimo mokyklų yra nedidelės individualios įmonės, todėl nelegalūs mokytojai gali apsimesti, neva jie irgi turi smulkią įmonę arba dirba mažai žinomoje įstaigoje. Vairavimo mokyklos „Teisės.lt“ Kaune vadovas Paulius Jankūnas patarė būsimiesiems vairuotojams visada pasidomėti savo mokytojų darboviete ir kvalifikacija. Jis taip pat įvardijo kokie dokumentai būtinai turi būti automobilyje ir kaip atskirti, ar automobilis skirtas mokymui.

Pašnekovas atkreipė dėmesį, kad dokumentai reikalingi ne tik policijos patikrinimo, bet ir eismo įvykio atveju, nes jei mokinys sukels avariją važiuodamas su nelegaliu instruktoriumi, mokiniui teks atsakyti už visas pasekmes, o jei avarija kiltų per legalią pamoką, visa atsakomybė tektų instruktoriui.

Dokumentai, privalomi turėti automobilyje per vairavimo pamoką:

1. Mokymo sutartis tarp mokinio ir mokyklos;

2. Papildomo vairavimo mokymo lapas, užpildytas tipine forma, patvirtinta VKTI. Jame turi būti įrašyti instruktoriaus duomenys, jo instruktoriaus pažymėjimo numeris bei išdavimo data, mokinio duomenys ir nuotrauka, automobilio duomenys, o informacija patvirtinta apvaliu įmonės antspaudu. Po kiekvienos vairavimo pamokos mokinys lape turi pasirašyti;

3. Mokinio sveikatos patikrinimo pažyma arba mokyklos patvirtinta jos kopija.4. Kiti instruktoriaus privalomi turėti dokumentai (spec.kursų baigimo pažymėjimas, vairuotojo pažymėjimas, darbo pažymėjimas, transporto priemonių registravimo liudijimas, tech.apžiūros kortelė, medicininė pažymą).

Išskirtinės mokomojo automobilio savybės:

1. Lengvasis automobilis turi buti registruotas kaip mokomasis – techniniame pase jo klasė turi būti įrašyta kaip M1-AB-ST.

2. Mokomasis automobilis turi būti pažymėtas skiriamaisiais ženklais, matomais iš visų pusių, o ant jo stogo įrengtas  šviečiantis ženklas su M raide.

3. Ant automobilio šonų turi būti užrašytas mokyklos pavadinimas, adresas bei telefono numeris.



NAUJAUSI KOMENTARAI

asta

asta portretas
dabar iš viso neapsimoka važinėti nuosava mašina - kuras brangus, mašiną nespėji remontuoti dėl tokių kelių, privalomas draudimas, technikinė, jau nekalbu apie tai kiek pačios teisės kainuoja

a

a portretas
Tai kur tada tos VKTI kontrole? Pasirodo kontroliuoja tas vairavimo mokyklas, kurios turi licenzijas, o vat nelegalai sau smagiai mokina, masinas net kaip mokomasias pasizymeje. Tegu mieste mokomuosius nuolat stabdo, ir issispres problema, o gal per sunku? Gal geriau mokyklose kokiu klaideliu ieskot?

O

O portretas
vairavimo mokykla "Gineida" Vilniuje, nėra bankrutavusi? Palikusi daugybę mokinių "ant ledo" ir iš jų susirinkusi pinigus ji dar gyvuoja?
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių