- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Mitas sugriautas: net ir dėvintiems šalmą šukuosenų „kontūrai“ nepakis
-
Mitas sugriautas: net ir dėvintiems šalmą šukuosenų „kontūrai“ nepakis
-
Mitas sugriautas: net ir dėvintiems šalmą šukuosenų „kontūrai“ nepakis
-
Mitas sugriautas: net ir dėvintiems šalmą šukuosenų „kontūrai“ nepakis
-
Mitas sugriautas: net ir dėvintiems šalmą šukuosenų „kontūrai“ nepakis
-
Mitas sugriautas: net ir dėvintiems šalmą šukuosenų „kontūrai“ nepakis
-
Mitas sugriautas: net ir dėvintiems šalmą šukuosenų „kontūrai“ nepakis
-
Mitas sugriautas: net ir dėvintiems šalmą šukuosenų „kontūrai“ nepakis
-
Mitas sugriautas: net ir dėvintiems šalmą šukuosenų „kontūrai“ nepakis
-
Mitas sugriautas: net ir dėvintiems šalmą šukuosenų „kontūrai“ nepakis
Dalis šalmų nedėvinčių dviratininkų tokį pasirinkimą argumentuoja labai paprastai: „Nenoriu sugadinti šukuosenos.“ Ypač dažnai tokį pasiteisinimą girdime iš dailiosios lyties atstovių.
Dabar galima važiuoti užsimaukšlinus šalmą net ir į vestuves. Kuodukų „nežalojančius“ šalmus jau ėmė kurti dizaineriai, pristatantys įvairiausių formų spalvų ir medžiagų gaminius, skelbia vokiečių „Der Spiegel“.
Olandai – ne etalonas
Nors Nyderlanduose dviratis beveik tapo šios šalies piliečių ir atvykėlių sudėtine DNR, tačiau šalmuose galvas saugo tik nedidelė gyventojų mažuma, tad traumų galimybė yra didžiulė.
Tiems, kam plaukus velia įprasto šalmo modelis iš putų polistirolo, gali rinktis skirtus riedlentininkams ir riedutininkams. Jie mažiau „vėdinami“, bet tai ne problema mieste, kur kelionėje ilgai netruksite.
Svarbiausias patarimas – rinkitės tokį šalmą, kuris tiktų ir būtų patogus dėvėti. Plastikiniai šalmai atitinka standartą EN 1078 ir užtikrina kaukolės apsaugą važiuojant iki 16,5 km/val. greičiu. Elektriniams dviračiams taikomas kitas standartas.
Drąsus dizainas
Danų gamintojas „Yakkay“ siūlo įvairiausių minkštų medžiaginių modelių, kurie savo forma net neprimena šalmų, o labiau panašūs į kepuraites ar gobtuvus.
Nenorintiems dėvėti šalmo, tačiau išsaugoti galvą, siūlomas „Hövding“. Tai tarytum nematomas šalmas iš Švedijos, primenantis lengvą apykaklę, kurios audinyje yra paslėpti davikliai ir oro pagalvė. „Pajutus“ avariją oro pagalvė išsiskleidžia ir apsupa galvą, veidą palikdama atvirą. Tačiau tokia nematoma apsauga pastebimai brangi – 400 eurų (beveik 1,4 tūkstančio litų).
Įprasto šalmo kaina Lietuvoje – nuo 50 iki 250 litų, atsižvelgiant į kokybę ir gamintoją.
Dar keletas gamintojų gamina ne tokias patikimas priemones. Šveicarų „Ribcap“ modeliai labiau primena kepuraites su integruotais amortizatoriais. Jie lengvi, tačiau važiuojant, tokį šalmą gali nupūsti ir vėjas. Dar vienas trūkumas – jį dėvėti vasarą per karšta.
Vokiečių „helt-PRO“ taip pat baidosi EN standarto. Šalmai ploni, primena „Yakkay“ modelius, tačiau yra kieti ir su polimerine danga.
Teisiškai: šalmas – bet kas?
„Aš galiu užsimaukšlinti ką noriu. Kepurę, šalmą ar tiesiog važiuoti be jo“, - aiškino Rolandas Huhnas iš Nacionalinio Vokietijos dviračių klubo (ADFC).
Visgi avarijos atveju lenktyniniu dviračiu važiavęs dviratininkas dėl patirtų sužalojimų teismo gali būti pripažintas kaip elgęsis neatsargiai ir negauti kompensacijos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...