Vairuotojai išrinko, kuris ženklas ragins mažiau pykti keliuose

  • Teksto dydis:

Šiandien paskelbta apie išrinktą naują kelio informacinį stendą, kuris padės mažinti pykčio lygį Lietuvos keliuose. Naujasis ženklas, kuris bus įrengtas kai kuriose šalies kelių vietose, yra viena iš „Lietuvos draudimo“ socialinės kampanijos „Nulis pykčio“, skirtos mažinti eismo dalyvių patiriamą pyktį šalies keliuose, priemonių. Įgyvendindama šią eismo saugumo kampaniją, bendrovė glaudžiai bendradarbiauja su Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Išrinko patys eismo dalyviai

Naujojo ženklo rinkimai buvo atviri – visuomenė balsavo ir iš 6 pasiūlytų dizaino variantų išrinko tą, kuris, daugumos nuomone, geriausiai prisidės mažinant pykčio lygį Lietuvos keliuose. Iš viso balsavime sudalyvavo 5,6 tūkst. gyventojų, o surinkęs beveik pusę balsų nugalėtoju išrinktas „Įsijunk šypseną“ kelio stendas.

„Tai buvo pirmas kartas istorijoje, kai kelio informacinį stendą rinko visuomenė. Ji nusprendė, kaip turi atrodyti naujas ženklas, kuris skatintų valdyti pyktį. Tikime, kad kelyje išvydę „Įsijunk šypseną“ simbolį, eismo dalyviai bent akimirkai susimąstys, jog reikia būti pozityviems prie vairo, o į neigiamas emocijas reaguos protingai, atpažins ir stengsis jas suvaldyti. Siekiame, kad ilgainiui šalies keliuose sumažėtų agresyvių vairuotojų, kurie apkartina ir savo, ir kitų eismo dalyvių keliones. Juk kai supykę vairuotojai imasi ne tik įkyriai signalizuoti ar rodyti nepadorius gestus, bet ir vaikytis kitus eismo dalyvius, lenkti kelkraščiu, tyčia stabdyti ar net skuba panaudoti fizinę jėgą, iškyla didelis pavojus eismo dalyvių saugumui. Todėl kviečiame gyventojus įsijungti šypseną, būti draugiškais keliuose ir važiuoti be pykčio“, – sako Raimondas Geleževičius, šį rugsėjį prasidėjusios kampanijos „Nulis pykčio“ ambasadorius, „Lietuvos draudimo“ Valdybos narys. 

Šio laimėjusio ženklo dizainą uždarame profesionalių dizainerių konkurse sukūrė prekės ženklus kuriančios įmonės „Brandworks“ kūrybos vadovė Giedrė Lisauskaitė. Laimėtojai atiteko pagrindinis „Lietuvos draudimo“ įsteigtas piniginis prizas. Antrąją vietą, surinkęs 1,2 tūkst. balsų, užėmė dizainerio Aurimo Šandario darbas „Vairuok draugiškai“, trečiąją (757 balsai) Luko Ruškio pasiūlytas dizainas „Nebūk piktas“. 3-6 vietas rinkimuose užėmė Maximo Oklanskio, Dalios Skerlaitės ir Edvino Binderio darbai.

Ženklą pastatys dar šiemet

Projekto partnerė Lietuvos automobilių kelių direkcija teigia, kad kampanijos „Nulis pykčio“ informacijai stendai keliuose atsiras dar šiemet. Pirmieji jų bus įrengti užmiesčio keliuose.

„Šiemet ketiname įrengti kampanijos „Nulis pykčio“ informacinius stendus užmiesčio keliuose. Konkrečias vietas dar deriname, tačiau ženklas pirmiausia atsiras poilsio aikštelių išvažiavimuose, kad vairuotojams prieš tolimesnę kelionę primintume važiuoti be pykčio. Tikime, kad naujasis stendas prisidės prie eismo dalyvių saugumo, padės mažinti nelaimingų atsitikimų ir avarijų keliuose skaičių, taip pat padidins eismo dalyvių bendradarbiavimą ir malonumą vairuoti“, – teigė Egidijus Skrodenis, Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojas.

Dauguma vairuotojų susiduria su pykčiu

Prieš pradėdamas „Nulis pykčio“ kampaniją „Lietuvos draudimas“ atliko išsamų vairuotojų tyrimą. Jis atskleidė, kad 95 proc. Lietuvos vairuotojų yra susidūrę su pykčiu keliuose ir bent kartais patiria neigiamų emocijų. Pykčio lygį šalies keliuose vairuotojai vertina kaip aukštesnį nei vidutinį – 6,6 balo iš 10 maksimalių. Be to, tyrimo duomenys parodė, kad 61 proc. vairuotojų vienaip ar kitaip sureaguoja į kitų vairuotojų demonstruojamą pyktį.

„Mūsų inicijuota Lietuvos vairuotojų apklausa tik išryškino pykčio Lietuvos keliuose problematiką. Visi vairuojantys tikrai  susiduria su agresyviu, neadekvačiu, neigiamų emocijų kupinu kitų vairuotojų elgesiu, dažnas iš mūsų ir patys, sėdę prie vairo, esame neigiamai nusiteikę kitų eismo dalyviu atžvilgiu. Pasaulinė praktika šioje srityje byloja, kad toks neigiamų emocijų užtaisas kenkia saugumui keliuose. Užsienio valstybėse įvairios programos vykdomos jau kelis dešimtmečius, analizuojama vairuotojų psichologija, vairavimo mokyklose organizuojami savo temperamento pažinimo testai, pasitelkiamos kitos priemonės. Akcijos „Nulis pykčio“ metu Lietuvoje spręsime pykčio keliuose problemą, o tai leis padidinti saugumą bei pozityvumą šalies keliuose, kad visiems eismo dalyviams kelionės būtų saugios ir malonios“, – sakė Raimondas Geleževičius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių