- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jau šeštadienį Kaune startuoja 2019 metų Pasaulio F-2 vandens formulių čempionatas. Vienintelis Lietuvos atstovas Edgaras Riabko prieš startą susidūrė su visa eile problemų ir nesklandumų. Nepaisant to, kaunietis tiki, jog savo namų trasoje pavyks pademonstruoti visas galimybes, nors šiemet iš pagrindų pasikeitęs varžybų reglamentas leidžia turėti pranašumą turtingoms komandoms.
Praėjusį savaitgalį Kupiškyje vykusiame Baltijos čempionate E. Riabko liko trečias. Tiesa, tai tebuvo gera treniruotė prieš svarbiausias varžybas Kaune.
„Trasa Kupiškyje buvo trumpa ir man labai neparanki. Aš plaukiu su sraigtais, kurie išvysto didelį greitį, o Kupiškio trasa buvo trumpa. Bet kokiu atveju, tai buvo neblogas apšilimas prieš startą Kaune“, – pasakojo E. Riabko.
Į Kauną jau atvyko pajėgiausi pasaulio F-2 lenktynininkai, tačiau kol kas didžiausią nerimą E. Riabko kelia ne varžovai, o pasikeitęs reglamentas.
„Iki šiol visi plaukėme su vienodais varikliais. Nuo šių metų įvesta nauja taisyklė, kad galima variklius modifikuoti, forsuoti. Mūsų motoras buvo išgabentas į Belgiją ir tik trečiadienį gavome informaciją, kad galime jį atsiimti. Teko skubiai ieškoti kurjerių, kad atgabentų variklį į Kauną. Variklį gavome tik ketvirtadienio vėlų vakarą“, – teigė E. Riabko.
Standartiniai „Mercury“ varikliai, kuriais apginkluotos F-2 formulės, išvysto 200 AG. Kiek jų bus, po modifikacijų žinos tik kiekviena komanda.
„Dabar galima šiek tiek modifikuoti variklius. Kalbame apie minimalius pakeitimus, milimetrų dešimtąsias dalis, tačiau vis tiek tai gali lemti 10-15 AG skirtumus. Dabar jau daugelis komandų startuos su modifikuotais varikliais, todėl ir mes nusprendėme skubiai variklį siųsti į Belgiją“, – apie planus kalbėjo E. Riabko.
Teko skubiai ieškoti išeities
Ketvirtadienį „F2-Hegelmann-LT“ komanda, kuriai atstovauja E. Riabko, jau buvo įsikūrusi šalia Kauno marių, tačiau trūko pagrindinio akcento – pačios formulės.
„Formulė stovėjo garaže ir laukė variklio. Kai tik variklis atvyko, iškart jį sumontavome, uždėjome naują reduktorių ir vežėme į marias. Penktadienį planuojame treniruotę, nes atnaujintą variklį reikia mažiausiai vieną valandą išbandyti. Nusprendėme rizikuoti, nes su neforsuotu varikliu pasipriešinti varžovams būtų sudėtinga. Buvo labai įtemptas laikotarpis – sunku miegoti kai žinai, kad didesnės komandos, lyderiai, Latvijos, Rusijos komandos turi paruošę forsuotus variklius. Vyko didžiulė konkurencija garaže, kas geriau padarys variklius. Žinoma, galėjome daryti patys, bet nusprendėme pasitikėti profesionalais“, – susirūpinęs pasakojo E. Riabko.
Tie, kurie turi didesnius biudžetus, gali sau leisti eksperimentuoti. Mes stengiamės neatsilikti ir žiūrėsime, kaip seksis
Pilotas mano, kad dėl naujojo reglamento pranašumą įgauna turtingesnės komandos.
„Iki šiol visi žinojo, kad plaukia ar Riabko, ar Abu Dabio, ar Dubajaus komandos – visi turi standartinius variklius ir tai man buvo palanku. Dabar situacija pasikeitė. Tie, kurie turi didesnius biudžetus, gali sau leisti eksperimentuoti. Mes stengiamės neatsilikti ir žiūrėsime, kaip seksis po modifikacijų Belgijoje. Tiesą pasakius, Rusijos komanda mus nuteikė nelabai smagiai, nes jiems po belgų pakeitimų motoras „užkalė“. Todėl dabar mes esame kaip savotiškoje loterijoje – turėsime nebandytą motorą. Turėsime treniruotes šeštadienį. Būtų gerai, kad visi nesklandumai išlįstų treniruotėse“, – vylėsi E. Riabko.
Organizatorių nuotr.
Tokia sudėtinga situacija susiklostė po to, kai E. Riabko prieš du mėnesius nuvežė praėjusių metų variklį į Belgiją ir paaiškėjo, kad jis turi gamyklinį broką. Motoras buvo išvežtas į JAV esančią gamyklą.
„Taip ir pakliuvau į tokią situaciją. Pusę variklio dalių Belgijoje, blokas – Amerikoje. Kokios bus jų išvados – neaišku. Kada variklį grąžins – neaišku. Mes prie variklio nelindome ir esame 100 proc. teisūs. Gal viskas bus gerai, bet aš likau su vienu motoru ir buvau priverstas pas juos pirkti naują variklį. Naujas variklis iškart buvo ardomas ir forsuojamas“, – pasakojo E. Riabko.
Visas elitas – jau Kaune
Kauno mariose varžysis visi geriausi praėjusių metų pilotai, o prie jų šiemet prisijungė ir vokietis Mike'as Szymura.
„Tai buvo mano pagrindinis varžovas F-4 klasėje ir buvau įrodęs savo pranašumą. Iš šios klasės vokietis perėjo tiesiai į F-1 ir ten lenktyniavo kelerius metus. Šiemet jis lenktyniaus F-2. Tai patyręs pilotas, plaukęs didesniais greičiais. Jis išsinuomojo visą komandą iš Anglijos. Tai patyręs pilotas, todėl būtų sunku jį pavadinti naujoku. Kaip ir pernai, čempionate dalyvauja dvi JAE komandos. Kaip visada stiprūs Skandinavijos sportininkai”, – apie varžovus kalbėjo E. Riabko.
Šeštadienį F-2 treniruotės prasidės nuo 11 val. Po jų, 14 val., numatomas lenktynių atidarymas. Nuo 15 val. prasidės kvalifikacija, po kurios pilotai bus išrikiuoti į startines vietas.
Sekmadienį nuo 11 val. vyks treniruotės ir paguodos plaukimai dėl paskutinių vietų lenktynėse. Pagrindinių lenktynių startas – sekmadienį 15 val.
Visi savaitgalio renginiai – nemokami.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pasaulio plaukimo čempionate – būrys rusų: R. Meilutytei gali tekti susidurti su J. Jefimova7
Rusijos plaukimo federacija šią savaitę patvirtino, kad apie 30 Rusijos plaukikų prašo neutralaus statuso, kad galėtų dalyvauti artėjančiame plaukimo čempionate trumpame (25 metrų) baseine. ...
-
Fantastiškas tinklininkių žygis tęsiasi: trečia pergalė iš eilės ir kelialapis į finalą
Lenkijoje vykstančiame pirmajame Europos jaunių (iki 16 metų) merginų tinklinio čempionato atrankos etape – EEVZA čempionate – puikų pasirodymą tęsia Lietuvos rinktinė. ...
-
Seserys A. ir A. Butkutės: medalių mes neskaičiuojame4
Iš pasaulio šotokan karatė čempionato su medaliais grįžusios seserys Andrėja ir Austėja Butkutės žino, kad nuo prasto maisto jos tampa lėtesnės, o praleista treniruotė atitolina nuo tikslo. ...
-
2025-ųjų sausį pradės įkaitusiose dykvietėse1
Dakaro raliui ruošiasi rekordinis Lietuvos lenktynininkų desantas: kitąmet Saudo Arabijoje ketina startuoti keturiolika mūsų šalies atstovų, tarp jų yra šių bekelės varžybų debiutantų. ...
-
A. Baronas lieka vadovauti Lietuvos šiuolaikinės penkiakovės federacijai
Ketvirtadienį vykusiuose Lietuvos šiuolaikinės penkiakovės federacijos (LŠPF) prezidento rinkimuose, surengtuose Kaune, antrai kadencijai buvo perrinktas Aistis Baronas. ...
-
„Kauno sporto apdovanojimai 2024“: laukiama sporto favoritų nominacijų
Septintą kartą skelbiami geriausių Kauno miesto atletų, komandų, trenerių, sporto renginių ar naujai sužibėjusių talentų rinkimai. ...
-
LTOK prezidentė apie A. Reed suteiktą pilietybę: tai svarbi pergalė už ledo arenos ribų2
Šalies prezidentui Gitanui Nausėdai suteikus Lietuvos pilietybę ledo čiuožėjai Allison Reed, viena pirmųjų į šį sprendimą sureagavo Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) prezidentė Daina Gudzinevičiūtė. Pasak jos, tai svarbi L...
-
G. Nausėda suteikė pilietybę ledo šokėjai A. Reed15
Prezidentas Gitanas Nausėda suteikė Lietuvos pilietybę šokėjai ant ledo Allison Reed (Elison Ryd) – šalies vadovas ketvirtadienį pasirašė tą numatantį dekretą. ...
-
E. Čechas Italijoje pagerino Lietuvos greitojo čiuožimo trumpuoju taku rekordą
Italijos Bormio mieste surengtame antrajame ISU Pasaulio jaunimo greitojo čiuožimo trumpuoju taku taurės etape naują Lietuvos suaugusių rekordą užfiksavo Ernestas Čechas. ...
-
Bokso ringe jėgą įrodė ne visi favoritai
Lietuvos bokso rinktinėje naujame olimpiniame cikle bus ir naujų, ir gerai pažįstamų veidų. Tai parodė Kaune keturias dienas griaudėjęs šalies bokso čempionatas, kuriame netrūko staigmenų ir skambių sugrįžimų. ...