- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Trečiadienį Vyriausybė pritarė automobilių taršos mokesčiui, tačiau ar teks jį mokėti, nuspręs Seimas. Šį reguliarų mokestį siūloma įvesti nuo 2023 metų. Skaičiuojama, kad vidutiniškai tektų mokėti po 138 eurus. Vėliau šis mokestis didėtų, praneša LNK.
„Nėra taip, kad visi artimiausiu metu persėsime į elektromobilius. Jie Lietuvoje yra per brangūs, mes esame naudotų automobilių importo šalis, ne naujų automobilių. Bet mes tikrai galime pasirinkti mažalitražius, mažiau taršius automobilius. Lietuva visoje Europoje yra išskirtinė, kad neturi tokių mokesčių. Kai kur, pavyzdžiui, Danijoje, sumokama dviguba, triguba kaina už taršų automobilį. Tai yra ne mano, kaip aplinkos ministro, projektas. Yra tarptautiniai įsipareigojimai“, – kalbėjo aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Kai kurie Lietuvos vairuotojai įsitikinę: automobilių taršos mokesčiai – per dideli.
„Mano „Prius“ išmeta nedaug CO2. Pakankamai pigiai. Viskas tvarkoje, išgyvensime. Bet su geromis mašinomis valstybė pavažinėti neduos. Jei atlyginimai bus kaip Vokietijoje ar Olandijoje, tai sumos negąsdina, bet jei tokie, kaip Lietuvoje, man atrodo, baisoka. Jei senas žmogus gyvena kaime, tai jam bus sunku“, – tikino vienas vairuotojas.
Ką, jie man lėktuvą nemokamai pasiūlys su elektriniu varikliu, kad man būtų aktualu keisti automobilį?
„Ieškojau internete formulės, kaip galima bandyti apskaičiuoti tą taršos mokestį, kad būtų aiškiai suprantama, bet man nepasisekė. Žinau, kad reikės mokėti taršos mokestį pagal automobilio svorį, variklį, pavarų dėžę. Skaičius yra nesveikai didelis. Ką, jie man lėktuvą nemokamai pasiūlys su elektriniu varikliu, kad man būtų aktualu keisti automobilį? Žinoma, kad ne. Esu tikrai nusivylęs, manau, kad ne vien aš nusivylęs. Čia visa Lietuva yra nusivylusi“, – antrino kitas.
„Galvoju, kad čia yra nesąmonė, žmonių apiplėšinėjimas. Tikrai nereikia jokio mokesčio. Už mano automobilį reikės sumokėti apie 300 eurų į metus. Čia nemaži pinigai, Lietuvoje žmones tiek neuždirba, kad tiek mokėtų už taršą. Galvoju, kad tikrai nereikalingas mokestis“, – šnekėjo gyventojas.
„Vertinu teigiamai. Tai yra tam tikras skatinimas įsigyti naujesnį automobilį. Bet, iš kitos pusės, ne visi turi galimybę įsigyti naujesnį automobilį, kuris neteršia gamtos. Ne visiems tas dalykas galėtų būti taikomas, arba galėtų būti taikomas su tam tikromis lengvatomis“, – sakė kitas.
„Dvejopi jausmai. Priklauso nuo automobilio. Persėsti į elektromobilius yra protinga mintis, bet tai užims laiko. Jei persėstų bent trečdalis žmonių, neužtektų elektros energijos, stotelių, būtų visiškas košmaras“, – svarstė dar vienas vairuotojas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
R. Pocius: centralizuotas šildymas kitąmet turėtų kainuoti panašiai
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT) paskelbus, kad gruodį centrinis šildymas brangs, reguliuotojo vadovas Renatas Pocius tikina, kad 2025-aisiais šildymo kainos turėtų laikytis panašiame lygyje. ...
-
Pienocentrą Kaune valdanti įmonė dėl paveldosaugos pažeidimų neteks miesto paramos3
Kauno Laisvės alėjoje esančių Pienocentro rūmų savininkas dėl Kultūros paveldo departamento (KPD) nustatytų fasado tvarkybos pažeidimų neteks miesto paramos, tačiau galės jos prašyti vėl, sako savivaldybė. ...
-
I. Ruginienė – už savanorišką kaupimą pensijai, 4 dienų darbo savaitę, ilgesnes atostogas28
Pretendentė į socialinės apsaugos ir darbo ministrės postą Inga Ruginienė teigia iš darbo profsąjungose į politiką atėjusi norėdama griežtesnės politinės valios priimant svarbius darbuotojams bei socialiai pažeidžiamiems žmonėms sprend...
-
Neatgavusi 300 tūkst. eurų skolos, pajūrio statybų įmonė „Statedma“ atleidžia visus darbuotojus
Vos dvejus metus Klaipėdoje veikusi statybų bendrovė „Statedma“ bankrutuoja, netekusi didelio kliento Danijoje, ir Užimtumo tarnybai pranešė apie visų 27 darbuotojų atleidimą. ...
-
Kaune užbaigtos antrojo A. Meškinio tilto statybos30
Automagistralėje ties Kaunu baigtos antrojo A. Meškinio (Kleboniškio) tilto statybos, praneša „Via Lietuva“. ...
-
Verslo atstovai kritikuoja griežtinamą užsieniečių įdarbinimo tvarką7
Verslo atstovai kritikuoja Vidaus reikalų ministerijos (VRM) priimtą sprendimą nuo gruodžio 1 dienos sugriežtinti užsieniečių įdarbinimo tvarką. Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) teigimu, tai neigiamai atsilieps įmonių veiklai ir...
-
Ūkininkų protestus rengusio I. Hofmano patirtį G. Paluckas laiko privalumu2
Paskirtasis premjeras Gintautas Paluckas „didžiuliu privalumu“ laiko tai, jog kandidatas į žemės ūkio ministrus Ignas Hofmanas organizavo šių metų pradžioje vykusius ūkininkų protestus. ...
-
Nežabota biurokratija žudo ir pačią valstybę52
Biurokratinė sistema stabdo šalies ekonominį vystymą, kuris šiuo laikotarpiu yra Lietuvos išgyvenimo klausimas. Laisvosios rinkos instituto prezidentė Elena Leontjeva teigia: geopolitinė situacija yra tokia, kad turime būti ši...
-
M. Lingė: konservatoriai nepalaikys Vyriausybės programos ir jos įgyvendintojų21
Konservatorių frakcijos seniūnas Mindaugas Lingė sako, jog partija nepalaikys naujos Vyriausybės programos, taip išreikšdama nepritarimą sudarytai valdančiajai koalicijai. ...
-
„Sodra“ pranešė, kada pensijos ir išmokos pasieks gyventojus1
Visas pensijas ir daugumą periodinių išmokų „Sodra“ išmokės dar prieš šventes, o vaiko priežiūros išmokų gavėjai gruodį gaus dvi išmokas, skelbiama pranešime žiniasklaidai. Visos kitos &bdq...