- LRT RADIJO laida „Lietuvos diena“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kad Rusija ketina įvesti naują mokestį už kelius, Lietuvai nebuvo naujiena, todėl mes ketiname padaryti tą patį, LRT RADIJUI sako susisiekimo viceministras Algis Žvaliauskas. „Tai nebuvo naujiena, mes tam ruošiamės ir pirmiausia reikės pakeisti tarpvalstybinę sutartį“, – kalba jis.
Antradienį iš ryto, kalba viceministras, ruošiamas pasitarimas Užsienio reikalų ministerijoje (URM) ir bus priimti galutiniai sprendimai. „Tačiau ketvirtadienį iš jų gavome raštą, kad planuojamas pereinamasis laikotarpis. Tai šiek tiek pakeitė mūsų planus, mes bandysime diplomatiniais kanalais išsiaiškinti, ką tai reiškia, ar jau dabar bus baudžiami mūsų vežėjai, kurie ten neprisijungs prie sistemos, kokia bus tvarka, ar užtenka tų terminalų, kur galima susimokėti“, – vardija A. Žvaliauskas.
Pagal dabartinį raštą, sako jis, reiškia, kad sistema pradės veikti tik Maskvos apskrityje, o kitur – tik nuo gegužės mėnesio, po pusės metų.
„Mes jau esame Rusiją informavę, kad, jeigu jie įves mokestį, ir mes įvesime. Jie neprieštarauja dėl to. Manau, tai dabar tik procedūriniai reikalai ir klausimai, kuriuos mes sprendžiame pasitelkę URM“, – teigia A. Žvaliauskas.
Jo teigimu, sistema, kurią Rusija ketina įdiegti, yra sudėtinga, ją reikia suderinti, todėl ir reikia pusės metų pereinamojo laikotarpio, kol ji pradės tinkamai veikti. Taigi, pastebi A. Žvaliauskas, dar neaišku, ar naująjį mokestį reikės mokėti jau nuo lapkričio 15 d.
Paklaustas, kokius mokesčius įves Lietuva, A. Žvaliauskas sako, kad taip bus įprasta tvarka: „Paprasti mokesčiai, kokius pas mus visi moka nusipirkę vinjetes. Taip ir Rusijos vežėjai mokės už važiavimą per Lietuvą. Nebus lengvatų. Mes informavome, kad, jeigu jie įves, ir mes nebetaikysime lengvatų.“
Nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas pastebi, kad vyksta natūralus procesas: „Kiekviena šalis, siekdama saugoti savo kelių būklę ir ją gerinti, sprendžia, kada, kaip ir kokiu būdu juos apmokestinti. Galiu tik papildyti ir patvirtinti tai, ką sakė viceministras, kad kalba vyksta seniai. Mes jau rugsėjo pradžioje susitikę dvišalėse derybose kalbėjome šia tema ir sutarėme, kad dėl šito punkto turėsime pakeisti tarpvalstybinę sutartį, kuri numatys abiejų pusių kelių apmokestinimą. [...] ar Lietuva įves kelių mokestį, turės spręsti Vyriausybinė transporto tranzito komisija, derindama su URM.“
E. Mikėno žodžiais, anksčiau kelių mokesčių nebuvo: Lietuva buvo šalis Rusijos sąraše, o Rusija buvo išskirtinė mūsų sąraše – šalys viena kitą atleisdavo nuo kelių mokesčių. „Tam tikros Rusijos atkarpos, autostrados, buvo mokamos, bet visi keliai nebuvo apmokestinti. Ta sistema, kurią dabar diegia Rusija, yra gana sudėtinga – kai tai darė Vokietija, atidėta buvo iki pusantrų metų“, – primena „Linavos“ prezidentas.
Jo teigimu, todėl viceministras ir minėjo, kad žinios iš Rusijos keičiasi kas pusdienį: „Pirma informacija buvo, kad už kilometrą mes mokėsime 3 rublius 75 kapeikas (apie 5 euro centus), tačiau, paskutinėmis žiniomis, mokėsime 1 rublį 53 kapeikas (truputį daugiau nei 2 euro centus). Ir bus numatytas pereinamasis laikotarpis iki 2016 m. kovo 1 d.“
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pakeisti teisės aktai ESO „atrišo rankas“: pradės intensyvius darbus
Pakeitus teisės aktus ir leidus tiesti požeminius elektros kabelius kelio juostoje, bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) galės prijungti naujų klientų į tinklo plėtrą investuodama 1,4 mln. eurų. ...
-
Penktadienį numatoma Nausėdos akistata su Lietuvos banko vadovu: aptars svarbų klausimą
Prezidentui Gitanui Nausėdai siūlant didesniam šalies gynybos finansavimui pasitelkti ir Lietuvos valiutos atsargas, o Lietuvos bankui pareiškus, jog tiesiogiai iš šio šaltinio finansuoti Vyriausybės poreikių negalima pag...
-
Apžvelgė kylančias degalų kainas: kur jos išliko mažiausios
Per pastarąją savaitę Lietuvoje padidėjo vidutinės degalų kainos: benzinas pabrango 1,3 proc., o dyzelino kaina išaugo 2,6 proc. Lietuvos energetikos agentūros (LEA) duomenimis, Europos Sąjungos (ES) šalių vidutinė svertinė degalų kai...
-
Savicko vizitas Alytuje: šių zonų vystymas čia yra užkoduotas
Ketvirtadienį lankydamasis Alytuje ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas su savivaldybės mere Rasa Vitkauskiene aptarė galimybes regione plėsti ir vystyti pramoninę bei Laisvąją ekonominę zoną (LEZ). ...
-
ŽŪM siūlo šią sritį irgi pripažinti gyvybiškai svarbia
Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) siūlys pripažinti žemės ūkio ir maisto politiką viena svarbiausių Lietuvos nacionalinio saugumo vidaus politikos sričių. ...
-
Atvers kišenes: į tinklų atnaujinimą žada investuoti milijardus
Elektros skirstymo bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) per dešimtmetį į elektros ir dujų skirstymo tinklų plėtrą ir modernizavimą investuos apie 3,5 mlrd. eurų, o vien į elektros tinklus – apie 3,3 mlrd. eurų. ...
-
Kauniečiai praneša: dalis Dainavos – be elektros
Kauniečiai pradėjo dalytis informacija, kad dalis Dainavos mikrorajono neturi elektros. Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) puslapyje matyti, kad pranešimai apie dingusią elektrą tik auga. ...
-
Apklausa apnuogino realybę: dėl ko gyventojai būgštauja labiausiai
Savo finansinę padėtį Lietuvos gyventojai pernai vertino atsargiau – kiek augo vidutiniškai ją vertinančiųjų, be to, daugėjo planuojančių skolintis žmonių, rodo Lietuvos banko (LB) apklausa. ...
-
Budrio kritika buvusiems valdantiesiems: apsimetė nustebę dėl tokių išlaidų
Buvę valdantieji žinojo apie poreikį gynybai skirti papildomus 14 mlrd. eurų, teigia užsienio reikalų ministras Kęstutis Budrys. Tad, anot jo, dabartinės opozicijos teiginiai, kad Valstybės gynimo taryba (VGT) nepakankamai informavo apie tokį s...
-
Įsibėgėjo „Ką pasėsi... 2025“ dalyvių registracija
Kovo 27–29 d. Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijoje (VDU ŽŪA) vyksiančioje žemės ūkio parodoje „Ką pasėsi... 2025“ susijungia naujausios technologijos, tradicijos ir šiuolaikiškas požiūris į žemės...