Lietuvos–Baltarusijos pasienyje automobilių srautai išlieka padidėję

Lenkijai per pasienyje su Baltarusija esantį vienintelį vilkikams skirtą pasienio kontrolės punktą Koroščine praleidžiant tik Europos Sąjungos (ES) ir Europos laisvosios prekybos asociacijos (EFTA) šalims priklausančius vilkikus, Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje išlieka padidėjusios jų eilės, o patikros laukimo laikas siekia iki dviejų parų.

„Galimam tokiam Lenkijos sprendimui buvo pasiruošta iš anksto. Lietuvos muitinės postai pasienyje su Baltarusija šiuo metu dirba viršydami savo pajėgumus, praleidžiame daugiau automobilių nei standartiškai numatyta. Tam prireikė pasitelkti papildomas pajėgas iš mobiliųjų grupių pareigūnų“, – BNS Plius sakė Muitinės atstovė ryšiams su žiniasklaida Lina Laurinaitytė-Grigienė.

Anot jos, Lietuvos pareigūnams padidinus vilkikų pralaidumą, jų eilės formuojasi jau ties įvažiavimu į Baltarusijos teritoriją.

„Šiuo metu mes išleidžiame į Baltarusiją daugiau vilkikų nei jie gali priimti, kas reiškia, jog eilės faktiškai formuojasi jau už Lietuvos ribų. Visgi nevertėtų pamiršti, jog muitinė privalo užtikrinti ir Europos Sąjungos ribojančių priemonių bei tarptautinių sankcijų kontrolę, nepaisant to, kokie tuo metu yra intensyvūs transporto priemonių srautai“, – aiškino L. Laurinaitytė-Grigienė.

Lietuvos muitinės postai pasienyje su Baltarusija šiuo metu dirba viršydami savo pajėgumus, praleidžiame daugiau automobilių nei standartiškai numatyta.

Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) atstovas Giedrius Mišutis nurodė, kad nepaisant padidėjusių vilkikų eilių ir transporto priemonių srautų pasienyje, papildomų pareigūnų pajėgumų kol kas neprireikė.

„Per savaitę Lenkijos sienos su Baltarusija uždarymas vilkikams tikrai pasijautė, matome ir padidėjusias eiles, ir padidėjusį krovininio transporto eismo intensyvumą. Visgi, kadangi mūsų pareigūnų atliekamos patikros procedūros laikas yra ganėtinai trumpas, mes pajėgūs užtikrinti numatytą pralaidumą“, – BNS Plius tvirtino G. Mišutis.

„Natūralu, jog padidėjus automobilių srautams jie pradėjo labiau strigti muitinės postuose, kadangi po sankcijų Rusijai ir Baltarusijai paskelbimo šie pareigūnai gerokai intensyviau vykdo krovinių ir dokumentų patikras, kas užima daugiau laiko“, –  pridūrė jis.

Lietuvos pasienio kontrolės punktų direkcijos duomenimis, Medininkų punkte pirmadienio rytą patikros laukė 500 vilkikų, Šalčininkų – 230 vilkikų, Medininkuose įvažiavimo į Baltarusiją vairuotojams tenka laukti apie 48 valandas, Šalčininkuose – 22 valandas. Raigardo punkte patikros laukia 175, o Lavoriškių punkte – 150 vilkikų, laukimo laikas čia siekia atitinkamai 19 ir 14 valandų.

Baltarusijos valstybinio pasienio komiteto duomenimis, Benekainių punkte eilėje stovi daugiau kaip 200, Kamieny Loho punkte – daugiau kaip 10, Kotlovkos punkte – daugiau kaip 40 vilkikų. Pervalko ir Vizdžių punktuose eilių nėra. Baltarusijos pasienyje su Lenkija esančiame Kozlovičių patikros punkte eilėje stovi daugiau kaip 50 vilkikų.

Lenkija nuo vasario 21 dienos uždarė pasienio kontrolės punktą Koroščine trečiųjų šalių vilkikams ir nurodė, kad šių šalių vežėjai į Baltarusiją turi vykti per Lietuvos arba Latvijos pasienio kontrolės punktus. Portalas Logistyka.rp.pl anksčiau skelbė, kad Koroščino pasienio punktu naudojosi ne tik Lenkijos ir Baltarusijos, bet taip pat ES nepriklausančių Serbijos, Turkijos, Moldovos bei kitų šalių vežėjai.

Lietuvos kelių tarnybų pareigūnai sekmadienį pradėjo nuolat tikrinti trečiųjų šalių krovininių transporto priemonių kelionės leidimus pasienyje su Lenkija, ties buvusiu Kalvarijos pasienio kontrolės punktu.Taip siekiama užtikrinti, kad trečiose šalyse registruotos transporto priemonės turi per Lietuvą važiuoti reikalingus kelionės leidimus. Neturintys tokių leidimų vilkikai neįleidžiami į Lietuvą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių