- Lukas Juozapaitis, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Transporto sektoriaus atstovai sako, kad valdžios priimti sprendimai gena transporto sektoriaus įmones iš Lietuvos, apie 400 Lietuvos įmonių jau persikėlė į Lenkiją, dalis jau žvalgosi į Latviją.
„Verslas visada ieško palankesnių sąlygų pas savo kaimynus. Vieni kaimynai lenkai, kiti kaimynai – latviai (...) Vis daugiau pasigirsta žinių iš mūsų vežėjų, kad ruošiasi kraustytis į Latviją, kadangi Latvijoje tikrai nėra blogesnės sąlygos plėtotis transporto verslui, nei Lietuvoje“, – penktadienį spaudos konferencijoje sakė „Linava“ viceprezidentas V. Bučinskas.
„Jeigu ETT sprendimai būtų palankūs vežėjams ir nebūtų privalomas automobilių grąžinimas kas aštuonias savaites į transporto registracijos šalį, aš net neabejoju, kad visos transporto įmonės, kurios įsikūrusios Šiaurės Lietuvoje, išsikraustys į Latviją ir bus labai gaila, kad Lietuvos biudžetas praras pajamas“, – kalbėjo vienas „Linavos“ vadovų.
Vis daugiau pasigirsta žinių iš mūsų vežėjų, kad ruošiasi kraustytis į Latviją, kadangi Latvijoje tikrai nėra blogesnės sąlygos plėtotis transporto verslui, nei Lietuvoje.
Latvijoje lengviau įdarbinti vairuotojus iš trečiųjų šalių
Pasak V. Bučinsko, Latvija vežėjams patrauklesnė, kadangi joje paprasčiau įdarbinti vairuotojus iš trečiųjų šalių:
„Jeigu šiandien mes Lietuvoje, neturėdami kvotų ir lengvatinio įdarbinimo, trečiųjų šalių piliečių negalime sulaukti Lietuvoje per pusantro ar du mėnesius, tai Latvijoje šis procesas vyksta daug paprasčiau: daugiausia per 25 dienas darbuotojas gali atsirasti savo įdarbinimo įmonėje ir pradėti mokėti mokesčius į biudžetą.“
„Jeigu leidimą laikinai gyventi migracijos departamentas pagreitinta tvarka priima sprendimą per du mėnesius ir paima mokestį 240 eurų, tai Latvijoje analogiškas už 200 eurų mokestį sprendimas priimamas per dešimt dienų“, – teigė V. Bučinskas.
Dar viena vežėjus persikelti į Latviją, anot V. Bučinsko, yra mažesnės dienpinigių normos. Vežant krovinius į Europos valstybes dienpinigių normos skiriasi.
„Lietuvoje maksimali dienpinigių norma yra 50 eurų per dieną, kalbu apie Austriją, Latvijoje – 32. Belgijoje dienpinigių norma nustatyta 61 euras, latviai nustatė 28 eurus. Prancūzijoje Lietuva norma 63, Latvija – 40 eurų“, – kalbėjo V. Bučinskas.
Spaudos konferencijoje „Linava“ atstovai sakė, kad iš Lietuvos į Latviją savo veiklą jau perkėlė apie dešimt įmonių.
Lietuvos vežėjai jau įsikūrę Lenkijoje
„Linavos“ generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, iš Lenkijoje jau įsiregistravo daugiau kaip 400 lietuviškų vežėjų įmonių, registruoti 4,5 tūkst. sunkvežimių.
Pasak į Lenkiją verslus perkėlusių Lietuvos vežėjų, kraustytis į kaimyninę šalį skatina tai, kad Lenkijoje netaikomas algos koeficientas komandiruojamiems darbuotojams, pigesnis įmonės draudimas, 6 proc. mažesnis pelno mokesčio tarifas ir mažesni už darbuotoją sumokami mokesčiai.
„Tikrai Lietuvos vežėjai keliasi į Lenkiją ir pakankamai intensyviai. Dabar susiklosčiusi tokia situacija, kad dauguma vairuotojų net nenori darbintis Lietuvoje“, – spaudos konferencijoje kalbėjo į Lenkiją persikėlusios transporto įmonės „Nordic Tracking Logistics“ vadovas Kazimieras Narkevičius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kėdainių rajone griežtinama afrikinio kiaulių maro kontrolė
Kėdainių rajone šį mėnesį nustačius afrikinio kiaulių maro (AKM) atvejį griežtinama situacijos stebėsena. ...
-
Siūloma didinti baudas azartinių lošimų, alkoholio ir narkotikų vartojimo „taškams“
Mišrios Seimo narių grupės nariai siūlo numatyti administracinę atsakomybę už „taškų“, kur yra vartojamos narkotinės, psichotropinės ar kitos psichiką veikiančios medžiagos, turėjimą. ...
-
Seimas imasi dirbtinio intelekto reguliavimo, siekia patikslinti startuolio sąvoką
Seimas svarstys patikslinti kriterijus, pagal kuriuos įmonės patenka į startuolių kategoriją ir gali gauti valstybės paramą, taip pat Lietuvoje imsis reguliuoti dirbtinio intelekto (DI) naudojimą. ...
-
Siūlo išeitį ilgalaikiam nedarbui: trūksta bendruomenės poreikius atliepiančių veiklų2
Šią savaitę Trišalei tarybai buvo pristatytos Vakarų šalių patirtis įgyvendinant kovai su nedarbu skirtas darbo garantijos programas. Pasak Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) atstovės Ingos Liubertės, darbo garantijos...
-
Tarnyba: didelė dalis vyresnių žmonių susiduria su sunkumais naudojantis skaitmeninėmis paslaugomis2
Skaitmeninės paslaugos sunkiai prieinamos didelei daliai vyresnio amžiaus žmonių. Neretai šie asmenys, neužtikrinus alternatyvų paslaugoms internetu, lieka socialinio gyvenimo paraštėse, konstatavo skaitmeninės atskirties tyrimą atlikusi...
-
Situacija Lietuvoje – tragiška: brangsta mėgiamas tautiečių produktas97
Pieno produktai vis labiau brangsta ir viskas dėl Europoje nykstančių mažųjų ūkių. Mažėjant pieno pasiūlai, didėja jo paklausa, o kartu auga ir pieno produktų kainos. Pirkėjai baiminasi, kad jeigu pienas brangs ir toliau, teks jo atsisakyti. ...
-
Panaikinus „Foxpay“ licenciją VPT siūlo įsivertinti atsiskaitymo būdų alternatyvas
Lietuvos bankui (LB) penktadienį panaikinus finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pirkimų vykdytojams siūlo įsivertinti kitų atsiskaitymo būdų alternatyvų pasiūlymą klientams. ...
-
I. Trinkūnaitė Lietuvos banko sprendimą panaikinti „Foxpay“ licenciją vadina susidorojimu6
Lietuvos banko (LB) sprendimą už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikinti finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, jos vadovė Ieva Trinkūnaitė vadina susidorojimu bei siekiu pagrįsti kuo griežtesnę ba...
-
Alytuje atidaryta nauja „Kauno grūdų“ gamykla2
Žemės ūkio ir maisto gamybos grupės „Akola group“ valdoma bendrovė „Kauno grūdai“ Alytuje atvėrė dar vieną gamyklą. ...
-
S. Krėpšta: panaikinus „Foxpay“ licenciją, bendrovės klientai neturėtų pajusti nepatogumų
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta tvirtina, kad nutraukus mokėjimo bendrovės „Foxpay“ licenciją, klientai nepatogumų nepajus. ...