- Robertas Macius, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad Lietuvos transporto sektorius yra toks didelis, jog vien šalies gyventojai niekada neužpildys visų darbo vietų. Tačiau, pasak politiko, sudėtinga dirbančių vežėjų situacija yra ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse.
„Tokia situacija yra ne tik Lietuvoje – ir Vokietijoje, Jungtinėse Karalystėje, JAV. Esame labai dideli – natūralu, mums reikia darbuotojų ir iš kitų šalių. Klausimas, kaip mes galime juos pritraukti. Aš asmeniškai laikausi pozicijos, kad deficitinėse profesijose apskritai mes turėtume sudaryti sąlygas darbuotojams, kurie nori dirbti, atvykti į Lietuvą kuo paprasčiau“, – „Žinių radijui“ teigė M. Skuodis.
Pasak susisiekimo ministro, svarbu užtikrinti transporto priemonių, keliaujančių per Lietuvą iš trečiųjų šalių, kontrolę.
Marius Skuodis. M. Morkevičiaus / ELTA nuotr.
„(Turime tikrinti – ELTA), kaip jos laikosi reikalavimų, ar mes nesukuriame konkurencinio pranašumo tam tikrais valstybės neveiksmais kitų šalių vežėjams. Turime ką padaryti – ir mūsų institucijos, įskaitant Darbo inspekciją, Susisiekimo ministerijos įstaigas, gali padaryti daug daugiau. (...) Tikiuosi, kad vežėjai su profesinėmis sąjungomis pasieks sutarimą, dėl kurio yra diskutuojama, ir jau pernelyg ilgai“, – sakė ministras.
Kalbėdamas apie Mobilumo paketą – vežėjų veiklą ES reglamentuojantį įstatymą – M. Skuodis pabrėžė, kad dėl įstatymo nuostatų vyksta teismo procedūros, todėl sunku pasakyti, kada jos baigsis.
„Mobilumo paketas – labai kompleksinis: yra dalis labai gerų nuostatų, kuriomis siekiame sukurti vieną vežimo rinką ES. Yra dalis nuostatų, kurios yra diskriminuojančios Lietuvos ir kitų ES šalių pakraštyje esančius vežėjus. Viena iš tokių nuostatų – privalomas vilkiko grąžinimas kas aštuonias savaites į registracijos šalį. Europos Komisija neseniai padarė tyrimą, kuris įrodo, kad toks grąžinimas su tam tikromis procedūromis sąlygos CO2 dujų papildomą išmetimą tokį visoje ES, kokį generuoja visas Estijos transporto sektorius. Tai net ir toks žingsnis prieštarauja ES klimato tikslams. Mes labai tikimės iš Europos Komisijos, kad panaikintų tą nuostatą, bet ES diskusijos yra labai sudėtingos, nes kai kurios Vakarų Europos, Skandinavijos šalys mano, kad prie šito klausimo nereikėtų grįžti“, – komentavo susisiekimo ministras.
Mes labai tikimės iš Europos Komisijos, kad panaikintų tą nuostatą, bet ES diskusijos yra labai sudėtingos.
Anot M. Skuodžio, tikimasi, kad teismo sprendimas įvyktų greičiau negu nuostatos įsigaliojimas, tačiau norima, jog ir Europos Komisija būtų principinga ir priimtų faktais ir įrodymais pagristą sprendimą bei pasiūlys atšaukti nuostatą.
ELTA primena, kad 2019 m. pabaigoje ES Tarybai ir Europos Parlamentui pasiekus preliminarų susitarimą dėl Mobilumo paketo trilogo derybų metu, EK pareiškė apgailestavimą dėl galimai ES bendrajai rinkai ir Europos žaliam kursui prieštaraujančių reikalavimų dėl vilkiko grąžinimo ir kombinuoto transporto operacijų. Atsižvelgiant į tai, EK įsipareigojo atlikti šių reikalavimų poveikio vertinimą dėl jų atitikties ES bendrajai rinkai ir aplinkosaugai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kėdainių rajone griežtinama afrikinio kiaulių maro kontrolė
Kėdainių rajone šį mėnesį nustačius afrikinio kiaulių maro (AKM) atvejį griežtinama situacijos stebėsena. ...
-
Siūloma didinti baudas azartinių lošimų, alkoholio ir narkotikų vartojimo „taškams“
Mišrios Seimo narių grupės nariai siūlo numatyti administracinę atsakomybę už „taškų“, kur yra vartojamos narkotinės, psichotropinės ar kitos psichiką veikiančios medžiagos, turėjimą. ...
-
Seimas imasi dirbtinio intelekto reguliavimo, siekia patikslinti startuolio sąvoką
Seimas svarstys patikslinti kriterijus, pagal kuriuos įmonės patenka į startuolių kategoriją ir gali gauti valstybės paramą, taip pat Lietuvoje imsis reguliuoti dirbtinio intelekto (DI) naudojimą. ...
-
Siūlo išeitį ilgalaikiam nedarbui: trūksta bendruomenės poreikius atliepiančių veiklų2
Šią savaitę Trišalei tarybai buvo pristatytos Vakarų šalių patirtis įgyvendinant kovai su nedarbu skirtas darbo garantijos programas. Pasak Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) atstovės Ingos Liubertės, darbo garantijos...
-
Tarnyba: didelė dalis vyresnių žmonių susiduria su sunkumais naudojantis skaitmeninėmis paslaugomis2
Skaitmeninės paslaugos sunkiai prieinamos didelei daliai vyresnio amžiaus žmonių. Neretai šie asmenys, neužtikrinus alternatyvų paslaugoms internetu, lieka socialinio gyvenimo paraštėse, konstatavo skaitmeninės atskirties tyrimą atlikusi...
-
Situacija Lietuvoje – tragiška: brangsta mėgiamas tautiečių produktas93
Pieno produktai vis labiau brangsta ir viskas dėl Europoje nykstančių mažųjų ūkių. Mažėjant pieno pasiūlai, didėja jo paklausa, o kartu auga ir pieno produktų kainos. Pirkėjai baiminasi, kad jeigu pienas brangs ir toliau, teks jo atsisakyti. ...
-
Panaikinus „Foxpay“ licenciją VPT siūlo įsivertinti atsiskaitymo būdų alternatyvas
Lietuvos bankui (LB) penktadienį panaikinus finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pirkimų vykdytojams siūlo įsivertinti kitų atsiskaitymo būdų alternatyvų pasiūlymą klientams. ...
-
I. Trinkūnaitė Lietuvos banko sprendimą panaikinti „Foxpay“ licenciją vadina susidorojimu6
Lietuvos banko (LB) sprendimą už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikinti finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, jos vadovė Ieva Trinkūnaitė vadina susidorojimu bei siekiu pagrįsti kuo griežtesnę ba...
-
Alytuje atidaryta nauja „Kauno grūdų“ gamykla2
Žemės ūkio ir maisto gamybos grupės „Akola group“ valdoma bendrovė „Kauno grūdai“ Alytuje atvėrė dar vieną gamyklą. ...
-
S. Krėpšta: panaikinus „Foxpay“ licenciją, bendrovės klientai neturėtų pajusti nepatogumų
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta tvirtina, kad nutraukus mokėjimo bendrovės „Foxpay“ licenciją, klientai nepatogumų nepajus. ...