- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo šeštadienio įsigalioja nauji Mobilumo paketo reikalavimai, paliesiantys įmones, kurių veikla buvo nereglamentuojama ir tai iškreipdavo konkurencinę aplinką. Tokios bendrovės privalės turėti Bendrijos licenciją verstis profesine vežimo kelių transportu veikla, kitaip negalės atlikti tarptautinių pervežimų. Tokie vežėjai raginami suskubti pasirūpinti formalumais, kad nereikėtų stabdyti veiklų.
Nauji Mobilumo paketo reikalavimai bus taikomi tarptautines krovinių pervežimo paslaugas teikiantiems vežėjams, naudojantiems transporto priemones arba transporto priemonių junginius, kurių leidžiama pakrautos transporto priemonės ar junginio masė yra didesnė nei 2,5 tonos, bet neviršija 3,5 tonos. Todėl nuo gegužės 21 d. net mažesnės transporto įmonės ir kurjerių tarnybos negalės vykdyti krovinių pervežimų Europoje, jei neturės tokios licencijos.
Norint ją gauti, vežėjai turės atitikti ir kitus reikalavimus – turėti faktinę ir nuolatinę buveinę valstybėje narėje, nepriekaištingą reputaciją, profesinę kompetenciją ir įrodyti, kad gali vykdyti finansinius įsipareigojimus, kiekvienais metais turėti tam tikrą pinigų sumą.
Jei pervežimams bus naudojamos tik nuo 2,5 iki 3,5 tonos transporto priemonės, įmonės turi turėti kapitalo, kurio vertė ne mažesnė kaip 1800 eurų, kai naudojama tik viena transporto priemonė, ir po 900 eurų kiekvienai papildomai transporto priemonei.
Jei įmonė vykdo pervežimus transporto priemonėmis, kurių bendroji masė yra nuo 2,5 tonos iki 3,5 tonos ir transporto priemonėmis, kurių svoris didesnis kaip 3,5 tonos, tai vežėjo nuosavo kapitalo dydis privalės būti ne mažesnis kaip 9 tūkst. eurų pirmai transporto priemonei ir po 5 tūkst. eurų kiekvienai papildomai priemonei, kai jos bendroji masė viršija 3,5 tonos. Jei bendroji masė papildomai transporto priemonei yra nuo 2,5 iki 3,5 tonos, tada nuosavo kapitalo dydis kiekvienai papildomai tokio tipo priemonei turės būti po 900 eurų.
Šiuo sprendimu įtvirtinamos vienodos konkurencinės sąlygos visiems vežėjams.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas tvirtina, kad kol kas ne visos transporto ir logistikos įmonės spėjo pasirūpinti Bendrijos licencija, todėl ragina jas tai padaryti.
„Šiuo sprendimu įtvirtinamos vienodos konkurencinės sąlygos visiems vežėjams. Todėl kviečiame Bendrijos licencijų neturinčias įmones nusiųsti atsakingus darbuotojus į mokymus ir licenciją įgyti“,– sako Z. Buivydas.
Pasak jo, Bendrijos licencijų nereikės tik krovinius šalies viduje vežantiems paslaugų teikėjams, bet jei jie norėtų kirsti Lietuvos sieną ir pristatyti, pavyzdžiui, vienkartinį užsakymą į Lenkiją, jie privalės ją gauti. Priešingu atveju negalės to padaryti.
Iki šiol reikalavimas turėti Bendrijos licenciją verstis profesine vežimo kelių transportu veikla buvo taikomas tik toms įmonėms, kurios dirba su motorinėmis transporto priemonėmis, kurių leidžiama pakrautos motorinės transporto priemonės masė viršijo 3,5 tonos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
R. Dargis: užsieniečių smulkiajam verslui reikėtų naikinti prievolę dėl lietuvių įdarbinimo
Užsieniečių Lietuvoje vystomam smulkiam verslui reikėtų naikinti reikalavimą įdarbinti bent du lietuvius ar kitų Europos Sąjungos (ES) šalių gyventojus, sako Lietuvos pramonininkų konfederacijos viceprezidentas Robertas Dargis. ...
-
A. Romanovskis: žala už nukritusiame lėktuve gabentas siuntas gali būti pilnai neatlyginta
Vilniuje pirmadienio rytą nukritus bendrovės DHL krovininiam orlaiviui, kai kurių jame gabentų siuntų savininkams žala nebūtinai bus pilnai atlyginta, sako Lietuvos draudikų asociacijos direktorius Andrius Romanovskis. ...
-
Ant VERT stalo – nauji elektros bei dujų tarifai3
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį ketina patvirtinti maždaug 4 proc. didesnius bendrovės „Ignitis“ visuomeninius elektros tarifus 2025 metų pirmajam pusmečiui. ...
-
Vyriausybė mažina biurokratines kliūtis nustatant infrastruktūros apsaugos zonas
Siekdama mažinti biurokratiją Vyriausybė supaprastino infrastruktūros apsaugos zonų nustatymo tvarką. ...
-
ILTE pramonės įmonių modernizavimui skyrė dar 80 mln. eurų
Nacionalinė plėtros įstaiga ILTE (buvusi „Invega“) pramonės modernizavimui skyrė papildomą 80 mln. eurų finansavimą. ...
-
N. Mačiulis: paliekame infliacijos dugną2
Po kurį laiką vyravusios defliacijos rudenį vartotojų kainoms vėl kylant, ekonomistai teigia, kad infliacijos žemumos – jau praeityje. ...
-
Ministerija: JAV teiks Lietuvai informaciją apie mažuosius branduolinius reaktorius2
JAV padės Lietuvai vertinti galimybes ateityje statyti ketvirtosios kartos mažuosius branduolinius reaktorius. ...
-
Lietuviai skolas dažniau „išsimušinėja“ patys: nepasitiki teisine sistema?
Tik kas ketvirtas lietuvis dėl negrąžintos skolos kreipiasi į antstolius ir vis daugėja tokių, kurie skolas „išsimušinėja“ patys. ...
-
Lapkritį – išankstinė 0,5 proc. mėnesio ir 1,1 proc. metinė infliacija
Išankstinė metinė infliacija – lapkritį, palyginti su pernai lapkričiu – siekia 1,1 proc., o mėnesio – lapkritį, palyginti su spaliu, – 0,5 proc., trečiadienį skelbia Valstybės duomenų agentūra. ...
-
Vyriausybė – už atlyginimų kėlimą mokslininkams
Vyriausybė trečiadienį pritarė, kad nuo kitų metų rugsėjo vidutiniškai 8 proc. augtų atlyginimai valstybiniuose mokslinių tyrimų institutuose dirbantiems mokslininkams. ...