- Alfredas Zdramys
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiemet vasariški orai į Lietuvą atklydo jau gegužę, tai nulėmė didesnius gamintojų ir pardavėjų pelnus iš gaiviųjų gėrimų ir ledų. Visi didieji šalies prekybos tinklai skaičiuoja padidėjusius pardavimus.
Vandens metas
Anot "Iki" prekybos tinklo komunikacijos vadovės Bertos Čaikauskaitės, anksčiau nei įprastai mūsų šalyje prasidėjusi vasara skatino pirkėjus gaivintis.
"Iki" parduotuvėse gazuoto ir negazuoto vandens pardavimas išaugo du kartus, o vaisvandenių nuperkama trečdaliu daugiau, – vasaros prekybos pokyčius komentavo B.Čaikauskaitė. – Įdomu tai, kad šiltuoju metų laiku kinta nuperkamo gazuoto ir negazuoto vandens santykis. Pastarojo dalis didėja, tačiau daugiau nei pusę viso nuperkamo vandens vis tiek sudaro gazuotas.
Populiarėja mineralų ir vitaminų junginiais praturtintos vandens rūšys. Lietuviai taip pat mėgsta įvairiais skoniais pagardintą vandenį. Pats populiariausias ir nepralenkiamas šioje kategorijoje – vanduo su citrina. Šiuo metu taip pat nemažai nuperkama giros, ir šaltos arbatos gėrimų, taip pat auga susidomėjimas lietuviška sula. Be to, rinkdamiesi limonadus lietuviai vis dažniau ieško turinčių mažiau kalorijų ir cukraus."
Gėrimų mados keičiasi
Kitų prekybos tinklų atstovai irgi sako, kad pastebimai padidėjo gėrimų pardavimas. Anot "Norfos" atstovo spaudai Dariaus Ryliškio, vandens ir vaisvandenių jų tinklas pardavė maždaug 20 proc. daugiau nei praeitą vasarą.
"Didelių pirkėjų įpročių pokyčių nepastebėjome, – paaiškino D.Ryliškis. – Išlieka tos pačios taisyklės: kuo karštesni orai, kuo daugiau įvairių akcijų, tuo didesnis šių prekių pardavimas."
Ledų parduodame apie 50 proc., o vandens ir vaisvandenių apie 20 proc. daugiau nei praeitą vasarą.
Šventinėmis dienomis pirkėjai dažniau renkasi ledus didesnėse šeimyninėse pakuotėse, tačiau populiarūs išlieka ir įvairių rūšių ledai porcijomis.
O štai "Maximos" ir "Rimi" prekybos tinkluose šiemet pardavimo rekordus gerina nealkoholinio alaus ir vyno pardavimas.
"Suskaičiavome, kad per šią karštą liepą labiausiai augo nealkoholinio sidro pardavimas – net 120 proc., palyginti su praėjusiais metais, – sako "Maximos" komercijos vadovė Vilma Drulienė. – Nealkoholinio alaus parduota apie 95 proc. daugiau nei praėjusią liepą.
Vandens ir vaisvandenių – penktadaliu daugiau. Augo ir pieno gėrimų pardavimas – jų nupirkta apie 15 proc. daugiau."
Tuštėja šaldytuvai
Šiemet ledų sezonas prasidėjo gerokai anksčiau – jau gegužės mėnesį, vasara taip pat lepina karščiais, tad pirkėjai tiesiog šluoja šaldytuvus. "Maximos" parduotuvėse šį karštąjį sezoną ledų parduota maždaug trečdaliu, "Norfos" – 50 proc., "Rimi" – 40 proc. daugiau nei praeitą vasarą. "Iki" tinkle karščiausiomis dienomis šių gaivių skanėstų nuperkama 160 proc. daugiau nei vėsesnėmis.
"Rimi" viešųjų ryšių vadovė Giedrė Buivydienė pastebėjo, kad prekybos tinklas karštymečiu ledų parduoda vidutiniškai 20 kartų daugiau nei žiemą. Dauguma prekybos tinklų atstovų pripažįsta, kad pardavimą lemia ne tik orai, bet ir akcijos.
Naujoviški ir ledai
"Rimi" šiuo metu galima aptikti daugiau nei 200 skirtingų ledų pavadinimų. Populiariausi ir lietuvių labiausiai mėgstami ledai jau kelinti metai iš eilės tie patys – ir iš grietinėlės ant pagaliuko, ir vafliniame puodelyje, ir ledų rageliai, ir vaisiniai.
"Pastebime, kad vis populiarėja ledai be laktozės – ryžių, avižų, soju pagrindu, kurių taip pat turime didelį asortimentą, -– sako "Rimi" viešųjų ryšių vadovė G.Buivydienė. –
Lietuviai mielai išbando ir ledų naujienas. Šį sezoną pirkėjams siūlome maždaug 50 naujų pavadinimų ledų. Tarp šių metų naujovių – ir ledai iš ožkos pieno."
"Iki" atstovės B.Čaikauskaitės teigimu, jų pirkėjai itin mėgsta tradicinio skonio ledus – plombyrą vafliniame puodelyje. Tačiau vis noriau ragauja maistiniu požiūriu naudingesnius, saldiklių neturinčius ar specifinėms dietoms tinkamus ledus. Tarp šių pasirinkimų – ledai, praturtinti baltymais, su natūralia uogiene, be saldiklių ar pridėtinio cukraus. Vis daugiau gyventojų ieško ledų be gyvūninės kilmės pieno. Iš sojų, migdolų ar kokoso pieno.
"Lietuviai egzotiškesnio skonio ledus renkasi ne tik pagal jų sudėtį ar maistines savybes, bet ir unikalų skonį, – pastebi B.Čaikauskaitė. – Pakeliavę po užsienį tautiečiai neretai ieško ir svečiose šalyse atrastų ledų rūšių. Pavyzdžiui, žymieji klasikiniai itališki ledai tik pasirodę tinklo parduotuvių lentynose iš karto sulaukė susidomėjimo.
Pastebime, kad itin karštomis dienomis daugiau nuperkama ir vaisinių – sorbeto bei šerbeto – ledų. Tuo metu šventinėmis dienomis pirkėjai dažniau renkasi ledus didesnėse šeimyninėse pakuotėse, tačiau populiarūs išlieka ir įvairių rūšių ledai porcijomis."
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kėdainių rajone griežtinama afrikinio kiaulių maro kontrolė
Kėdainių rajone šį mėnesį nustačius afrikinio kiaulių maro (AKM) atvejį griežtinama situacijos stebėsena. ...
-
Siūloma didinti baudas azartinių lošimų, alkoholio ir narkotikų vartojimo „taškams“
Mišrios Seimo narių grupės nariai siūlo numatyti administracinę atsakomybę už „taškų“, kur yra vartojamos narkotinės, psichotropinės ar kitos psichiką veikiančios medžiagos, turėjimą. ...
-
Seimas imasi dirbtinio intelekto reguliavimo, siekia patikslinti startuolio sąvoką
Seimas svarstys patikslinti kriterijus, pagal kuriuos įmonės patenka į startuolių kategoriją ir gali gauti valstybės paramą, taip pat Lietuvoje imsis reguliuoti dirbtinio intelekto (DI) naudojimą. ...
-
Siūlo išeitį ilgalaikiam nedarbui: trūksta bendruomenės poreikius atliepiančių veiklų2
Šią savaitę Trišalei tarybai buvo pristatytos Vakarų šalių patirtis įgyvendinant kovai su nedarbu skirtas darbo garantijos programas. Pasak Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) atstovės Ingos Liubertės, darbo garantijos...
-
Tarnyba: didelė dalis vyresnių žmonių susiduria su sunkumais naudojantis skaitmeninėmis paslaugomis1
Skaitmeninės paslaugos sunkiai prieinamos didelei daliai vyresnio amžiaus žmonių. Neretai šie asmenys, neužtikrinus alternatyvų paslaugoms internetu, lieka socialinio gyvenimo paraštėse, konstatavo skaitmeninės atskirties tyrimą atlikusi...
-
Situacija Lietuvoje – tragiška: brangsta mėgiamas tautiečių produktas92
Pieno produktai vis labiau brangsta ir viskas dėl Europoje nykstančių mažųjų ūkių. Mažėjant pieno pasiūlai, didėja jo paklausa, o kartu auga ir pieno produktų kainos. Pirkėjai baiminasi, kad jeigu pienas brangs ir toliau, teks jo atsisakyti. ...
-
Panaikinus „Foxpay“ licenciją VPT siūlo įsivertinti atsiskaitymo būdų alternatyvas
Lietuvos bankui (LB) penktadienį panaikinus finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pirkimų vykdytojams siūlo įsivertinti kitų atsiskaitymo būdų alternatyvų pasiūlymą klientams. ...
-
I. Trinkūnaitė Lietuvos banko sprendimą panaikinti „Foxpay“ licenciją vadina susidorojimu6
Lietuvos banko (LB) sprendimą už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikinti finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, jos vadovė Ieva Trinkūnaitė vadina susidorojimu bei siekiu pagrįsti kuo griežtesnę ba...
-
Alytuje atidaryta nauja „Kauno grūdų“ gamykla2
Žemės ūkio ir maisto gamybos grupės „Akola group“ valdoma bendrovė „Kauno grūdai“ Alytuje atvėrė dar vieną gamyklą. ...
-
S. Krėpšta: panaikinus „Foxpay“ licenciją, bendrovės klientai neturėtų pajusti nepatogumų
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta tvirtina, kad nutraukus mokėjimo bendrovės „Foxpay“ licenciją, klientai nepatogumų nepajus. ...