- Ūla Klimaševska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastaruosius penkerius metus šalyje augant elektromobilių įperkamumui, tam didelę reikšmę turi antrinės naudotų netaršių transporto priemonių rinkos plėtra, sako SEB banko Lizingo departamento vadovas Simonas Norbutas.
„Naudotų elektromobilių kaina vis sparčiai traukiasi žemyn ir artėja prie vidaus degimo varikliu varomų transporto priemonių vidutinės kainos“, – elektromobilių įperkamumo apžvalgoje penktadienį kalbėjo S. Norbutas.
Kaip teigė SEB departamento vadovas, 2022 m. vidutinė elektromobilio ir vidaus degimo varikliu varomo automobilio Europoje kaina skyrėsi 2 kartus. Visgi pernai vidutinio naudoto elektromobilio kaina mažėjo 28 proc. – skirtumas šiuo metu siekia 4 tūkst. eurų arba 12 proc.
„Tai nėra kažkokia panacėja, nes tai nebėra tokia nauja transporto priemonė, į antrinę rinką (jų patenka – ELTA) vis daugiau, natūralu, kad jie kainuoja mažiau“, – aiškino S. Norbutas.
„Tai tikrai gera žinia ir Lietuvos gyventojams. (...) Visas augimas elektromobilių srityje yra per naudotų prizmę. Tad šiandien vertinant, naudotas automobilis tikrai yra patrauklesnis pasirinkimas negu praėjusiais metais“, – akcentavo jis.
Kaip Eltai yra sakęs „Ignitis“ elektrinio mobilumo departamento vadovas Eimantas Balta, proveržio Lietuvos elektromobilių sektoriuje bei ryškesnio kainos kritimo tikėtis galima būtų dviejų ateinančių metų laikotarpiu, kai antrinę Lietuvos elektromobilių rinką pradės formuoti iš Vakarų Europos įvežami naudoti elektromobiliai.
Elektromobilių įperkamumas šalyje auga
SEB banko duomenimis, apskritai elektromobilių įperkamumas šalyje per metus išaugo 9 procentais. Kas penktas automobilį įsigyti planuojantis asmuo Lietuvoje šiam pirkiniui numato skirti 20–30 tūkst. eurų arba daugiau.
Anot banko ekonomisto Tado Povilausko, vis dar išlieka ryškūs skirtumai tarp didžiųjų miestų ir regionų – Vilniuje gatvėse važinėjančių elektromobilių gyventojai mato daug daugiau negu, pavyzdžiui, Marijampolėje ar Panevėžyje.
„Vieno asmens įperkamo automobilio vertė yra padidėjusi 9 proc. (...), imant vidutinį darbo užmokestį Lietuvoje. Kalbant apie skirtingus regionus, tie skaičiai, aišku, keičiasi“, – kalbėjo T. Povilauskas.
Jo teigimu, įperkamo automobilio vertė per penkerius metus padidėjo 50 proc. Statistikos departamento duomenimis, nors visų rūšių naujų automobilių kaina yra padidėjusi apie 30 proc., naudotų – apie 40 proc., šis padidėjimas yra mažesnis negu įperkamumas.
„Įperkamumas ir trumpuoju, ir ilgesniu laikotarpiu yra pagerėjęs“, – akcentavo T. Povilauskas.
Kaip parodė SEB tyrimas, vidutinį darbo užmokestį (VDU) gaunančio ir kitų finansinių įsipareigojimų neturinčio Lietuvos gyventojo lizingu įperkamo automobilio vertė per metus padidėjo 1,6 tūkst. eurų ir pasiekė 18,8 tūkst. eurų, nevertinant gaunamos paramos.
Dviejų asmenų šeima šiemet lizingu galėtų įsigyti 37,6 tūkst. eurų vertės tik elektra varomą automobilį. Tai 3,1 tūkst. eurų daugiau negu prieš metus. Didžiausią įtaką įperkamo automobilio vertei turėjo padidėjusios namų ūkių pajamos ir sumažėjusios lizingo palūkanų normos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuva neįgyvendina elektronikos atliekų tvarkymo tikslų: tai lemia ne tik sąmoningumo trūkumas?
Lietuvoje elektros ir elektronikos įrangos atliekų surenkama per mažai, sako elektronikos atliekų tvarkymo ekspertai ir pažymi, kad tokią situaciją iš esmės lemia dvi priežastys – gyventojų sąmoningumo trūkumas ir nelegali tokių atlie...
-
Verslo bendruomenė steigia komisiją prieš biurokratizmą1
Šalies verslui kalbant apie biurokratines kliūtis įvairiems projektams Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) iniciatyva steigiama visuomeninė Efektyvios valstybės komisija. Jos iniciatoriai, be to, kviečia naują Vyriausybę steigti Dvišalę ...
-
Maisto produktų importui augant, pirkėjas renkasi lietuvišką kokybę
Periodiškai atliekamos apklausos rodo, kad šalies pirkėjai pirmenybę teikia lietuviškiems populiariausiems maisto produktams ir vertina jų kokybę. Tačiau statistiniai duomenys byloja, kad daugelio panašių gaminių vis daugiau ...
-
Kandidantas į susisiekimo ministrus E. Sabutis: vienas svarbiausių darbų – kelių fondas2
Naujiems valdantiesiems žadant įkurti naują kelių fondą ir taip didinti investicijas į kelius, kandidatas į susisiekimo ministrus Eugenijus Sabutis sako, kad tai bus vienas svarbiausių jo darbų. ...
-
VERT: gruodį didėja ir vidutinė šilumos kaina
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje gruodį sieks 7,72 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 7,2 proc. daugiau nei lapkritį, skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). ...
-
L. Savickas dėl deportuojamų vietnamiečių: reikės išsiaiškinti, kaip dirba Migracijos departamentas2
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministrus Lukas Savickas sako, kad svarbu turėti lanksčią migracijos politiką, kuri siektų išlaikyti verslą kuriančius užsieniečius Lietuvoje, o ne taikytų griežčiausias sankcijas remdamasi formalumais....
-
Prezidentas iš I. Ruginienės tikisi sprendimų dėl antros pensijų pakopos1
Prezidentas iš būsimos socialinės apsaugos ir darbo ministrės Ingos Ruginienės pirmiausia tikisi sprendimų dėl galimybės anksčau laiko pasitraukti iš antros pakopos pensijų sistemos, sako šalies vadovo patarėja. ...
-
VERT patvirtino kainas: kai kuriems vartotojams nuo sausio už dujas ir elektrą teks mokėti brangiau
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį patvirtino maždaug 4 proc. didesnius bendrovės „Ignitis“ visuomeninius elektros tarifus 2025 metų pirmajam pusmečiui. ...
-
R. Dargis: užsieniečių smulkiajam verslui reikėtų naikinti prievolę dėl lietuvių įdarbinimo
Užsieniečių Lietuvoje vystomam smulkiam verslui reikėtų naikinti reikalavimą įdarbinti bent du lietuvius ar kitų Europos Sąjungos (ES) šalių gyventojus, sako Lietuvos pramonininkų konfederacijos viceprezidentas Robertas Dargis. ...
-
VMI kliento profilis – tarsi vizitinė kortelė1
Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) prieš porą metų pristatė kliento profilį. Tai patogiai, vienoje vietoje pateikiami VMI vertinami duomenys apie įmonę, skirti susipažinti, kaip mokesčių mokėtoją mato ir kokių rizikų jo veikloje įžve...