- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugeliui mūsų vis dar patinka pirkti tai, ko visai nereikia. Lygiai taip pat mums kažkodėl norisi dalį savo gyvenimo praleisti parduotuvėse. Be to, be jokio pagrindo manome, kad apsiperkame pigiausiu būdu. Net penktadalis Lietuvos gyventojų vis dar tiki, kad apsipirkdami internetu jie išleidžia daugiau nei fizinėje parduotuvėje, nors iš tikrųjų yra priešingai. Paradoksalu, tačiau labiausiai laiką ir pinigus moka taupyti namų šeimininkės. Šį ir kitus Lietuvos gyventojų apsipirkimo įpročius, įsigyjant maisto produktus, atskleidė prekybos technologijas Baltijos šalyse diegiančios kompanijos „StrongPoint“ inicijuotas sociologinis tyrimas.
Internetu neperkame ko nereikia
„Mūsų inicijuota apklausa atskleidė, kad vis dar daug pirkėjų patinka pirkti „čia ir dabar“, nors tai yra ne kas kita, kaip laiko planavimo problema, kuri skatina pirkti spontaniškai, neįvertinus nei poreikio, nei išlaidų. Tiesa, maisto produktus ir buitines prekes internetu perka vis daugiau pirkėjų, bet jų, palyginti su įprastose parduotuvėse apsiperkančiųjų skaičiumi, nėra tiek daug – vos 4 proc. Tuo tarpu dar šį pavasarį paskelbti Europos gyventojų vartojimo įpročių tyrimo duomenys parodė, kad prekyba internetu sumažina spontaniškų apsipirkimų skaičių“, – aiškina kompanijos „StrongPoint“ vadovas Rimantas Mažulis.
Pasak R. Mažulio, Europoje atliktas tyrimas parodė, kad nuo 2013 iki 2017 metų, vykstant intensyviai prekybos internetu plėtrai, spontaniškų apsipirkimų skaičius sumažėjo 6 proc. Be to, net 8 proc. sumažėjo žmonių, kurie eina į prekybos centrą tada, kai jiems visiškai nieko nereikia.
Remiantis 3 didžiausių Lietuvos miestų gyventojų apklausa, net 11 proc. pirkėjų tiki, kad pirkdami fizinėje parduotuvėje maisto ir buitinių prekių jie gali gauti pigiau, o 9,4 proc. klaidingai įsitikinę, kad perkant internetu reikia mokėti už pristatymą, nors naudojantis maistomatais mokėti už pristatymą nereikia. Anot R. Mažulio, tai parodo, kad nemažai Lietuvos vartotojų remiasi niekuo nepagrįstais mitais.
Europoje atliktas tyrimas parodė, kad nuo 2013 iki 2017 metų, vykstant intensyviai prekybos internetu plėtrai, spontaniškų apsipirkimų skaičius sumažėjo 6 proc.
Kaip pigiau ir greičiau, geriausiai žino namų šeimininkės
Tyrimo metu buvo apklausti Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos – gyventojai. Apklausa atskleidė, kad maistą ir buitines prekes internetu perka trigubai daugiau moterų nei vyrų, o vertinant pagal profesijas, pačią didžiausią pirkėjų internetu grupę sudaro namų šeimininkės – net 18,2 proc.
„Gali būti, kad tradiciškai iš kartos į kartą šeimos biudžetą kontroliuoja nemažai moterų, kurios geba apskaičiuoti arba turi gerą nuojautą, kas yra pigiau ir patogiau, kaip sutaupyti laiko. Juk pirkdami internetu tikrai mažiau sugaištame“, – spėja R. Mažulis.
Pirkti internetu mažiausiai patinka kauniečiams
Didžiausia amžiaus grupė, kurios atstovai renkasi maisto ir buitines prekes pirkti internetu, buvo 26–35 metų amžiaus respondentai (10 proc.), tačiau daugiau nei dvigubai mažiau šį įprotį puoselėja kitos amžiaus grupės.
Tyrimas atskleidė, kaip šiuo požiūriu skiriasi Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos gyventojų įpročiai. Internetu maisto ir buities prekes perkančių kauniečių dalis pasirodė daugiau nei dvigubai mažesnė už tokius pat įpročius turinčią sostinės gyventojų dalį. Remiantis apklausa, daugiausia tokių pirkėjų yra uostamiestyje.
Pasak R. Mažulio, galima tik spėlioti, kas lemia tokius įpročių skirtumus. Galbūt gyvenimas Vilniuje yra spartesnis nei, pavyzdžiui, Kaune ir žmonės nenori gaišti laiko rinkdamiesi maisto ir buities prekes fiziškai, tuo tarpu klaipėdiečių pasirinkimus gali lemti dar kiti veiksniai.
Lietuvai žada didesnį progresą nei JAV
„Vartotojiškos visuomenės įpročiais garsėjančiose JAV pernai maistą internetu pirko 5,5 proc. visų tyrime dalyvavusių respondentų, tačiau šios šalies ekspertai prognozuoja, kad 2022 metais tokie pirkėjai sudarys net 10 proc. Priežastys, kodėl perkančiųjų maistą internetu palyginti nėra daug, nurodomos panašios, kaip ir Lietuvoje, o kaip papildoma priežastis išskiriama ir palyginti lėtai vystoma elektroninių paslaugų rinka. Veikdami pasaulyje interneto sparta ir kokybe garsėjančioje Lietuvoje, spėjame sparčią Lietuvos apsipirkimo įpročių kaitą. Nebūtų nė kiek nuostabu, kad mūsų šalyje maisto ir buities prekių pirkėjų internetu skaičius augtų greičiau nei JAV. Manau, pamažu vis daugiau žmonių įsitikins apsipirkimo internetu nauda, o prekybininkai atlieps tokių žmonių poreikius“, – spėja R. Mažulis.
Sociologinį gyventojų apsipirkimo įpročių tyrimą atliko rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanija „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu buvo apklausti 363 18–75 metų amžiaus respondentai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Atskleista, kiek per metus papilnėjo turtuolių piniginė: sąraše – ir V. Germanas10
Lietuvoje – šeši milijardieriai. Žurnalas „Top“ paskelbė 500 turtingiausių Lietuvos žmonių sąrašą. O šiųmečio reitingo netikėtumas – už finansinius nusikaltimus teistas ir dabar už grotų dėl &bd...
-
R. Pocius: dujų kainos kitą pusmetį turėtų išlikti stabilios
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) vadovas sako, kad dujų kainos kitų metų sausį–birželį turėtų išlikti stabilios, o priešingą tendenciją lemtų geopolitiniai veiksniai. ...
-
Lietuva neįgyvendina elektronikos atliekų tvarkymo tikslų: tai lemia ne tik sąmoningumo trūkumas?
Lietuvoje elektros ir elektronikos įrangos atliekų surenkama per mažai, sako elektronikos atliekų tvarkymo ekspertai ir pažymi, kad tokią situaciją iš esmės lemia dvi priežastys – gyventojų sąmoningumo trūkumas ir nelegali tokių atlie...
-
Verslo bendruomenė steigia komisiją prieš biurokratizmą4
Šalies verslui kalbant apie biurokratines kliūtis įvairiems projektams Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) iniciatyva steigiama visuomeninė Efektyvios valstybės komisija. Jos iniciatoriai, be to, kviečia naują Vyriausybę steigti Dvišalę ...
-
Maisto produktų importui augant, pirkėjas renkasi lietuvišką kokybę2
Periodiškai atliekamos apklausos rodo, kad šalies pirkėjai pirmenybę teikia lietuviškiems populiariausiems maisto produktams ir vertina jų kokybę. Tačiau statistiniai duomenys byloja, kad daugelio panašių gaminių vis daugiau ...
-
Kandidantas į susisiekimo ministrus E. Sabutis: vienas svarbiausių darbų – kelių fondas3
Naujiems valdantiesiems žadant įkurti naują kelių fondą ir taip didinti investicijas į kelius, kandidatas į susisiekimo ministrus Eugenijus Sabutis sako, kad tai bus vienas svarbiausių jo darbų. ...
-
VERT: gruodį didėja ir vidutinė šilumos kaina
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje gruodį sieks 7,72 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 7,2 proc. daugiau nei lapkritį, skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). ...
-
L. Savickas dėl deportuojamų vietnamiečių: reikės išsiaiškinti, kaip dirba Migracijos departamentas5
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministrus Lukas Savickas sako, kad svarbu turėti lanksčią migracijos politiką, kuri siektų išlaikyti verslą kuriančius užsieniečius Lietuvoje, o ne taikytų griežčiausias sankcijas remdamasi formalumais....
-
Prezidentas iš I. Ruginienės tikisi sprendimų dėl antros pensijų pakopos1
Prezidentas iš būsimos socialinės apsaugos ir darbo ministrės Ingos Ruginienės pirmiausia tikisi sprendimų dėl galimybės anksčau laiko pasitraukti iš antros pakopos pensijų sistemos, sako šalies vadovo patarėja. ...
-
VERT patvirtino kainas: kai kuriems vartotojams nuo sausio už dujas ir elektrą teks mokėti brangiau
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį patvirtino maždaug 4 proc. didesnius bendrovės „Ignitis“ visuomeninius elektros tarifus 2025 metų pirmajam pusmečiui. ...