- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vežėjai teigia, kad metinis 21,6 tūkst. kvotų limitas, skirtas darbuotojų iš trečiųjų šalių įdarbinimui, išseko, todėl prašoma didinti limitą.
Vežėjų teigimu, Migracijos departamento duomenų bazėje kvotų neliko lapkričio 17 dieną. Institucijų prašoma kuo skubiau didinti metinį kvotų limitą, kad logistikos sektoriaus veikla iki Naujųjų metų nesutriktų, arba iš viso jų atsisakyti. Vežėjų teigimu, kvotų limitai įmonėms kasmet atneša milijoninių nuostolių.
Dėl to jie kreipėsi į Vyriausybę, Susisiekimo, Socialinės apaugos ir darbo ministerijas bei Seimo Ekonomikos komitetą.
„Šiuo atveju labai blogai yra ne tik greitai išsenkančių kvotų problema, bet ir tai, kad per mažai dėmesio kreipiama į esmines priežastis, kodėl kvotos taip greitai senka. O jos paslaugų sektoriuje labai sparčiai tirpsta dėl to, jog laikinojo įdarbinimo įmonės, neturinčios nei licencijos, nei vilkikų, be jokių apribojimų pagal kvotas kviečiasi vairuotojus iš trečiųjų šalių, o šiems gavus leidimus dirbti, juos „pernuomoja“ lyg kokius daiktus užsienio vežėjams“, – pranešime sakė Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.
Jo teigimu, prie greito kvotų limito išsekimo prisideda vadinamoji „pašto dėžučių“ problema, kai laikino įdarbinimo įmonės, kurios neturi nei transporto veiklos licencijos, nei krovininių automobilių, pagal kvotas kviečiasi profesionalius tarptautinę kvalifikaciją turinčius vilkikų vairuotojus iš trečiųjų šalių kaip Uzbekistanas, Kazachstanas, Kirgizija, o tuomet juos „pernuomoja“ užsienio vežėjams.
Vežėjų atstovų nuomone, būtina iš naujo peržiūrėti šalies deficitnėms profesijoms taikomą darbuotojų iš trečiųjų šalių įdarbinimo kvotų sistemą.
Taip pat svarstyti korekcijas Užsieniečių teisinės padėties įstatyme, kurios draustų trečiųjų šalių piliečiams – tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonės vairuotojams ir tarptautinio keleivių vežimo transporto priemonės vairuotojams licencijuotoje kelių transporto ir keleivių vežimo veikloje dirbti pagal laikinojo įdarbinimo sutartis.
Anot vežėjų, tai leistų išvengti situacijų, kai į Lietuvoje leidimą dirbti gavę trečiųjų šalių piliečiai iš tikrųjų išvyksta dirbti į užsienio šalis.
Asociacijos teigimu, šiuo metu Lietuvoje trūksta daugiau nei 10 tūkst. tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojų, o visoje Europoje – daugiau nei 0,5 mln.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
SIM kortelių taip paprastai nebenusipirksite: abejoja, kad tai pažabos sukčius1
Nuo kitų metų norint įsigyti išankstinio mokėjimo SIM korteles, bus privaloma pateikti savo asmeninius duomenis. Taip tikimasi užkirsti kelią telefoniniams sukčiams, kasmet iš žmonių išviliojantiems milijonus eurų. Vis dėlto, ka...
-
Neramina Lietuvos gimstamumas: kas laukia šalies ekonomikos?2
Lietuvos gimstamumo statistika neramina. Per pastaruosius trisdešimt metų naujagimių registruojama bent perpus mažiau, nesiekiame net Europos Sąjungos vidurkio. O kurti šeimą lietuvaičių nepaskatina net dosnios išmokos. ...
-
Po skandalo dėl „Teltonikos“ – liūdnos išvados: niekas nežino, kaip išlipti iš biurokratų pelkės6
Niekas negali pasakyti, kaip išlaisvinti valstybę iš biurokratų pelkės. Naudos Lietuvai turinčios siekti valstybės įmonės ne tik nesusikalba, bet netgi konkuruoja. Stringa tiek daug projektų, kad lėtėja visos valstybės vystymasis. Akiv...
-
Kėdainių rajone griežtinama afrikinio kiaulių maro kontrolė
Kėdainių rajone šį mėnesį nustačius afrikinio kiaulių maro (AKM) atvejį griežtinama situacijos stebėsena. ...
-
Siūloma didinti baudas azartinių lošimų, alkoholio ir narkotikų vartojimo „taškams“
Mišrios Seimo narių grupės nariai siūlo numatyti administracinę atsakomybę už „taškų“, kur yra vartojamos narkotinės, psichotropinės ar kitos psichiką veikiančios medžiagos, turėjimą. ...
-
Seimas imasi dirbtinio intelekto reguliavimo, siekia patikslinti startuolio sąvoką
Seimas svarstys patikslinti kriterijus, pagal kuriuos įmonės patenka į startuolių kategoriją ir gali gauti valstybės paramą, taip pat Lietuvoje imsis reguliuoti dirbtinio intelekto (DI) naudojimą. ...
-
Siūlo išeitį ilgalaikiam nedarbui: trūksta bendruomenės poreikius atliepiančių veiklų2
Šią savaitę Trišalei tarybai buvo pristatytos Vakarų šalių patirtis įgyvendinant kovai su nedarbu skirtas darbo garantijos programas. Pasak Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) atstovės Ingos Liubertės, darbo garantijos...
-
Tarnyba: didelė dalis vyresnių žmonių susiduria su sunkumais naudojantis skaitmeninėmis paslaugomis3
Skaitmeninės paslaugos sunkiai prieinamos didelei daliai vyresnio amžiaus žmonių. Neretai šie asmenys, neužtikrinus alternatyvų paslaugoms internetu, lieka socialinio gyvenimo paraštėse, konstatavo skaitmeninės atskirties tyrimą atlikusi...
-
Situacija Lietuvoje – tragiška: brangsta mėgiamas tautiečių produktas105
Pieno produktai vis labiau brangsta ir viskas dėl Europoje nykstančių mažųjų ūkių. Mažėjant pieno pasiūlai, didėja jo paklausa, o kartu auga ir pieno produktų kainos. Pirkėjai baiminasi, kad jeigu pienas brangs ir toliau, teks jo atsisakyti. ...
-
Panaikinus „Foxpay“ licenciją VPT siūlo įsivertinti atsiskaitymo būdų alternatyvas
Lietuvos bankui (LB) penktadienį panaikinus finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pirkimų vykdytojams siūlo įsivertinti kitų atsiskaitymo būdų alternatyvų pasiūlymą klientams. ...