Vežėjai prašo didinti kvotas vilkikų vairuotojams

  • Teksto dydis:

Vežėjai teigia, kad metinis 21,6 tūkst. kvotų limitas, skirtas darbuotojų iš trečiųjų šalių įdarbinimui, išseko, todėl prašoma didinti limitą.

Vežėjų teigimu, Migracijos departamento duomenų bazėje kvotų neliko lapkričio 17 dieną. Institucijų prašoma kuo skubiau didinti metinį kvotų limitą, kad logistikos sektoriaus veikla iki Naujųjų metų nesutriktų, arba iš viso jų atsisakyti. Vežėjų teigimu, kvotų limitai įmonėms kasmet atneša milijoninių nuostolių.

Dėl to jie kreipėsi į Vyriausybę, Susisiekimo, Socialinės apaugos ir darbo ministerijas bei Seimo Ekonomikos komitetą.

„Šiuo atveju labai blogai yra ne tik greitai išsenkančių kvotų problema, bet ir tai, kad per mažai dėmesio kreipiama į esmines priežastis, kodėl kvotos taip greitai senka. O jos paslaugų sektoriuje labai sparčiai tirpsta dėl to, jog laikinojo įdarbinimo įmonės, neturinčios nei licencijos, nei vilkikų, be jokių apribojimų pagal kvotas kviečiasi vairuotojus iš trečiųjų šalių, o šiems gavus leidimus dirbti, juos „pernuomoja“ lyg kokius daiktus užsienio vežėjams“, – pranešime sakė Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.

Jo teigimu, prie greito kvotų limito išsekimo prisideda vadinamoji „pašto dėžučių“ problema, kai laikino įdarbinimo įmonės, kurios neturi nei transporto veiklos licencijos, nei krovininių automobilių, pagal kvotas kviečiasi profesionalius tarptautinę kvalifikaciją turinčius vilkikų vairuotojus iš trečiųjų šalių kaip Uzbekistanas, Kazachstanas, Kirgizija, o tuomet juos „pernuomoja“ užsienio vežėjams.

Vežėjų atstovų nuomone, būtina iš naujo peržiūrėti šalies deficitnėms profesijoms taikomą darbuotojų iš trečiųjų šalių įdarbinimo kvotų sistemą.

Taip pat svarstyti korekcijas Užsieniečių teisinės padėties įstatyme, kurios draustų trečiųjų šalių piliečiams – tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonės vairuotojams ir tarptautinio keleivių vežimo transporto priemonės vairuotojams licencijuotoje kelių transporto ir keleivių vežimo veikloje dirbti pagal laikinojo įdarbinimo sutartis.

Anot vežėjų, tai leistų išvengti situacijų, kai į Lietuvoje leidimą dirbti gavę trečiųjų šalių piliečiai iš tikrųjų išvyksta dirbti į užsienio šalis.

Asociacijos teigimu, šiuo metu Lietuvoje trūksta daugiau nei 10 tūkst. tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojų, o visoje Europoje – daugiau nei 0,5 mln.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Nebelabai

Nebelabai  portretas
ras 2rniu,vergauti 336 valandas per menesi uz MMA. Iki siol jiems zadejo "roju Europoje",o dabar jie jau zino,kad ten ju nieks nelaukia.

Kur juos

Kur juos portretas
padeda,gaudami po 40 tukstanciu kasmet ir kita tiek dar virs kvotu!?? O dar idomiau,kur pades po sausio pirmosios,kai ju nebeims Vakaru Europa!? Juk jau virs puse milijono privezta! O vietiniai ismesti ir emigruoja arba darbo birza saugo!

Pilietis

Pilietis portretas
Pirma patikrint tu prasanciuju auto parka . Paprastai 2-iem masinom reikia 3-ju vairuotoju, arba 6-iu jei dvigubi ekipazai bey tokiu jau mazuma. Pasirodys kad tiek masinu ner kiek jie praso leidimu
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių