Kas trečias gyventojas tikrina prekių kainas skirtingose parduotuvėse

Gyventojai pirkdami telefoną, šaldytuvą, televizorių ar kitą brangesnę prekę linkę patikrinti, kurioje paprastoje ar internetinėje parduotuvėje kaina yra mažiausia. Dažniausiai kainas lygina didmiesčių gyventojai. Tokius duomenis atskleidė lizingo bendrovės „Mokilizingo“ užsakymu atlikta reprezentatyvi gyventojų apklausa. Bendrovės ekspertai atkreipia dėmesį, jog lyginant lizingo paslaugų kainas taip pat galima sutaupyti, be to, tai padaryti yra labai paprasta.

UAB „Mokilizingas“ generalinis direktorius Jurgis Rubaževičius pasakoja, jog kiekvieną kartą pirkdami brangiau nei 500 litų kainuojančią prekę kainą skirtingose parduotuvėse ar internete tikrina kas trečias gyventojas, 45 proc. kartais tikrina, kartais ne, likusieji netikrina niekada. „Apklausos rezultatai atskleidė, jog gyventojai stengiasi sutaupyti tikrindami, kur norimas daiktas kainuoja pigiausiai, tačiau jie dažnai permoka už lizingo paslaugas, nes šių paslaugų kainų neįvertina. Jeigu prekės kainą lygina kas trečias gyventojas, kiek ta prekė kainuos įsigyti naudojantis skirtingų lizingo bendrovių paslaugomis – vos 1 iš 10 gyventojų“, – pasakoja J. Rubaževičius.

Tyrimo duomenimis, brangesnių daiktų kainas skirtingose parduotuvėse dažniau linkę tikrinti didmiesčių gyventojai. Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje kainas visada tikrina 4 iš 10 gyventojų, kartais tikrina, kartais ne – kas antras gyventojas. Tuo tarpu mažesniuose miestuose kainų niekada netikrina kas antras gyventojas, kaimuose – 6 iš 10 gyventojų.

Kalbant apie lizingo bendrovių pasiūlymų lyginimą, stropumu įsigijant norimą daiktą, pasižymi Panevėžio gyventojai. Net 14 proc. jų teigė lizingavimo sąlygas lyginantys kiekvieną kartą pirkdami išsimokėtinai. Dažniausiai lizingo paslaugų kainų nelygina kauniečiai (17 proc.). Atlikus apklausą paaiškėjo, kad kainas tikrinti labiau linkę jaunesnio amžiaus gyventojai.

Kainas galima objektyviai palyginti

Gyventojai nežino, kaip reikėtų palyginti lizingo bendrovių pasiūlymų kainas, net trečdalis respondentų teigė manantys, jog tai apskritai neįmanoma padaryti.

J. Rubaževičius teigia, jog lizingo bendrovių pasiūlymų kainas galima palyginti labai paprastai. „Kiekviename pasiūlyme yra nurodyta bendros vartojimo kredito kainos metinė norma, sutrumpintai vadinama BVKKMN. Šis rodiklis atspindi bendrą paslaugos kainą, t. y. į jį įskaičiuotos palūkanos, sutarties mokečiai ir įmokų mokėjimo bei kiti mokesčiai, kuriuos klientas sumoka imdamas paskolą ar pirkdamas lizingu. BVKKMN rodo teorinę skolintų pinigų kainą, jei visą sumą skolintumėtės metams: pvz., 15 proc. BVKKMN reiškia, kad pasiskolinus 100 Lt po vienerių metų reikės grąžinti 115 Lt. Tai nereiškia, kad prekė pabrangs 15 proc., nes pabrangimas priklauso nuo termino ir įmokų mokėjimo grafiko, bet pasiūlymas su 30 proc. BVKKMN yra tikrai dvigubai brangesnis.  Taigi, gavus kelis skirtingus lizingo bendrovių pasiūlymus, užtenka užmesti akį į BVKKMN ir bus aišku, kuris pasiūlymas brangiausias, kuris – pigiausias. Tiesa, korektiškiausia lyginti vienodo sutarties termino BVKKMN“, – pataria J. Rubaževičius.

UAB „Mokilizingo“ užsakymu rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė „Prime Consulting“ reprezentatyvią apklausą atliko balandžio 27 – gegužės 8 dienomis. Jos metu buvo apklausta 1014 gyventojų iš visos Lietuvos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių