- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dažnai panašių ar net tokių pačių prekių kaina skirtinguose prekybos tinkluose labai varijuoja. Nors iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad žemesnę kainą dažnai lemia prekybos tinklo taikomos akcijos, iš tiesų kainų skirtumus sukeliančių priežasčių yra žymiai daugiau. Plačiau apie jas pasakoja prekybos ekspertas.
„Bendrą kainų lygį šalyje lemia ekonominė aplinka, tam tikrų žaliavų stygius ar perteklius, tačiau tokių pačių ar panašių prekių kainų skirtumai tarp prekybos tinklų atsiranda ir dėl smulkesnių veiksnių. Kainos dydį parduotuvėje gali lemti skirtingi susitarimai su tiekėjais bei gamintojais, vidiniai prekybos tinklų procesai bei pasirinkta asortimento strategija“, – aiškino „Lidl Lietuva“ komercijos vadovas Lukas Gudas.
Svarbu užsakymų dydis
Pirmiausia prekės kainai parduotuvėje daro įtaka tai, kokia didmenine kaina prekybos tinklas ją įsigijo iš gamintojų ar tiekėjų. Didmeninė kaina priklauso nuo prekybos tinklo užsakymų masto. Kuo prekybos tinklas užsako daugiau prekių, tuo tiekėjas gali pasiūlyti patrauklesnę kainą, o prekybos tinklas savo ruožtu – mažesnę kainą savo pirkėjams.
„Kadangi Lietuvos rinka yra sąlyginai nedidelė, įprastai geresnę kainą gali garantuoti tie prekybos tinklai, kurie veikia ir užsienio rinkose bei gali daryti kartu bendrus didelius užsakymus parduotuvėms keliose šalyse ir gauti produktus už mažesnę didmeninę kainą“, – pažymėjo L. Gudas.
„Lidl Lietuva“ komercijos direktorius Lukas Gudas. „Lidl Lietuva“ nuotr.
Didesnis gamintojas – geresnė kaina
Kainų skirtumus lemia ir tai, iš kokio dydžio gamintojo prekybos tinklas užsako prekes, priduria ekspertas. Kuo gamykla gamina didesnį produkto kiekį, tuo jai pagaminti vieną produktą kainuoja mažiau, tuo ji gali pigiau jį pasiūlyti prekybos tinklams, o šie – pirkėjams.
„Paprastai tariant, didesnės gamyklos gali pasiūlyti pigesnius produktus. Šiuo atveju lietuvišką produkciją bus galima pigiau įsigyti iš tų Lietuvos gamintojų, kurie gamina ne tik sąlyginai nedidelei Lietuvos rinkai, bet ir vykdo gamybą platesniu mastu užsienio rinkoms. Ypač jeigu eksporto rinkoms gamykla gamina vienodą produktą, su ta pačia receptūra“, – sakė „Lidl Lietuva“ komercijos vadovas.
Privatūs prekių ženklai pigesni, bet nenusileidžia kokybe
Kainos prekybos centruose gali skirtis ir priklausomai nuo to, kokią dalį jų asortimente sudaro privatūs prekės ženklai, teigia „Lidl Lietuva“ atstovas. Jis prideda, kad Lietuvoje vis dar dalis gyventojų gali manyti, kad privatūs prekybos tinklų prekių ženklai yra pigesni, nes jų kokybė yra prastesnė, tačiau tai nėra tiesa.
„Beveik visais atvejais privačių prekės ženklų maisto produktai yra gaminami pas kruopščiai atrinktus gamintojus, kurie gamina ir kitus rinkoje plačiai žinomus prekės ženklus. Skirtumas tas, kad pirkdamas gerai žinomo prekės ženklo produktą pirkėjas sumoka tiesiog už žinomą vardą. Panašiai kaip ir drabužių pramonėje – jeigu rūbą puošia itin žinomas prekės ženklas, to drabužio kaina iš karto išauga, nors kokybė gali būti panaši“, – sakė L. Gudas.
Jis teigia, kad žinomų prekės ženklų antkainio dydžiu galima įsitikinti stebint akcijas. Dažnai žinomų prekės ženklų produktams prekybos tinkluose yra taikomos net 70 proc. nuolaidos, tačiau net ir su tokia didele nuolaida produktas gali kainuoti vis tiek brangiau nei privataus prekės ženklo atitikmuo.
„Lidl Lietuva“ nuotr.
„Kainos skirtumas susidaro todėl, kad kai prekybos tinklas užsako privataus prekės ženklo gamybą, jis moka tik už patį produktą, į jo kainą nebūna įtraukiamos, pavyzdžiui, reklamos ar kitos išlaidos. Dėl to privačius prekių ženklus prekybos tinklai gali pasiūlyti už patrauklesnę kainą“, – sakė specialistas.
Kainą lemia ir tinklo kaštai
Produkto kaina priklauso ir nuo to, kaip prekybos tinklas yra susitvarkęs savo veiklos procesus. Tai yra, ar jis veiklą vykdo efektyviai, taiko energijos ir kitų kaštų taupymo priemones.
„Parduodama prekė turi padėti padengti ir prekybos tinklo veiklos išlaidas. Kuo šios išlaidos mažesnės, tuo prekybos tinklas gali prekes parduoti pigiau. Kaštus prekybos tinklas gali mažinti įvairiais būdais. Pavyzdžiui, diegdamas įvairius energijos taupymo sprendimus, pasitelkdamas atsinaujinančius energijos šaltinius, peržiūrėdamas perteklinius veiklos procesus“, – teigė L. Gudas.
„Lidl Lietuva“ nuotr.
Be to, prideda „Lidl Lietuva“ atstovas, kaštus lemia ir pasirinkta strategija – jeigu prekybos tinklas stengiasi pasiūlyti savo asortimente kuo daugiau skirtingų to paties produkto prekės ženklų, tuo kaštai bus didesni.
„Kiekvieno produkto pateikimas į parduotuvių lentynas turi savo kaštus – dėl kiekvieno jų reikia susiderėti su tiekėju, pasirūpinti jo logistika, kainodara bei rinkodara. Visa tai lemia didesnes prekybos tinklo išlaidas ir didesnes prekių kainas. Tad tikėtina, jog, pavyzdžiui, tik vieno prekės ženklo rapsų aliejų siūlantis prekybos tinklas galės pasiūlyti jį pigiau, nei trijų gamintojų tokio tipo aliejų siūlanti parduotuvė“, – aiškino ekspertas.
Šiuo metu veikia 69 „Lidl“ parduotuvės, įsikūrusios 26-uose šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse ir Nemenčinėje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kuršėniečiai „Agrokoncerno“ gamyklos statybas palaikys, jei ji nekenks gamtai
Ramūno Karbauskio valdomai žemės ūkio ir didmeninės prekybos grupei „Agrokoncernas“ Kuršėnuose planuojant statyti giluminio grūdų perdirbimo gamyklą, Kuršėnų bendruomenė šią idėją palaikys, jei gamykla nedarys ne...
-
LTG kviečia keliauti kalėdiniais traukiniais
„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ kviečia keliauti kalėdiniais traukiniais. ...
-
L. Savickas: „Teltonikos“ atveju politikai nevykdė elementarios politinės vadybos10
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministro postą Lukas Savickas mano, kad „Teltonikos“ skandalas kilo dėl politinių vadovų nesugebėjimo užtikrinti politinės vadybos. Jo teigimu, jei „Teltonikos“ projektui būtų paskirtas ko...
-
„Foxpay“ vadovas S. Galatiltis: Lietuvos banko sprendimas nebuvo netikėtas
Teisėsaugos akiratyje atsidūrusios ir licencijos netekusios finansinių technologijų įmonės „Foxpay“ vadovas Saulius Galatiltis sako, jog Lietuvos banko (LB) sprendimas atimti įmonės licenciją nebuvo netikėtas. ...
-
Lietuvos bankas panaikino „Foxpay“ licenciją2
Lietuvos bankas (LB) už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikino teisėsaugos akiratyje atsidūrusios Ievos Trinkūnaitės valdomos finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, penktadienį paskelbė bankas. ...
-
Savivaldybė leido atnaujinti dalį gatvių šalia būsimo Vingio „Akropolio“
Šalia planuojamo naujo prekybos ir pramogų centro „Akropolis Vingis“ Vilniuje bus atnaujintos ir įrengtos naujos gatvės. ...
-
Šiandienio medicinos darbuotojo portretas: išskyrė 5 įgūdžius, reikalingus sveikatos priežiūros spec
Darbuotojams, norintiems sėkmingai įsitvirtinti darbo rinkoje, neretai tik profesinių žinių jau nepakanka. Tai rodo ir pernai Pasaulio ekonomikos forumo išskirti dešimt darbuotojams reikalingiausių įgūdžių, tarp kurių reikšming...
-
Į Sosnovecą vilioja ir architektūra, ir sportas
Dažnai Lenkija siejama daugiausia su vieta, kur vykstama apsipirkti. Tačiau šioje šalyje yra labai daug vietų, kurias verta aplankyti dėl visiškai kitų priežasčių. Vienas tokių paslėptų perlų yra Sosnovecas (Sosnowiec) – ...
-
Prestižinės UNESCO premijos „Moterims moksle“ laureatė: mokslas tuo ir žavus – jis pilnas netikėtumų4
Lapkričio 12 d. Vilniuje, Lietuvos mokslų akademijos (LMA) Didžiojoje konferencijų salėje įteikti diplomai UNESCO Baltijos šalių stipendijų konkurso „Moterims moksle“ laureatėms. ...
-
Verslo mentorystė: kaip noro tobulėti ir patirties sąjunga padeda verslams augti?2
Plėtojant verslą neišvengiamai kyla daugybė iššūkių. Juos įveikti gerokai lengviau turint patirtimi ir patarimais pasidalinti galinčius mentorius. Tai viena iš jau dešimtmetį gyvuojančios ir daugiau nei 150 mentori...