Lengvas ar sunkus autobuso vairuotojo darbas? Ateik, išbandyk ir pajusk judėjimo galią!

  • Teksto dydis:

Keltis į darbą tuomet, kai naktinėtojai tik ruošiasi į lovą, pusdienį sukioti autobuso vairą seniai pažįstamomis Kauno gatvėmis, sulaukti keleivio skundo vietoj padėkos? Gal jau ne! Tačiau bendrovės „Kauno autobusai“ autobusų ir troleibusų vairuotojai mano kitaip. Jiems darbas patinka. „Jeigu žmogus drausmingas ir pareigingas, šis darbas visai nesunkus“, – tikino jie.

Darbe – jokios monotonijos ir gražėjančio Kauno vaizdai

Laiku atvykti į viešojo transporto stotelę, atidaryti duris, parduoti bilietėlį, padėti įlipti žmogui su negalia ar mamai su kūdikio vežimėliu, saugiai uždaryti duris, akylai stebėti salone vykstančius procesus ir kartu reaguoti į aktyvius eismo dalyvių veiksmus judrioje gatvėje – tokia kasdienė autobuso ar troleibuso vairuotojo rutina.

Žinoma, yra ir kita, pozityvioji, pusė – pamatyti tarp miesto bokštų brėkštančią aušrą, pirmuoju sniegu pasipuošusius žmones, džiaugtis pergale kartu su pakiliai nusiteikusiais sirgaliais, mirktelėti smalsiam mažajam keleiviui, įbedusiam nosį į vairuotojo kabinos stiklą, pajusti pirmą kartą į mokyklą keliaujančio smuikininko jaudulį, pažadinti galinėje stotelėje užsnūdusį keleivį, žodžiu, tapti kartu su tavimi keliaujančių miestiečių gyvenimo dalimi.

„Sėsk. Vežk. Užkariauk Kauną!“ – su tokiu šūkiu bendrovė „Kauno autobusai“ kviečia pildyti vairuotojų gretas ir tapti didžiulio kolektyvo dalimi: bendrovėje dirba per 1 tūkst. darbuotojų, autobusų ir troleibusų vairuotojai sudaro didžiąją dalį – jų yra beveik 800.

„Kauno autobusų“ nuotr.

Pasak bendrovėje ilgiau dirbančių vairuotojų, priskirti maršrutai anksčiau darbą darė monotonišką, o dabar, kai važiuoji vis kitu maršrutu, matai, kaip miestas keičiasi ir gražėja: ten, kur anksčiau buvo plynės, kyla modernūs verslo pastatai, statomi kotedžai, nuosavų namų kvartalai, sodinami medžiai, tiesiamos gatvės ir dviračių takai.

Autobuso vairuotoja Inga Mankauskienė. „Kauno autobusų“ nuotr.

Autobusą beveik trylika metų vairuojanti Inga Mankauskienė prisipažįsta čia atradusi savo svajonių profesiją.

„Man patinka vairuoti didelių gabaritų transporto priemones, darbe pamaina niekada neprailgsta, nes visą laiką judi, o jeigu dar už tai gauni gerą atlyginimą, alternatyvų jau ir neieškai, – sakė Inga, bendrovėje dirbanti kartu su vyru Vidu. – Kiekvieną dieną pradėdama darbą priimu tai kaip naują iššūkį, nes darbas leidžia man tobulėti, padėti keleiviams, turiu išskirtinę galimybę vis iš naujo pamatyti kasdien gražėjantį ir augantį Kauną.“

Troleibusus vairuoja beveik 150 moterų. „Kauno autobusų“ nuotr.

Beje, Inga ne vienintelė moteris, kuriai patinka vairuoti didelių gabaritų transportą: troleibusus šiuo metu vairuoja beveik 150 moterų, autobusus – 26.

Naujose transporto priemonėse – komfortiškos darbo sąlygos

Autobusų ir troleibusų keleiviai Kaune jau kelerius metus naudojasi naujausiu viešuoju transportu Lietuvoje. Jo vidutinis amžius lenkia net ES šalių vidurkį. Vairuoti šiuolaikinį autobusą ar troleibusą lengva, komfortiška. Jie manevringi, važiuoja tyliai, patogūs tiek vairuotojams, tiek keleiviams: transporto priemonės žemagrindės, su automatine pavarų dėže, jose įrengtos išorės ir vidaus vaizdo kameros-registratoriai, įmontuota apsaugos sistema, susijusi su keleivių išlaipinimu, veikia salono ir vairuotojo kabinos kondicionavimo sistema. Patogi vairuotojų darbo vieta užtikrina komfortiškas darbo sąlygas.

Troleibusą vairuoja Evelina Bulotaitė. „Kauno autobusų“ nuotr.

Tris mėnesius bendrovėje dirbantis Rimantas Kramičius atsisakė mokamų studijų Lietuvos muzikos akademijoje ir nusprendė sekti tėčio pėdomis – vairuoti autobusą. Pasinaudojęs bendrovės teikiama galimybe įgyti autobusui vairuoti reikiamą kategoriją, sėkmingai vairuoja, darbu nesiskundžia ir jo mesti neketina.

„Man patinka vairuoti, todėl ir atėjau čia dirbti. Nėra ko bijoti vairuoti autobusą, tiesiog reikia imti ir pabandyti, – sakė Rimantas. – Esu patenkintas galimybėmis pasirinkti ar pasikeisti darbo grafiką – galiu patogiai planuoti savo laisvalaikį, jo užtenka mokytis, pramogauti. Atlyginimas kaip jaunam žmogui, pradedančiam dirbti, tikrai geras, norint įmanoma užsidirbti daugiau. Autobusai švarūs, patogūs, darbas ne naktimis, nors keltis tenka anksti, nereikia tampyti sunkių krovinių.“

Trumpa kavos pertraukėlė tarp reisų. „Kauno autobusų“ nuotr.

Sistemingai keliamas atlyginimas ir kitos motyvavimo priemonės

Pasak Transporto eksploatacijos direktoriaus Rimo Stankaičio, šiuo metu bendrovėje trūksta 20 autobusų ir 25 troleibusų vairuotojų, šis skaičius kinta, nes, padidėjus keleivių srautams, dažninami maršrutai, dėl to reikia daugiau vairuotojų. Vairuotojų trūkumas pamažu mažėja. Pastebėta, kad norinčių dirbti srautas padidėja, kai vairuotojams pakeliami atlyginimai.

Rimas Stankaitis. „Kauno autobusų“ nuotr.

„Atlyginimas vairuotojams bendrovėje keliamas sistemingai, atsižvelgiant ir į rinkos poreikius, tai vienas pagrindinių motyvacijos variklių įsidarbinant, – sakė R. Stankaitis. – Autobusų ir troleibusų vairuotojams keliamų reikalavimų sąrašas neilgas, atlyginimas didesnis nei vidutinis, suteikiamos visos socialinės garantijos ir taikomos įvairios motyvavimo sistemos. Naujai dirbti atėjusiems vairuotojams taikomos tos pačios sąlygos kaip ir jau dirbantiems.“

Vidutinis vairuotojo atlyginimas už darbo laiko valandų normą (170 valandų per mėnesį) – 1 400 eurų, atskaičiavus mokesčius, tačiau realiai atlyginimo žirklės – nuo 1 400 iki 2 tūkst. eurų, atskaičiavus mokesčius, nes atlyginimo dydį sudaro priedai už darbą poilsio ar švenčių dienomis, naktinį darbą, pailginto autobuso vairavimą, bilietų pardavimą keleiviams ir kt.

Vairuotojų darbo sąlygos nuolat gerinamos, bendrovė daug investavo atnaujindama transporto priemonių parką, diegia naujas šiuolaikiškas technologijas. „Kauno autobusų“ nuotr.

„Vairuotojų darbo sąlygos nuolat gerinamos, bendrovė daug investavo atnaujindama transporto priemonių parką, diegia naujas šiuolaikiškas technologijas. Darbuotojų kaita įmonėje nedidelė, į gausų kolektyvą nuolat įsilieja nemažai jaunų žmonių, norinčių tapti vairuotojais, – sakė bendrovės generalinis direktorius Mindaugas Grigelis. – Kviečiame atsakingus, pozityvius ir geros sveikatos žmones – geras ir motyvuotas vairuotojas čia visada yra laukiamas.“

Mindaugas Grigelis. „Kauno autobusų“ nuotr.

Pasak vairuotojos Ingos, be to, kad valandinis darbo užmokestis didėja kasmet, mokami priedai, suteikiamos visos socialinės garantijos, dar vyksta ir darbuotojų šventės, pavyzdžiui, vairuotojų meistriškumo varžybos, organizuojami renginiai visai šeimai.

Galimybė vairuoti autobusą nuo 18 metų

Bendrovė norintiems dirbti vairuotojais sudaro puikias galimybes – apmoka reikiamos kategorijos įgijimo ir kvalifikacijos kursus (D kategorija, 95 kodas, T kategorija), kurie atitinkamai kainuoja nuo 750 iki 1 500 eurų, priklausomai nuo mokymo pobūdžio, aprūpina apranga ir kitomis darbui reikalingomis priemonėmis, esant galimybėms, taiko lankstų darbo grafiką ir laiku moka atlyginimą, budinčios transporto priemonės ankstyvu / vėlyvu metu vairuotojus veža į / iš darbo, suteikia kitų socialinių garantijų.

„Kauno autobusų“ nuotr.

Pradedantys dirbti kartais nerimauja, kad gali išklysti iš kelio važiuodami nauju maršrutu, didelis palengvinimas jiems – maršruto mieste programėlė-vedlys (GPS navigacija).

Bendrovės atstovai atkreipia dėmesį, kad kitataučiams privalu mokėti lietuvių kalbą A2 lygiu. Išimtis taikoma tik ukrainiečiams, kurių šiuo metu dirba arba mokosi reikiamos kategorijos – per 30. Lietuvių kalbos jie mokosi kursuose.

Beje, nedažnas žino, kad turintys teisę vairuoti B kategorijos transporto priemones jaunuoliai jau nuo 18 metų gali įgyti teisę vairuoti D kategorijos transporto priemones ir vairuoti autobusą, tik prieš tai privalo įgyti motorinių transporto priemonių keleiviams vežti pradinę profesinę kvalifikaciją (95 kodas, 8 savaičių kursas). Troleibusą vairuoti galima nuo 21 metų.

Nauji autobusai ir troleibusai komfortiški keleiviams ir vairuotojams. „Kauno autobusų“ nuotr.

Jauniausias bendrovės vairuotojas Nedas Kučinskas autobusą vairuoti pradėjo dar dvyliktoje klasėje. „Parke dirba tėtis, senelis ir krikštatėvis, su jais važinėjau dar būdamas moksleiviu, mokiausi, stebėjau, išlaikiau reikiamas kategorijas ir dabar darau tai, kas patinka, – vairuoju autobusą, – sako devyniolikmetis. – Abejojantiems galiu pasakyti viena – jei patinka vairuoti, pasinaudokite galimybe, ateikite ir vairuokite.“

„Į keleivius žiūriu su pagarba ir geranoriškumu, išklausau juos, patariu, kaip nuvykti į reikiamą vietą, tada ir jie atsilygina tuo pačiu, – sakė I. Mankauskienė. – Dauguma keleivių įlipant ir išlipant palinki geros dienos, gero kelio – tokie žodžiai sušildo ir gerai nuteikia.“

Norintys pretenduoti į autobuso ar troleibuso vairuotojo darbo vietą, daugiau informacijos gali rasti interneto svetainėje https://kaunoautobusai.lt/administracineinformacija/karjera/.



NAUJAUSI KOMENTARAI

na

na portretas
duok dieve, padės jums šis straipsnis pritraukti daugiau darbuotojų, bet vis tiek reikia gerinti sąlygas vairuotojams, kelti atlyginimus. Darbas labai atsakingas, o dar kiek piktų keleivių, tik įlipa ir tuoj kakarynes paleidžia, savo nepasitenkinimą gyvenimu lieja. Aš kasdien važinėju ir matau daugiau mandagių, profesionalių vairuotojų nei netinkamai besielgiančių. Kauno viešasis transportas tikrai gana tvarkingas, šiuolaikiškas. Ką tobulinti, be abejonės, visada yra.

vis

vis portretas
dar atsiranda už tokią algą tokį darbą dirbančių - greit pradės mažėti kaip ir polcininkų, už tokią algą gali dirbti tik nesuprasi kokie entuziastai

kauniete

kauniete portretas
Pagarba vairuotojams, ačiū, kad mus vežate. Yra daug atidžių, geranoriškų vairuotojų. Ir tai džiugina. Gero ir saugaus kelio visiems.
VISI KOMENTARAI 21

Galerijos

Daugiau straipsnių