- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirkėjams nerimaujant dėl infliacijos, šiemet ir toliau auga lojalumo programų svarba. Ši tendencija stebima tiek pasauliniu, tiek Baltijos šalių mastu. Prekybininkai lojalumo programas tobulina, kad suteiktų geriausią apsipirkimo patirtį ir papildomų naudų.
„Pastaraisiais metais daug dėmesio skyrėme lojalumo programos „Smart Net“ vystymui visose Baltijos šalyse. Sėkmingai pritaikėme Lietuvoje įgytą patirtį ir praėjusiais metais išplėtėme programą Latvijoje ir Estijoje. Nors iš esmės programa veikia tokiu pat principu, atsižvelgdami į skirtingus pirkėjų lūkesčius šalyse, gali būti kuriama skirtinga pridėtinė vertė ir pasiūlymai“, – kalbėjo Vytautas Romeika, „Kesko Senukai Digital“ direktorius Baltijos šalims.
Besikeičiantys pirkėjų įpročiai skatina pirkėjams siūlyti ne tik įprastas plastikines korteles, bet diegti ir skaitmeninius sprendimus – lojalumo programa galima pasinaudoti ir per mobiliąją programėlę.
Partnerių tinklo svarba lojalumo programų populiarumui
Analizuojant duomenis, matoma tendencija, kad šiuolaikiniam pirkėjui svarbi ne tik konkreti nuolaida kurio nors prekės ženklo parduotuvėje, bet ir galimybė gauti pridėtinių konkrečios lojalumo programos verčių – tai yra pasinaudoti papildomomis naudomis.
„Jau praėjusiais metais išplėtėme partnerių tinklą, kad galėtume mūsų lojalumo programos naudotojams pasiūlyti papildomų naudų ir nuolaidų ne tik mūsų prekės ženklo parduotuvėse. Plečiame partnerystes, kad galėtume patenkinti skirtingų pirkėjų lūkesčius ir suteiktume jiems papildomų pasiūlymų“, – paaiškino V. Romeika.
Pirmenybė teikiama užsakymų pristatymui
Vertinant internetu perkančių pirkėjų įpročius, duomenys rodo, kad visose Baltijos šalyse pirkėjai pirmenybę teikia užsakymo pristatymui į namus ar paštomatą. Galimybe atsiimti užsakymą parduotuvėje, lyginant su praėjusiais metais, naudojasi mažiau klientų. Vis dėlto, pasak V. Romeikos, Lietuvoje atsiėmimo punktuose prekes pirkėjai atsiima gerokai dažniau nei Latvijoje ar Estijoje. Tai gali lemti ir tai, kad Lietuvoje fizinių parduotuvių tinklas yra kur kas platesnis.
Dar viena pastebima tendencija – vis labiau populiarėja paslauga, kai užsakymą suformuoja konsultantas fizinėje parduotuvėje ar pirkėjui paskambinus į klientų aptarnavimo centrą. Ši paslauga patogi tuo, kad galima gauti profesionalią konsultaciją, turėti gerokai gausesnį internetinės parduotuvės asortimentą, pasirikti patogiausią pristatymo būdą.
Taip pat vis svarbesnė tampa ir daugiakanalė prekyba, kai derinami skirtingi prekių paieškos, vertinimo, palyginimo ir įsigijimo būdai. Prognozuojama, kad ateityje šį tendencija tik stiprės.
„Pirkėjo kelionė tarp fizinių ir internetinių parduotuvių darosi vis labiau susijusi. Matome, kad pirkėjai yra linkę išsirinkti norimas prekes internete, tuomet atvykti pasikonsultuoti gyvai parduotuvėje, o galiausiai užbaigti pirkimą arba internete, arba parduotuvėje, arba parduotuvėje su pristatymu į namus“, – teigė V. Romeika.
Populiariausios fizinėse parduotuvėse išlieka namų remontui ir dekorui skirtų prekių kategorijos.
Keičiasi populiariausių prekių kategorijos
Apžvelgdamas populiariausias lojalumo programos prekių kategorijas, V. Romeika atkreipia dėmesį, kad skiriasi fizinėse parduotuvėse ir internetu perkamų prekių kategorijos. Be to, jos kiek pakito ir per pastaruosius metus.
„Populiariausios fizinėse parduotuvėse išlieka namų remontui ir dekorui skirtų prekių kategorijos. Tačiau lygindami 2021 ir 2022 m. duomenis, matome, kad fizinėse parduotuvėse išaugo augalų ir su jų priežiūra susijusių prekių populiarumas. Tuo tarpu internetu dažniausiai perkama smulki buitinė technika ir grožio prietaisai, tarp populiariausių kategorijų 2022 m. internete įsitvirtino ir vaikų žaislai bei kūdikių prekės“, – pastarųjų metų tendencijas apibendrino „Kesko Senukai Digital“ atstovas.
Daugiau lojalumo programų – daugiau specifinių naudų
„Senukų“ ekspertai pastebi, kad naujus namus įsirengiantys ar statantys pirkėjai dažniausiai naudojasi jiems skirta lojalumo programa „Naujakurys“, kuri siūlo įvairių partnerių naudų. Taip viena lojalumo programa besinaudojantys pirkėjai gali gauti daugiau naudų, taupant ir laiką, ir pinigus.
Duomenys rodo, kad tarp naujakurių ilgą laiką pati populiariausia prekių kategorija buvo buitinė technika. Pastaruoju metu pastebima tendencija, kad didėja ir apdailos bei santechnikos prekių paklausa.
Specifinės lojalumo programos, skirtos įsikuriantiems naujame būste ar remontuojantiems turimą, taip ir profesionaliems meistrams skirta lojalumo programa „Proficard“, itin populiarios tapo popandeminiu laikotarpiu. Šią tendenciją, pasak lojalumo programos specialistų, nulėmė sparti nekilnojamojo turto rinkos plėtra. Lojalumo programų naudotojai gali gauti ne tik tam tikrų nuolaidų, bet turi ir galimybę pasinaudoti specialiais pasiūlymai įrankių ar transporto nuomai, dizainerių paslaugoms.
Atstovai pastebi, kad pastaruoju metu itin išaugo individualaus aptarnavimo svarba, galimybė rinktis iš labai plataus asortimento, todėl labai svarbu klientams užtikrinti kokybišką asmeninį aptarnavimą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kuršėniečiai „Agrokoncerno“ gamyklos statybas palaikys, jei ji nekenks gamtai
Ramūno Karbauskio valdomai žemės ūkio ir didmeninės prekybos grupei „Agrokoncernas“ Kuršėnuose planuojant statyti giluminio grūdų perdirbimo gamyklą, Kuršėnų bendruomenė šią idėją palaikys, jei gamykla nedarys ne...
-
LTG kviečia keliauti kalėdiniais traukiniais
„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ kviečia keliauti kalėdiniais traukiniais. ...
-
L. Savickas: „Teltonikos“ atveju politikai nevykdė elementarios politinės vadybos10
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministro postą Lukas Savickas mano, kad „Teltonikos“ skandalas kilo dėl politinių vadovų nesugebėjimo užtikrinti politinės vadybos. Jo teigimu, jei „Teltonikos“ projektui būtų paskirtas ko...
-
„Foxpay“ vadovas S. Galatiltis: Lietuvos banko sprendimas nebuvo netikėtas
Teisėsaugos akiratyje atsidūrusios ir licencijos netekusios finansinių technologijų įmonės „Foxpay“ vadovas Saulius Galatiltis sako, jog Lietuvos banko (LB) sprendimas atimti įmonės licenciją nebuvo netikėtas. ...
-
Lietuvos bankas panaikino „Foxpay“ licenciją2
Lietuvos bankas (LB) už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikino teisėsaugos akiratyje atsidūrusios Ievos Trinkūnaitės valdomos finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, penktadienį paskelbė bankas. ...
-
Savivaldybė leido atnaujinti dalį gatvių šalia būsimo Vingio „Akropolio“
Šalia planuojamo naujo prekybos ir pramogų centro „Akropolis Vingis“ Vilniuje bus atnaujintos ir įrengtos naujos gatvės. ...
-
Šiandienio medicinos darbuotojo portretas: išskyrė 5 įgūdžius, reikalingus sveikatos priežiūros spec
Darbuotojams, norintiems sėkmingai įsitvirtinti darbo rinkoje, neretai tik profesinių žinių jau nepakanka. Tai rodo ir pernai Pasaulio ekonomikos forumo išskirti dešimt darbuotojams reikalingiausių įgūdžių, tarp kurių reikšming...
-
Į Sosnovecą vilioja ir architektūra, ir sportas
Dažnai Lenkija siejama daugiausia su vieta, kur vykstama apsipirkti. Tačiau šioje šalyje yra labai daug vietų, kurias verta aplankyti dėl visiškai kitų priežasčių. Vienas tokių paslėptų perlų yra Sosnovecas (Sosnowiec) – ...
-
Prestižinės UNESCO premijos „Moterims moksle“ laureatė: mokslas tuo ir žavus – jis pilnas netikėtumų4
Lapkričio 12 d. Vilniuje, Lietuvos mokslų akademijos (LMA) Didžiojoje konferencijų salėje įteikti diplomai UNESCO Baltijos šalių stipendijų konkurso „Moterims moksle“ laureatėms. ...
-
Verslo mentorystė: kaip noro tobulėti ir patirties sąjunga padeda verslams augti?2
Plėtojant verslą neišvengiamai kyla daugybė iššūkių. Juos įveikti gerokai lengviau turint patirtimi ir patarimais pasidalinti galinčius mentorius. Tai viena iš jau dešimtmetį gyvuojančios ir daugiau nei 150 mentori...