- Ieva Liškevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Net garantinį kvitą tebeturįs pirkėjas nėra apsaugotas nuo nemalonumų ir nuostolių, ypač apsipirkdamas internetu. Populiarioje elektroninėje parduotuvėje pigu.lt laikrodį įsigijusiai ir vyrui padovanojusiai klaipėdietei teko raudonuoti, nes apyrankė sutrūko net tris kartus. Vis dėlto įmonės atstovams tai – ne gamybinis brokas.
Vyras liko be dovanos
Elektronine prekyba užsiimančios parduotuvės pigu.lt paslaugomis pasinaudojusi klaipėdietė Dovilė G. pateko į nepavydėtiną situaciją. Vyrui pirktą dovaną ji ne kartą buvo priversta nešti pas laikrodžių meistrą.
Tačiau įmonės Garantinio skyriaus specialistė pareiškė, kad sutrūkusi apyrankė – ne gamybos brokas, o mechaninis pažeidimas.
Klientė internetu pervedė pinigus į pigu.lt sąskaitą gegužės 25-ąją. "Seiko" vyriškas laikrodis kainavo ne taip jau ir mažai – 155 eurus.
Šia dovana vyras netrukus smarkiai nusivylė – sulūžo metalinė apyrankė.
"Metaliukas, kuris jungia grandinėlę su pagrindiniu korpusu, jau kelis kartus lūžo ir apyrankė vis sutrūksta. Tiesiog nusibodo taisyti", – skėsčiojo rankomis Dovilė G.
Naudotojo kaltė?
Net tris kartus taisyta laikrodžio apyrankė pareikalavo papildomų išlaidų ir laiko.
"Sugaištas laikas, be to, pirkau vyrui kaip dovaną, o jis negali nešioti. Laikrodis akivaizdžiai naujas, neturi jokių įbrėžimų. Išsaugojome ir sąskaitą faktūrą, ir garantinį kvitą. Kreipiausi į bendrovę, kad padėtų", – tikino pašnekovė.
Tačiau pagalbos moteris nesulaukė. Paaiškėjo, kad prekei taikomas dvejų metų garantinis laikotarpis šiuo atveju – negalioja.
"Pardavėjas pripažino, kad tai įvyko dėl naudotojo kaltės", – apmaudavo Dovilė G.
Vadovaujasi Civiliniu kodeksu
Rugpjūčio 20-ąją internetinės parduotuvės pigu.lt pirkėjai siųstame atsakyme teigiama, kad bendrovė negali priimti grąžinimui ar pakeisti prekės nes "ji turi akivaizdžių mechaninių pažeidimų".
Esą pirkėjas sutiko su prekių pirkimo–pardavimo internetinėje parduotuvėje pigu.lt taisyklių sąlygomis.
Viena jų – "prekių atsitiktinio žuvimo ar jų sugedimo rizika pereina pirkėjui nuo to momento, kai prekė perduota pirkėjui".
"Nurodytomis aplinkybėmis bendrovė mano, kad už prekės mechaninį pažeidimą yra atsakingas pats pirkėjas, todėl prekei negali būti suteiktas garantinis aptarnavimas, ji negali būti grąžinta bendrovei kaip nekokybiška arba pakeista kita preke vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.333 str. 3 d.", – teigiama Garantinio skyriaus specialistės Gintarės Snapkauskaitės pasirašytame rašte.
Nuvylė požiūris į klientą
Klaipėdietės manymu, užuot pripažinę prekę esant netinkamos kokybės, pigu.lt atstovai visais įmanomais būdais išsisukinėja nuo atsakomybės.
Maždaug prieš metus nemalonumų patyrė ir kita tos pačios bendrovės klientė.
Ji su elektroninės parduotuvės darbuotojais net dvi savaites kovojo dėl supainiotos prekės.
Internetu užsisakiusiai pilką sėdmaišį merginai kažkodėl buvo atgabentas žalias.
Tą pačią dieną ji susisiekė su interneto parduotuvės pigu.lt konsultante ir paaiškino, jog įvyko klaida – supainiota 85 eurus atsiėjusios prekės spalva.
Kurjeris turėjo paimti netinkamą daiktą kitą dieną nuo 8 iki 18 val., tačiau niekas to padaryti neatvyko ir net nepaskambino pirkėjai.
Ši buvo dar labiau šokiruota, kai parduotuvės konsultantė pasiūlė jai prekę atsivežti pačiai. Nors taisyklėse aiškiai nurodyta, kad pardavėjui pristačius ne tas prekes, šis savo sąskaita įsipareigoja pasiimti ir jas pakeisti tinkamomis.
Galiausiai mergina išsireikalavo, kad sėdmaišis būtų sklandžiai pristatytas į namus. Tik tam prireikė dviejų savaičių.
Tačiau labiausiai supykdė ne sugaištas laikas, o, pirkėjos nuomone, atsainus ir nepagarbus požiūris į klientą.
Tąkart pigu.lt komunikacijos projektų vadovė Indrė Beganskaitė dienraščiui pripažino, kad ši nemaloni padėtis atskleidė įmonės procesų netobulumus.
Jos žodžiais, pigu.lt skubiai ėmėsi papildomų veiksmų, kad garantuotų tik kokybišką prekių tiekimą – buvo įvestas pakartotinis prekių tikrinimas, sugriežtinta prekių priėmimo tvarka.
Esą susiklosčius panašioms situacijoms, jų sprendimas paprastai vyksta gerokai greičiau.
Už klaidinimą – solidžios baudos
Kritikos strėlių įmonė sulaukė ne tik iš savo klientų.
Konkurencijos taryba šių metų kovą pripažino, kad internetinėje parduotuvėje pigu.lt skleista trijų prietaisų reklama klaidino vartotojus.
Už Reklamos įstatymo pažeidimą bendrovei "Pigu" skirta 4,5 tūkst. eurų bauda.
Konkurencijos tarybos ekspertai tyrimą pradėjo po to, kai atsitiktinai pasirinkę prekes svetainėje pigu.lt, užfiksavo, kad kavamalei (smulkintuvui) "ProfiCook", kavamalei "Maestro" ir ventiliatoriui "Volteno" skelbiamos riboto laikotarpio akcijos, tačiau nurodytam laikui pasibaigus, beveik iš karto vėl būdavo pateikiami tokie patys pasiūlymai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LTG kviečia keliauti kalėdiniais traukiniais
„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ kviečia keliauti kalėdiniais traukiniais. ...
-
L. Savickas: „Teltonikos“ atveju politikai nevykdė elementarios politinės vadybos9
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministro postą Lukas Savickas mano, kad „Teltonikos“ skandalas kilo dėl politinių vadovų nesugebėjimo užtikrinti politinės vadybos. Jo teigimu, jei „Teltonikos“ projektui būtų paskirtas ko...
-
„Foxpay“ vadovas S. Galatiltis: Lietuvos banko sprendimas nebuvo netikėtas
Teisėsaugos akiratyje atsidūrusios ir licencijos netekusios finansinių technologijų įmonės „Foxpay“ vadovas Saulius Galatiltis sako, jog Lietuvos banko (LB) sprendimas atimti įmonės licenciją nebuvo netikėtas. ...
-
Lietuvos bankas panaikino „Foxpay“ licenciją2
Lietuvos bankas (LB) už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikino teisėsaugos akiratyje atsidūrusios Ievos Trinkūnaitės valdomos finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, penktadienį paskelbė bankas. ...
-
Savivaldybė leido atnaujinti dalį gatvių šalia būsimo Vingio „Akropolio“
Šalia planuojamo naujo prekybos ir pramogų centro „Akropolis Vingis“ Vilniuje bus atnaujintos ir įrengtos naujos gatvės. ...
-
Šiandienio medicinos darbuotojo portretas: išskyrė 5 įgūdžius, reikalingus sveikatos priežiūros spec
Darbuotojams, norintiems sėkmingai įsitvirtinti darbo rinkoje, neretai tik profesinių žinių jau nepakanka. Tai rodo ir pernai Pasaulio ekonomikos forumo išskirti dešimt darbuotojams reikalingiausių įgūdžių, tarp kurių reikšming...
-
Į Sosnovecą vilioja ir architektūra, ir sportas
Dažnai Lenkija siejama daugiausia su vieta, kur vykstama apsipirkti. Tačiau šioje šalyje yra labai daug vietų, kurias verta aplankyti dėl visiškai kitų priežasčių. Vienas tokių paslėptų perlų yra Sosnovecas (Sosnowiec) – ...
-
Prestižinės UNESCO premijos „Moterims moksle“ laureatė: mokslas tuo ir žavus – jis pilnas netikėtumų4
Lapkričio 12 d. Vilniuje, Lietuvos mokslų akademijos (LMA) Didžiojoje konferencijų salėje įteikti diplomai UNESCO Baltijos šalių stipendijų konkurso „Moterims moksle“ laureatėms. ...
-
Verslo mentorystė: kaip noro tobulėti ir patirties sąjunga padeda verslams augti?2
Plėtojant verslą neišvengiamai kyla daugybė iššūkių. Juos įveikti gerokai lengviau turint patirtimi ir patarimais pasidalinti galinčius mentorius. Tai viena iš jau dešimtmetį gyvuojančios ir daugiau nei 150 mentori...
-
„Ignitis renewables“ pristatė jūrinio vėjo parko galimybes Lietuvos laivų savininkams2
Tarptautinės žaliosios energetikos bendrovės „Ignitis renewables“ vystomas jūrinio vėjo elektrinių parko projektas „Curonian Nord“ aplink save buria plačią verslų ekosistemą. Per Klaipėdoje surengtą susitikimą su laivų sav...