- „Kauno dienos“, ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM), peržiūrėjusi Profilaktinių sveikatos tikrinimų sveikatos priežiūros įstaigose tvarką, į naują tvarkos redakciją įtraukė pakeitimus, kurie palies dalį vairuotojų dėl patikrų periodiškumo. Taip atsiras daugiau lankstumo sveikatos specialistams priimant sprendimą dėl vairuotojo tinkamumo dalyvauti eisme, pranešė ministerija.
SAM praneša, kad iki šiol visų 2 grupės transporto priemonių vairuotojų (atitinkamai C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE ir T kategorijų) sveikata turėjo būti tikrinama kas dvejus metus. Nuo šių metų spalio 15 d. 2 grupės transporto priemonių vairuotojų iki 55 metų sveikatos patikrinimas atliekamas vieną kartą per penkerius metus, o 55 metų ir vyresnių vairuotojų sveikatos patikrinimas – vieną kartą per dvejus metus.
Toks pat sveikatos patikrinimo periodiškumas nustatytas ir traktorių bei savaeigių mašinų vairuotojams bei B kategorijos transporto priemonių vairuotojams, naudojantiems vairuotojo pažymėjimą profesiniams tikslams.
Taip pat nuo šiol tikrinant 2 grupės kategorijų transporto priemonių, traktorių ir savaeigių mašinų vairuotojų bei B kategorijos transporto priemonių vairuotojų, naudojančių vairuotojo pažymėjimą profesiniams tikslams, sveikatą, gydytojas otorinolaringologas ir neurologas privalo dalyvauti tik tais atvejais, kai sveikatą tikrina vidaus ligų gydytojas arba tokį sprendimą priima šeimos gydytojas.
Taip pat patikslintas medicininės pažymos galiojimas, priklausomai nuo vairuotojo amžiaus.
1 grupės (AM, A1, A, B1, B ir BE kategorijų) transporto priemonių vairuotojams iki 65 metų pažymos galiojimo terminas negali būti ilgesnis nei jam sukanka 70 metų. Kai vairuotojas yra 65–80 metų amžiaus grupės, medicininė pažyma išduodama ne ilgesniam laikotarpiui nei asmeniui sukanka 82 metai.
Kaip praneša SAM, atsižvelgus į socialinių partnerių bei Lietuvos Respublikos Seimo Neįgaliųjų teisių komisijos siūlymus, panaikintas draudimas negalia turintiems asmenims vairuoti visas 2 grupės transporto priemones.
Dėl asmenų, kuriems nustatytas visiškas kurtumas, kurčnebylumas, bei asmenims, kuriems diagnozuotas rankos, kojos, plaštakos, pėdos ar abiejų plaštakų, pėdų trūkumas, žymios deformacijos, dėl kurių yra sutrikusi lokomotorinė funkcija, ar abiejų rankų trūkumas arba abiejų rankų plaštakų, pirštų kontraktūros, ankilozės, nejudrumas, trukdantys sugriebti ir išlaikyti daiktą, abiejų pečių, alkūnių, riešų sąnarių ankilozės, kontraktūros galimybės vairuoti ir 1, ir 2 grupės transporto priemones bus galima spręsti individualiai.
Nauja tvarka taip pat nustato, kad darbdavys siųsdamas vairuotoją ar kitą įsidarbinantį ar dirbantį asmenį pasitikrinti sveikatos gali pasirinktinai pildyti popierinę arba elektroninę pažymos formą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...
-
Į uostą elektromobiliais – lyg traktoriais6
Kadenciją baigianti valdžia ateinančiai projektuoja vieną iš „vinių“ – duobėtų kelių Lietuvoje pastatyti tūkstančius elektros įkrovimo stotelių. ...
-
Lietuvos žiemos pokyčiai verčia permąstyti taisykles: ar laikas didinti greitį?21
Kas pusmetį automagistralėse ir greitkeliuose keičiasi maksimalus leistinas greitis, tačiau šie reguliavimai nustatyti dar prieš 20 metų ir daugiau nekeisti. Klimatui šylant, lapkritį dažnai nebūna sniego, tad saugaus eismo ekspert...