- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pažangios apsaugos sistemos – ne kliūtis ilgapirščiams: šiemet jie automobilių šeimininkams padarė jau šimtus tūkstančių eurų nuostolių.
Paklausa padidėjo
„Lietuvos draudimo“ duomenys rodo, kad per keturis 2022-ųjų mėnesius pavogtų detalių suma beveik siekia pusę milijono eurų, o per visus 2021-uosius žala buvo 800 tūkst. eurų.
Draudikai išskiria dviejų tipų automobilių dalių vagystes: išorinių dalių, kai nebūtina įsilaužti į transporto priemonę, ir salono dalių. Pastaruoju atveju siekiama pavogti didesnės vertės automobilių įrangą.
„Šiemet per tą patį laikotarpį nuostolių dėl automobilių dalių vagysčių yra 43 proc. daugiau. Pernai sausį–balandį nuostolių suma siekė 270 tūkst. eurų, o šiemet jau viršijo 473 tūkst. eurų“, – sakė Artūras Juodeikis, „Lietuvos draudimo“ operacijų departamento vadovas.
Anot jo, žymiai išaugo ir vidutinė tokio nuostolio suma – net 58 proc.
„2021-aisiais vagysčių nuostolių vidutinė suma buvo 2,4 tūkst. eurų, o šiemet – 3,9 tūkst. eurų. Manome, kad žalų mastas augs. Sutrūkinėjusios tiekimo grandinės, karas Ukrainoje, sankcijos Rusijai daro tam įtaką – automobilių detalių poreikis kai kuriose šalyse labai opus“, – teigė A. Juodeikis.
Veidrodėlių manija
Gana lengvai ir greitai, net per keliolika sekundžių, gali būti nuimtos išorinės detalės.
„Tokie nuostoliai nebus labai dideli ir nepateks į didžiausių metų vagysčių sąrašą, tačiau vairuotojai patiria nuostolių, kurie pareikalauja ir kelių tūkstančių eurų. Dažniausiai pasigendama veidrodėlių stikliukų, dangtelių arba ir viso veidrodėlio korpuso. Taip pat pavagiami ratlankiai, žibintai, įvairios apdailos detalės, parkavimo sistemos davikliai“, – vardijo „Lietuvos draudimo“ ekspertas.
Šiemet viena didžiausių vagysčių – iš prabangaus automobilio, nuostoliai – 98 tūkst. eurų.
Anot jo, pernai vien tik už veidrodėlių stikliukų vagystes nuostolių vidurkis buvo kiek daugiau nei 1 tūkst. eurų. Kai vagiamos šios dalys, dažnai sugadinami ir veidrodėlio korpusai, todėl gali tekti keisti visą veidrodį ir nuostolių sumos išauga.
Daugiau laiko užtrunka įsilaužti į transporto priemonės vidų, tačiau ir tokių vagysčių gana daug ir nuostoliai didesni.
„Šiemet viena didžiausių vagysčių buvo iš prabangaus automobilio, kai nuostoliai siekė 98 tūkst. eurų. Buvo pavogti žibintai, vairas ir daug kitų dalių. Tokių vagysčių nebūna labai daug, tačiau žalų po 15–20 tūkst. pasitaiko dažnai. Vagys mėgsta pasiglemžti saugos pagalves, multimedijos sistemas, prietaisų skydelius, pavarų perjungimo svirtis, netgi smulkmenas – įvairias rankenėles“, – pažymėjo A. Juodeikis.
Anot eksperto, į automobilio saloną vagys dažniausiai patenka išdaužę durų stiklą ir atrakinę jas iš vidaus. Tuomet grobiamos vidaus detalės, o atidarius variklio gaubtą – nesugadinant nuimami priekiniai žibintai, priekinis buferis ar kitos vertingos kėbulo dalys.
Ne visi drąsūs
„Neapšviestose, kamerų nestebimose vietose išvis nepatartina parkuoti automobilių. Ne visada ir kameros ar šviesa užtikrina apsaugą, tačiau tokiose vietose vagys, ypač neprofesionalai, rečiau jaučiasi drąsūs“, – dėstė „Lietuvos draudimo“ ekspertas.
Labiau patyrusių vagišių neatbaido ir vaizdo kameros, garažai.
„Siekiant maksimalios apsaugos, siūlyčiau įsidiegti aukščiausio lygio apsaugos sistemas, kurios leidžia per nuotolį sekti automobilio buvimo vietą. Tokie įrengimai pavojaus atveju signalą perduoda į savininko mobilųjį telefoną. Šias priemones būtina įsidiegti norint kasko draudimu apdrausti visas didesnės vertės transporto priemones nuo vagystės rizikos. Pastaruoju metu dažniausiai nukenčia 1–7 metų vokiški automobiliai. Šiemet tarp daugiausiai apvogtųjų – BMW, „Volvo“, „Porsche“, – reziumavo A. Juodeikis.
Masalas: dažniausiai ilgapirščiai nusitaiko į neapšviestas automobilių parkavimo erdves, atokesnes gatves
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...