- Vytautas Dumbliauskas (LNK)
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors elektromobilių po truputį daugėja, pirmą kartą per kelerius metus užfiksuoti mažesni naujų elektromobilių pardavimai. Pranešama, kad priežasčių daug: nuo nepatogumo iki karo grėsmės.
Švenčionių rajono gyventojas Evaldas naudotą elektromobilį pirko prieš tris mėnesius. Vyras namuose turi ir saulės elektrinę, todėl nuvažiuoti 100 kilometrų kraunant namuose jam kainuoja vos 1,5 Eur. Tenka krauti ir mokamose įkrovimo stotelėse.
Elektromobilis, pasak Evaldo, ypač praverčia mieste – čia ir daugiau gali nuvažiuoti, ir jiems galioja kažkiek lengvatų.
„Elektromobilį perka daugiau, kam mieste tenka daug parkuotis, kad nereikėtų mokėti arba šiaip dėl kitokio važiavimo“, – kalbėjo Evaldas.
Vis dėlto nuo liepos Vilniuje mėlynojoje zonoje už stovėjimą teks mokėti ir pilnai elektra varomiems automobiliams. Tiesa, pirmą valandą stovėjimas bus nemokamas, tačiau antroji stovėjimo valanda kainuos 3,5 Eur, o po to, kaip ir visiems kitiems, 4 Eur už valandą. Tokį sprendimą priėmė Vilniaus taryba, nors savivaldybės net įstatymu yra įpareigotos prisidėti prie elektromobilių plėtros, suteikiant įvairias lengvatas.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Tiek važiavimą tam tikromis juostomis, tiek nemokamą statymą miestuose ir kitas priemones. Tenka apgailestauti, kad dalis jų jau ėmė naikinti lengvatas, nors elektromobilių skaičius Lietuvoje tikrai dar nėra toks, kokio siekiama“, – nurodė Lietuvos energetikos agentūros vadovė Agnė Bagočiutė.
„Pati kryptis signalo yra tokia, kad maždaug praeidinėja tas laikas, kai gauna lengvatas elektromobilių operatoriai. Tai duoda tokią neigiamą nuotaiką ir įsivaizdavimą, kad ta kryptis ir tęsis, jog tų lengvatų mažės“, – pabrėžė Lietuvos atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacijos prezidentas Martynas Nagevičius.
Lietuvoje turbūt likusios tik kelios nemokamos įkrovimo stotelės, tačiau ekspertai sako, kad to buvo galima tikėtis. Esą nemokamų degalinių taip pat niekur nerasite.
Paskutiniais metais naujų grynųjų elektromobilių registracija ir augimas yra sumažėjęs, kai tuo tarpu įkraunamų hibridų auganti tendencija.
„Galbūt reikalinga daugiau kalbėti apie kažkokias ESO programas – tiesti kabelius iki daugiabučių, stiprinti, numatyti galimybes krauti elektromobilius žmonėms, gyvenantiems daugiabučiuose, nes pusė Lietuvos gyventojų čia gyvena“, – aiškino M. Nagevičius.
Elektromobilių ir įkraunamų hibridinių automobilių skaičiai Lietuvoje pastaraisiais metais augo, tačiau pernai šis augimas sulėtėjo. Nors lengvatos panaikintos nebuvo, už naują elektromobilį valdžia vis dar skiria iki 5000 Eur dotaciją, už naudotą galima gauti iki 2500 Eur.
„Paskutiniais metais naujų grynųjų elektromobilių registracija ir augimas yra sumažėjęs, kai tuo tarpu įkraunamų hibridų auganti tendencija“, – teigė „Regitros“ Paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktorius Tautvydas Paliulis.
Pardavimai auga tik dėl to, kad žmonės perka daugiau naudotų elektromobilių ir įkraunamų hibridų, tačiau pirmą kartą per kelerius metus sumažėjo vadinamų grynųjų naujų elektromobilių pardavimai. Ekspertai vardija skirtingas priežastis, kodėl taip galėjo nutikti.
„Entuziastai, kurie labai norėjo elektromobilių ir nelabai skaičiuoja kainos ir kaštų santykio, kuriems svarbi įvaizdžio dalis, dauguma jų jau įsigijo elektromobilius“, – sakė M. Nagevičius.
„Galbūt galėjo būti susijęs hibridinių automobilių populiarumas su tuo, kad praėjusiais metais mes stebėjome nuolatinį degalų kainų mažėjimą“, – tikino Lietuvos energetikos agentūros vadovė.
Elektromobiliai vis tiek kol kas brangesni už tradicinius automobilius, nuvažiuojamas atstumas vis dar panašus kaip ir prieš kelerius metus, o įkrovimo stotelių trūksta.
„Matome, kad paskutiniais metais gamintojai iš tiesų gali įkraunamus hibridus pasiūlyti su didesniu kilometražu, automobiliais, deklaruojančiais, kad gali nuvažiuoti 120 kilometrų, kas realiomis eismo sąlygomis gali siekti ir 80–100 kilometrų“, – aiškino T. Paliulis.
Kiti sako, kad kalta gali būti netgi karo baimė.
„Mes turime būti tam pasiruošę. Manau, kad kiekvienos šeimos diskusijoje tas dienos X klausimas – jeigu netyčia reikėtų išvažiuoti, tai irgi turi įtakos automobilio pasirinkimui“, – nurodė automobilių rinkos ekspertas Laurynas Boguševičius.
Šiuo metu Lietuvoje registruota beveik 29 tūkst. elektromobilių ir įkraunamų hibridinių automobilių. Lietuva išsikėlė ambicingus tikslus – kad 2030-aisiais tokių lengvųjų automobilių čia važinėtų net 210 tūkst. Tačiau dabartiniais tempais po penkerių metų elektromobilių galėtų būti tik pusė tiek – apie 120 tūkst.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naujas mokestis kirto žiaurų smūgį prekybai automobiliais
Estijoje nuo šių metų įsigaliojus naujam motorinių transporto priemonių mokesčiui, per pirmąjį metų mėnesį jų nupirkta triskart mažiau nei pernai sausį – tik 531, skelbia Estijos įgaliotųjų prekybos automobiliais atstovų asociaci...
-
Legendinis automobilis parduotas už 46,5 mln. eurų
Šeštadienį „Mercedes-Benz“ muziejuje Štutgarte buvo parduotas legendinis 1954 m. „W196R“, dar vadinamas „Sidabrine strėle“. Šis automobilis laimėjo Argentinos didįjį prizą Buenos Airėse, o ...
-
Vilnius lenkia net Londoną ir Paryžių: vairuotojai atsakė, kodėl
Nyderlandų tyrimas nustatė, kiek laiko įvairių miestų vairuotojai praleidžia spūstyse. Paaiškėjo, kad spūstys Vilniuje lenkia net tokius Europos didmiesčius kaip Londonas, Paryžius ar Berlynas. Vilniaus vairuotojai vardijo priežastis, kodėl...
-
Įsidėmėkite: šios trys žiedinės sankryžos – pačios pavojingiausios
Avaringiausia ir pavojingiausia žiedine sankryža Vilniuje galima vadinti Savanorių pr., Laisvės pr. ir Geležinio Vilko g. sankirtą. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, šiame transporto mazge praėjusiais metais buvo užfiksuoti 96 eismo ...
-
Netekus vairuotojo pažymėjimo užsienyje, Lietuvoje vairuoti galima
Jei užsienyje dėl Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimo yra netenkama vairuotojo pažymėjimo, ar galima vairuoti parvykus į Lietuvą? Kitoje valstybėje skirta tokia bausmė galios ar negalios grįžus į tėvynę? ...
-
Monte Karlo ralyje startavo Vitkevičiaus ir Žvinakevičiaus ekipažas
Sausio 30 dieną 19 val. startavo prestižinės „Rallye Monte Carlo Historique“ lenktynės, kuriose nelengvą kelionę pradėjo ir mūsų šalies istorinių automobilių gerbėjų Tado Vitkevičiaus ir Lino Žvinakevičiaus ekipažas, važiuo...
-
Iš Kinijos atrieda BYD
Tarptautinė prekybos kompanija „Inchcape“ ir didžiausia pasaulyje elektromobilių gamintoja BYD („Build Your Dreams“) pasirašė susitarimą pateikti BYD elektromobilius Lietuvos rinkai. ...
-
Galimybė karjeros proveržiui – „Lithuanian Rally4 Trophy“
Jauniesiems automobilių ralio talentams šie metai gali tapti didžiuliu šuoliu jų karjeroje, nes, laimėję Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) rengiamas „Rally4 Trophy“ varžybas, turės galimybę dalyvauti keturiuose E...
-
Elektromobilių parkas: tendencijos ir prioritetai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečią kartą iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paaugo apie 50 proc. ...
-
Traukiniais Lietuvoje važiavo 5 mln. keleivių
LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“, preliminariais duomenimis, pernai traukiniais pervežė daugiau nei 5,5 mln. keleivių, iš jų 5 mln. – Lietuvoje. ...