- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jau kitąmet kovai su automobilių tarša bus pasitelkti ir aplinkosaugininkai. Šiems pareigūnams leista stabdyti automobilius ir tikrinti, ar automobilio tarša atitinka reikalavimus. Tai numatančias pataisas Seimas priėmė vos prieš kelias akimirkas. Beje, numatyta, kokie transporto priemonės trūkumai bus laikomi pavojingais, o kokie – mažais. Dabar stabdyti ir tikrinti automobilius turi teisę policininkai, muitininkai, transporto saugos administracijos pareigūnai, praneša LNK.
Plačiau papasakojo Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos atstovas Renaldas Gebartas.
– Išplečiamas įstaigų sąrašas, kurios galės sustabdyti dūmijantį automobilį ir reikalui esant atimti techninės apžiūros galiojimą. Ar jūsų asociacija sveikina tai?
– Taip. Galima pasidžiaugti, kad formuojasi sistema. Tai ne tik vartai, pro kuriuos kartą per du metus automobilis pravažiuoja, bet ir tvora, kuri užkirstų kelią akivaizdžiai teršiantiems automobiliams dalyvauti eisme. Bet reikėtų atkreipti dėmesį, kad Lietuvoje automobilių transporto parko amžiaus vidurkis yra beveik 15 metų. Didelė jų dalis yra sukonstruota laikantis tokių reikalavimų, kuriuos jie įgyvendina. Ne kiekvienas automobilis, iš kurio išmetimo sistemos išlekia dūmas, yra taršus.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Opozicija klausia, kam tada reikalinga techninė apžiūra. Jei gerai dirbtų, tai nereikėtų stabdyti. Ar gali būti, kad automobilis tikrinimo metu buvo geras, o po pusmečio kažkas nutinka?
– Vienareikšmiškai. Automobilis būna geras maždaug pusmetį, jei yra labai intensyviai eksploatuojamas. Atvažiuoja į techninę apžiūrą sutvarkytas arba savininkas gudrauja. Į dyzelinio automobilio baką įpylus žibalo, greičiausiai automobilis įtraukęs pilvą praslys ir neužklius kontrolieriams. Kol tikrinimo intervalas yra du metai, tikėtina, kad patikrą pravažiavę automobiliai po kelių mėnesių gali kelti triukšmą. Tai niekaip nesusiję su tuo, kad kažkas nepadarė savo darbo ar kažko nepastebėjo.
– Dažniau kažkas natūraliai nutinka, ar vis dėlto dažniau gudraujama?
– Spėju, kad kol automobilis padarytas iš geležies, o ta geležis dėvisi, tai tas ir lemia per didelį išmetamųjų dujų kiekį. Pagal mūsų statistiką, pastaraisiais metais 8 proc. dyzelinių automobilių gauna neigiamą išvadą dėl per didelio išmetamųjų dujų kiekio.
– Kodėl yra blogai dūmijantis automobilis?
– Mes kvėpuojame tuo, ką automobilis išmeta. Tą mes traukiame į savo plaučius ir su tuo tiesiogiai susijusios daugybė pačių šlykščiausių ligų, kurios baigiasi mirtimi. Kuo labiau užterštą orą kvėpuosime, tuo mūsų sveikata bus prastesnė. Turbūt nereikia labai įtikinėti, kad nenuodytume savęs ir savo artimųjų.
– Ar būna, kad žmonės bando pralįsti su kyšiais?
– Turime techninės apžiūros statistiką elektroninėje erdvėje. Ten yra galimybė fiksuoti galimos korupcijos apraiškas. Tai tų akivaizdžių bandymų papirkti mažėja. Spėju, kad vairuotojas kai kuriais atvejais nežino, kad per daug teršia.
– Galima sakyti, kad žmonės nekreipia dėmesio į taršą?
– Taip. Kaip sakoma liaudyje, kad akis nemato, širdis neskauda. Žmogus nemato, kas lieka jam nuvažiavus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai10
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Dviratininkų gerovei – papildomi milijonai2
Susisiekimo ministerija, įvertinusi Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ priemones, pasiūlė Finansų ministerijai papildomus 33,7 mln. eurų skirti dviračių infrastruktūros plėtrai. ...
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...