- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jau 23-ią kartą vyksta konkursas "Lietuvos metų automobilis 2020". Tapti geriausiu mūsų šalyje pretenduoja net 38 kandidatai, o jau trečius metus iš eilės kauniečiai gali išsirinkti "Kauno metų automobilį 2020".
Neatsiejama dalis
Praėjusiais metais kauniečiai geriausiu automobiliu išsirinko "Hyundai Kona EV" elektromobilį, o 2018-ųjų geriausiuoju, kauniečių akimis, tapo "Audi Q5", tad sakyti, kad kauniečių pasirinkimas lengvai nuspėjamas, nedrįstų niekas.
"Kauno gatvėse daugėja naujų automobilių, po truputį atsisakome stereoptipų, susijusių su automobilių markėmis. Vis dažniau gatvėse pastebiu ne milžiniškus vokiškus sedanus ar visureigius, tačiau kompaktinius hečbekus ar labai populiarėjančius SUV", – sako bendrovės "Diena Media News" direktorius Tadas Širvinskas. "Be abejo, rinkimuose žmonių pasirinkimas neretai grįstas svajone, kokio automobilio jis norėtų, tačiau tai puikus ženklas, kokiais automobiliais važinėsime po penkerių ar šiek tiek daugiau metų. Tai, kad praėjusiais metais kauniečiai Metų automobiliu išrinko elektromobilį, rodo, kad čia gyvenantys yra neabejingi technologinei pažangai ir naujovėms, tad manau, kad ir šiemet konkurse nestigs intrigos", – apibendrino T.Širvinskas.
Už savo mėgstamą automobilį balsą galima atiduoti internetiniame portale kaunodiena.lt. Balsavimas tęsis iki pat didžiojo "Lietuvos metų automobilio 2020" finalo, kuris vyks lapkričio 29-ąją. Iškilmingoje apdovanojimų ceremonijoje bus paskelbta, kurį automobilį kauniečiai išrinko "Kauno metų automobiliu 2020".
"Kaunas ir automobiliai yra neatsiejama – čia ir didžiausias Baltijos šalyse automobilių turgus, ir vienintelė tokia "Nemuno žiedo" trasa, čia įsikūrę ir patys greičiausiai lenktynininkai bei juos vienijanti Lietuvos automobilių sporto federacija, tad atskira kauniečių nuomonė, renkant geriausią automobilį Lietuvoje, labai svarbi. Džiaugiuosi, kad šiemet prie konkurso "Metų automobilis 2020" prisideda kauniečių pamėgto laikraščio ir portalo "Kauno diena" kolektyvas. Tad visiems linkiu azartiškų rinkimų, o kauniečių pasirinkimą sužinosime jau lapkričio pabaigoje", – sako Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.
Brangiausi ir greičiausi
2020 m. geriausio automobilio rinkimuose daugiausia yra benzinu varomų automobilių. Hibridinių automobilių – septyni. Ir jau žinoma, kad pirmą kartą rinkimų istorijoje jų bus daugiau nei dyzelinių – pastarųjų sumažėjo nuo maždaug pusės (pastaruosius keliolika metų) iki vos penkių. Dar pernai dyzelinių modelių buvo šešiolika.
Dominuojanti pavarų dėžė – automatinė, vos du modeliai sukomplektuoti su mechanine transmisija. Tai sportiški "Ford Focus ST" bei "Hyundai i30 Fastback N". Vienas modelis, "Ford Ranger Raptor", turi net dešimties laipsnių automatinę pavarų dėžę.
Praėjusieji "Lietuvos metų automobilio 2019" rinkimai buvo pirmieji, kuriuose didesnio pravažumo automobilių dalyvavo daugiau nei visų kitų – hečbekų, sedanų, kupė ir t.t. Šiemet ši persvara dar išaugo – net 22 rinkimų dalyviai iš 38 priskiriami miesto visureigiams, visureigiams arba pikapams. Įdomu, kad rinkimams pristatytas vos vienas universalas ir net keturi kupė modeliai.
"Lietuvos metų automobilio 2020" dalyvių kainų suma didžiausia per visą rinkimų istoriją – ji sieks apie 1,8 mln. eurų. Pats brangiausias rinkimams pristatomas modelis yra "Mercedes-Benz GLS 400d 4MATIC" – jau bazinio modelio kaina yra didesnė nei 92 tūkst. eurų, o pristatomo rinkimams – 128 tūkst. eurų.
Racionalūs pasirinkimai
Kauno "Audi" centro pardavimų vadovas Vytautas Švedas sako, kad parduoti automobilį, kuris pirmą kartą tapo kauniečių Metų automobiliu, buvo garbė. Kartu specialistas pastebi, kad pirkėjų skonis ir automobilių poreikiai Lietuvos miestuose skiriasi.
"Kiekvienas žmogus yra kitoks. Vienoks yra vilnietis, kitoks – panevėžietis ir dar kitoks – kaunietis. Kaune mes daugiausia parduodame brangiausių "Audi" markės automobilių – A6, Q6, Q7. Iš salono Vilniuje išrieda pigesni "Audi" šeimos nariai – A1, A2, Q3. Mes jų parduodame labai nedaug", – pasakoja V.Švedas.
Pasak jo, automobilių pasiūla, kurių kaina neviršija 30 tūkst. eurų, labai didelė, o premium segmento automobilių gamintojų Lietuvos rinkoje nėra tiek daug – "Audi", BMW, "Lexus", "Mercedes-Benz". Tačiau, pasak Kauno "Audi" centro pardavimų vadovo, net ir rinkdamiesi prabangesnius automobilius, kauniečiai elgiasi labai racionaliai.
"Čia, matyt, turėtume kalbėti apie kitokį žmonių santykį su pinigais. "Premium" segmento automobilį besirenkantys žmonės žino, kaip sunkiai yra uždirbami pinigai ir kaip greitai galima jų netekti, tad jie nesirenka automobilio, remdamiesi naujojo ruso logika, kad iš papildomos įrangos sąrašo reikia susimontuoti visus įmanomus papildomus komponentus. Priešingai – jie ilgai su pardavimų vadybininku dėliojasi papildomos įrangos sąrašą, galvodami, ar sistema, už kurią jie papildomai sumokės pinigus, bus išties naudinga ar tiesiog ją galės vieną kartą parodyti kaimynui ir viskas tuo pasibaigs", – apie klientų įpročius pasakojo V.Švedas. Kauniečiai savo balsą gali atiduoti už vieną iš trijų "Audi" – "A1 Sportback", "Audi e-tron", "Audi Q3 Sportback".
Patiki kokybe
Kiek kitaip apie klientų pasirenkamus automobilius kalbėjo praėjusių metų "Autoforto" komercijos direktorius Vygandas Sakalauskas. Praėjusiais "Kauniečių metų automobilio 2019" titulą laimėjo "Hyundai Kona EV".
Pašnekovas tikina, kad korėjiečių gamybos elektromobiliai sulaukia nemažai susidomėjimo iš "Autoforto" lankytojų. "Neseniai mūsų saloną pasiekė ir atnaujintas "Ioniq" modelis, tad užsukančių ir besidominčių klientų banga dar ūgtelėjo", – sako V.Sakalauskas. Vis dėlto, pasak jo, įsigyti elektromobilių kauniečiai dar neskuba. Kaip vieną tokių priežasčių dažnas įvardija vis dar per menkai šalyje išvystytą infrastruktūrą ir nors didėjantį, tačiau vis dar mažoką vienu įkrovimu nuvažiuojamą atstumą. "Tad klientai dažniausiai renkasi benzinines ar dyzelines automobilių versijas", – kalba įmonės komercijos vadovas.
V.Sakalauskas pastebi, kad po to, kai "Kona EV" tapo "Kauniečių metų automobiliu 2019", susidomėjimas šiuo modeliu išaugo, tačiau kartu atkreipia dėmesį, kad automobilis buvo visiška naujiena rinkoje, o tie, kurie domisi naujais automobilių modeliais ir seka naujienas, būtinai atkreipia dėmesį ir į tokius automobilius. "Apskritai prekiauti automobiliais, kurie pelno geriausio mūsų mieste automobilio titulą, labai malonu. Tai savotiška garbė, o kartu pripažinimas, kad "Hyundai" markės jau nebegaubia kokybės ar prasto patikimumo stereotipai", – tvirtina pašnekovas.
Kadangi "Autoforto" salone galima įsigyti ir, pavyzdžiui, "Suzuki" markės automobilių, V.Sakalauskas atvirauja, kad jų pirkėjai yra vieni pastoviausių ir ištikimiausių pirkėjų. "Kadangi savo technologiniais pritaikytais sprendimais šis automobilis nėra itin sudėtingas, o pagamintas itin kokybiškai, tai ir pirkėjai, turėję "Suzuki", sugrįžta prie kito šios markės automobilio", – kalba "Autoforto" komercijos direktorius.
Šiemet konkurse "Hyundai" pristato savo "karštąjį" hečbeką "Hyundai i30N Fastback" ir hibridinį "Hyundai Kona".
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...