- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dažnas vairuotojas mano, kad, įsukus į kiemą, Kelių eismo taisyklės nustoja galioti, o pirmenybę išsikovoti vietą galima atkaklumu, įžūlumu ar spaudžiant garsinį signalą. Požiūris, kas pirmesnis, tas gudresnis, kiemuose pridaro daugiausia bėdų.
Nėra pirmumo ženklų
Daugiabučių kiemuose eismas dažniausiai nereguliuojamas kelio ženklais, tačiau tai nereiškia, kad čia nereikia kreipti dėmesio į Kelių eismo taisykles. Kai pirmumą nurodančio ženklinimo nėra, visuomet privalu vadovautis dešinės rankos taisykle, o kiemai ir stovėjimo aikštelės – ne išimtis.
Vis dėlto apie tai neretai pamirštama ir dėl to kyla avarinių situacijų ir susidūrimų.
„Kiemuose labai aktualios ir važiavimo atbulomis taisyklės. Būtent atbulomis važiuojančio automobilio vairuotojas turi gerai apsižiūrėti ir praleisti kitas transporto priemones“, – primena ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius.
Vis dėlto, pasak eksperto, netrūksta ir tokių situacijų, kai, net ir laikantis visų Kelių eismo taisyklių, nepavyksta išvengti kėbulo apgadinimų ir apibraižymų.
Trūksta sąmoningumo
Dažnai įdaužos ar apgadinimai atsiranda automobilius pastačius per arti vienas kito, nepaliekant pakankamai vietos durelėms atidaryti ar transporto priemonei įvažiuoti ar išvažiuoti iš stovėjimo vietos.
„Neretai galvojama, kaip automobilį pastatyti taip, kad būtų patogu pačiam, o apie šalia stovinčias transporto priemones nepamąstoma. Tačiau tai trumparegiškas požiūris, galintis atsisukti prieš patį vairuotoją ir nulemti nemažų žalų“, – perspėjo R. Pocius.
Būtent apibraižymai ar įlenkimai atidarant automobilio dureles, galinio vaizdo veidrodėlių, buferių, žibintų ar kėbulo apgadinimai bandant išvažiuoti iš stovėjimo vietos, kai trūksta erdvės, yra vienos dažniausių kiemuose fiksuojamų eismo įvykių priežasčių. Nors paprastai tokie įvykiai yra smulkūs, tačiau jie vis vien gali nulemti nemenkų išlaidų.
Atsainumas: kai kurie vairuotojai automobilį pastato bet kaip, negalvodami apie aplinkinius. / T. Urbelionio / BNS nuotr.
Raštelis – ne išeitis
Pabrėžiama, kad net jei eismo įvykis sukeliamas dėl to, kad kito automobilio vairuotojas nebuvo pakankamai supratingas, tai nesuteikia teisės pasišalinti iš vietos. Tokiose situacijose palikto raštelio su telefono numeriu taip pat nepakanka.
„Reikia nepamiršti, kad kiemas ar stovėjimo aikštelė Kelių eismo taisyklių galiojimo požiūriu nėra išskirtinė vieta. Tad, apibraižius ar apgadinus kitą automobilį, būtina užpildyti eismo įvykio deklaraciją. Tik taip užtikrinamas žalos atlyginimas. Kitu atveju laikoma, kad eismo įvykio dalyvis pasišalino iš įvykio vietos“ – priminė pašnekovas.
Tokio pasitraukimo padariniai gali būti bauda iki 1,1 tūkst. eurų ar netgi vieniems–trejiems metams prarasta teisė vairuoti. Jei, įvykus eismo įvykiui, neaišku, kas yra nukentėjusios transporto priemonės savininkas, reikia kviesti policiją, kuri padės jį identifikuoti ir susisiekti. Tik užpildžius eismo įvykio deklaraciją galima ramiai tęsti kelionę.
Kieme atbulomis važiuojančio automobilio vairuotojas turi gerai apsižiūrėti ir praleisti kitas transporto priemones.
Galima ir neberasti
Nerasdami automobiliams vietos kieme, vairuotojai neretai juos palieka stovėjimo aikštelės prieigose ar net įsigudrina transporto priemonę priparkuoti ant žaliosios vejos, vaikų žaidimų aikštelių teritorijoje ar pėstiesiems skirtose vietose. Ekspertas pažymi, kad tai taip pat yra draudžiama.
„Parkavimo vietų trūkumo daugiabučių kiemuose problema opi, tačiau statyti transporto priemones bet kur nėra tinkamas sprendimas. Pasitaiko atvejų, kai savo nepasitenkinimą netinkamai pastatytais automobiliais pėstieji ar kaimynai išreiškia atlenkdami ar sulaužydami valytuvus, nusukdami galinio vaizdo veidrodėlius ar net įbrėždami automobilį aštriu daiktu. Tokie veiksmai taip pat neteisėti ir dėl to patirta žala netampa mažesnė“, – sakė R. Pocius.
Pamačius netinkamai pastatytą automobilį patariama pranešti savo miesto ar rajono savivaldybės Viešosios tvarkos skyriui arba policijai. Patogiausia tai padaryti per elektroninių paslaugų sistemą epolicija.lt. Pareigūnai ne vietoje statomų automobilių vairuotojus gali paauklėti iki 90 eurų siekiančiomis baudomis ar net transporto priemonės nutempimu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...