- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Mitų netrūksta kiekvienoje srityje. Su jais susiduria ir "Regitra", kurioje retas nėra buvęs, tad ir įvairių istorijų gausu. Ypač – apie vairavimo egzaminus.
Taigi, "Regitros" egzaminuotojas pasakoja, kokie yra penki gajūs mitai visuomenėje ir kodėl jais nereikėtų tikėti.
"Egzaminai – gana jautri sritis, kadangi vertinamas kitas asmuo, jo įgūdžiai. Todėl natūralu, kad neretam egzaminas susijęs su baimėmis, o jas paskatina įvairūs visuomenėje sklandantys mitai, kurie atsiranda iš lūpų į lūpas perduodant informaciją. Tačiau pats žodis "mitas" jau reiškia, kad tai netiesa ir neatitinka realybės. Tad siekdami išsklaidyti abejones ir baimes apie vairavimo egzaminus, norime paneigti tam tikrus visuomenėje sklandančius mitus", – sako "Regitros" Vilniaus filialo egzaminuotojas Edgaras Spiglazovas.
Patys populiariausi
Pirmas mitas – egzamino metu važiuojama tik numatytais maršrutais.
"Regitra" neretai sulaukia klausimų iš būsimų vairuotojų, kokie tikslūs egzaminų maršrutai ir kur būtų galima rasti informacijos apie juos. Vis dėlto, "Regitra" atkreipia dėmesį, kad, siekdama patikrinti tam tikrus būsimo vairuotojo įgūdžius, tikslių egzaminų maršrutų ji atsisakė dar 2014 m. Šiuo metu yra numatyti tik tam tikri vadinamieji taškai kelyje, pro kuriuos būtina pravažiuoti.
"Tikslių maršrutų nebėra dėl labai aiškios priežasties – būsimi vairuotojai neturi iškalti jų. Atvirkščiai, jie turi mokėti vairuoti įvairiomis eismo sąlygomis. Kitaip tariant, tokiomis, kokiomis jie vairuos kasdien savarankiškai. Tai jie turi pademonstruoti ir egzaminų metu. Dėl tos pačios priežasties prieš porą metų atsisakėme ir B kategorijos egzaminavimo aikštelių. Šiuo metu visi specialieji važiavimo manevrai – automobilį pastatyti į laikiną stovėjimo vietą, sustoti įkalnėje, apsisukti ribotame plote, važiuoti atbulomis vingiu ir kt. – atliekami realiame eisme", – pasakoja E.Spiglazovas.
"Regitra" taip pat primena, kad praktikos egzaminas realiame eisme trunka ne trumpiau kaip 25 minutes, neskaičiuojant specialiesiems važiavimo manevrams skirto laiko.
Antras mitas – jei nuvažiuojama ne ten, kur sakė egzaminuotojas, egzaminas neišlaikomas.
Tai dar vienas gajus mitas tarp būsimų vairuotojų. Tačiau tai netiesa. Pavyzdžiui, jei praktikos egzamino metu neišgirdote ar nesupratote nurodymo ir netyčia nusukote ne į tą pusę, egzaminas vyksta toliau ir tai nereiškia, kad jis yra neišlaikytas. Svarbiausia neišsigąsti, nesutrikti ir toliau laikytis Kelių eismo taisyklių.
Trečias mitas – egzamino metu negalima kalbėtis su egzaminuotoju.
Priešingai, su egzaminuotoju kalbėtis nedraudžiama. Svarbu žinoti, kad tai ne tik nedraudžiama, bet ir patariama daryti.
"Žinoma, mes, egzaminuotojai, jums nepasakysime, kaip elgtis esant vienai ar kitai eismo situacijai, ar ką reiškia tam tikras kelio ženklas. Mūsų tikslas ir yra patikrinti jūsų įgytas žinias, įgūdžius bei įvertinti, kaip jūs gebėsite savarankiškai priimti reikiamus sprendimus esant vienai ar kitai eismo situacijai. Vis dėlto, jei kažko nesupratote, neišgirdote, drąsiai klauskite ir tikslinkitės", – teigia "Regitros" egzaminuotojas.
Be to, dar prieš prasidedant praktikos egzaminui, būsimas vairuotojas yra supažindinamas su automobiliu. Tad tais atvejais, kai nėra aišku, pavyzdžiui, kur rasti sėdynės sureguliavimo svirtelę, kaip susireguliuoti veidrodžius ar įsijungti reikiamus žibintus, to tikrai galima paklausti egzaminuotojo.
Ketvirtas mitas – negalima peržiūrėti praktikos egzamino vaizdo įrašą.
Netiesa. Jei turite papildomų klausimų apie laikytą praktikos egzaminą, per vieną darbo dieną galite kreiptis dėl egzamino vaizdo įrašo peržiūros.
"Suprantame, kad neišlaikius gali kilti nemažai klausimų. Nors po įvykusio egzamino padarytas klaidas pakomentuoja egzaminuotojas, jas galite ir peržiūrėti Vairuotojų portale, kur rasite įvykusio egzamino ataskaitą. Jei vis dėlto turite papildomų klausimų, rekomenduojame kreiptis į "Regitros" padalinį, kuriame laikėte egzaminą, ir kartu su vyresniuoju specialistu peržiūrėti bei aptarti vaizdo įrašą. Kaip rodo praktika, peržiūrėję vaizdo įrašą egzaminą laikiusieji sutinka su egzaminuotojo pastabomis ir taip abejonės būna išsklaidytos", – tikina E.Spiglazovas.
Penktas mitas – egzamino rezultatą galima tiesiog nusipirkti.
Nors socialiniuose tinkluose galima rasti įvairių siūlymų, neva padėsiančių išlaikyti vairavimo egzaminus, neapsigaukite. Tai sukčiai, kurie išvilioja pinigus ir vėliau dingsta. Nepakliūkite į jų rankas. Tad, jei turite įtarimų apie neteisėtą veiklą, apie ją praneškite policijos pareigūnams.
"Norėčiau pakviesti visus būti sąmoningus ir nepasikliauti tokiais skelbimais, siūlančiais neteisėtais būdais įgyti vairuotojo pažymėjimą. Praktiškai esame ne kartą susidūrę su tokiais atvejais, kai į "Regitrą" atvyksta asmenys užsisakyti vairuotojo pažymėjimo, tačiau patikrinus duomenis paaiškėja, kad jie net nėra laikę egzaminų. Žinoma, šie žmonės prisipažino, kad nepažįstamam asmeniui sumokėjo už neva teigiamą įvertinimą. Esame kalbėję apie tai ne kartą, tačiau norime dar kartą atkreipti būsimų vairuotojų dėmesį ir paskatinti nesusivilioti šiais siūlymais", – sako egzaminuotojas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai10
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Dviratininkų gerovei – papildomi milijonai2
Susisiekimo ministerija, įvertinusi Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ priemones, pasiūlė Finansų ministerijai papildomus 33,7 mln. eurų skirti dviračių infrastruktūros plėtrai. ...
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...