Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?

  • Teksto dydis:

Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomis. Apie tai LNK žurnalistė kalbėjosi su serviso savininku Šarūnu Čemalonsku.

– Ar padangų keitimo intensyvumas, lyginant su rudeniniu keitimu, pavasarį keičiasi?

– Be abejo keičiasi. Gal 20 proc. žmonių mažiau keičiasi vasarą.

– Galbūt todėl, kad daugelis važinėja su žieminėmis arba universaliomis padangomis?

– Taip, be abejo. Galbūt vasarą ne taip sureikšmina tą keitimą, tiesiog važiuoja ir gerai.

– Dėl to mes ir matavome padangų protektorių, kad būtų aišku, jog negali būti liaudyje vadinamos plikos padangos net ir vasarą?

– Taip, plikos labai pavojinga yra. Prie didesnio greičio mašina gali tiesiog slysti dar baisiau nei ant ledo. Jeigu daug vandens, mašina gali tapt nevaldoma. Tai vadinamas akvaplaningas, tiesiog mašiną pakels.

– Visi vairuotojai galvoja, kad svarbu pasirūpinti geromis padangomis prieš žiemą, o vasarą tai kaip bus taip bus…

– Tikrai ne. Jeigu dar paimsim galingesnę mašiną, kur „traukia“ geriau, tai problemų galima prisišaukti kaip su žieminėmis prastomis.

– O šiaip kiek sezonų padangos tarnauja? Kada jau susirūpinti ir matuoti jų protektorių, kada susirūpinti jų būkle?

– Viskas priklauso nuo to, kiek kilometrų pravažiuota. Aišku, vasarinėm žmonės automatiškai nuvažiuoja daugiau kilometrų. Tiesiog reikėtų pačiam žmogui žiūrėt, maždaug du-trys sezonai. O pagal metų amžių, gal vieni žmonės mažiau važinėja, kiti daugiau, tai po šešių metų jau reikėtų susirūpint. Nes tai jau tas terminas, kai apie naujas padangas reikėtų pagalvot. Nors jos dar ir turi protektoriaus, bet jau guma senstelėjusi, jau ne tas sukibimas.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Dar kol kas yra laiko iki balandžio 10 d., iki kurios būtina pakeisti dygliuotas padangas, o su paprastomis galima važiuoti. Kaip galvojat, skubėti, neskubėti?

– Mano, kaip specialisto, nuomone, vasarinės yra vasarinės padangos, žieminės yra žieminės.

– Kaip yra su padėvėtomis padangomis? Aš nusiperku naujas, kur man dėti senas? Ir kodėl, jūsų nuomone, vis dar pamiškėse, lauke randama išmėtyta senų padangų?

– Dėl tų senų padangų tai, aišku, jei žmogus atvažiuoja į servisą montuotis, jis gali čia palikt. O dėl pamiškių… Aš nemanau, kad ratų montavimo įstaigos vežtų į pamiškes. Čia dažniau veža tiesiog žmonės, paprasti žmonės, kurie neturi informacijos, kur jas dėti ir išveža į mišką ar kur papuola. Ir dar pastebėjom tokį dalyką, jeigu netyčia atsiras prie šiukšlyno viena ar dvi padangos, kitas žmogus pamatęs atveža.


Apie padangų surinkimą ir perdirbimą LNK žurnalistė kalbėjosi su „Melga“ padalinio vadovu Andžej Ostrovski.

– Kiek tokių padangų išmetimui arba perdirbimui surenkate per parą, per savaitę, per mėnesį?

– Tai, ką matote čia, yra surinkta per dieną, nes vakar kaip tik yra atiduota utilizavimui, išvažiavo visas krovinys. Tai per dieną mes surenkame maždaug apie 60 padangų.

– Ką turėtų žinoti automobilio savininkas? Kaip jis gali nemokamai tas padangas priduoti, kiek, kur?

– Iš tikrųjų nemokamai gali priduoti tiek padangų, kiek perka prekybvietėje – ar tai būtų internetinė, ar fizinė parduotuvė. Tuo tarpu jeigu jis keičiasi padangas autoservise ir jo padangos jau yra nebe naudotinos, servisas privalo jas priimti utilizacijai.

– Esame padangų keitimo salėje ir vaizdas kiek ramesnis negu žiemą.

– Taisyklės leidžia naudoti vasarines padangas nuo balandžio 1 d., bet iš tikrųjų jūs teisi. Pavasarinis sezonas yra kiek ramesnis. Žmonės turi šiek tiek daugiau laiko pasikeisti. Apribojimas iš tikrųjų yra dygliuotų padangų naudotojams, tai iki balandžio 10 d. privalu jas nusimontuoti. Su žieminėmis padangomis dar kurį laiką, kol vėsesni orai, tikrai dar galima pavažiuoti.

– Ir ką jūs pasakytumėt tiems vairuotojams, kurie sako, ai, važinėjau žiemą, važinėsiu su tomis pačiomis ir vasarą?

– Na, tai nėra tvarus sprendimas ir pačios padangos dilimo atžvilgiu. Kitas dalykas yra saugumas. Žieminė padanga yra pritaikyta dirbti prie žemesnių temperatūrų. Vasarą mes turim ir gerokai karštesnį asfaltą, ir daugiau vandens keliuose, dėl to žieminė padanga praranda savo savybes ir yra netinkama vasaros sąlygomis. Stabdymo kelias yra ilgesnis, dėvisi greičiau, galimai triukšmo šiek tiek daugiau, galimai kuro gali naudoti daugiau.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galimai

Galimai portretas
formulių bolidai visai padagomis be protektoriu, kaip ir mocų lenktynininkų. Ir ką ? galimai technikines anuliuos, ar užsimuš ? :)

Artas

Artas portretas
Ziemines padangos stabdymo kelias ilgesnis ?! :DD deje tai melas, sukibimas geresnis. Kad dyla, triuksmas, kuro sanaudos - taip. Tik jei paiimi montavimo kaina, padangu savaimini kietejima - ekonominis bei saugumo sprendimas akivaizdus. Tik jei vazineji vasara turi pakankamai gerai pasirinkti protektoriu

"specialisto"

"specialisto" portretas
atsakymuose labai daug žodžio "galimai" O aš galiu pasakyti be "galimai" - su žieminėmis važiuoti vasarą ilgais atstumais - idiotizmas. Jos greičiau dyla, greičiau dėvisi, kuro sąnaudos didesnės, esant lietui sukibimas blogesnis, triukšmas didesnis, stabdymo kelias didesnis, ekstremaliose situacijose blogai dirba. Bet jei važinėji TIK mieste - gali ir nekeisti, tavo reikalas.
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių