- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomis. Apie tai LNK žurnalistė kalbėjosi su serviso savininku Šarūnu Čemalonsku.
– Ar padangų keitimo intensyvumas, lyginant su rudeniniu keitimu, pavasarį keičiasi?
– Be abejo keičiasi. Gal 20 proc. žmonių mažiau keičiasi vasarą.
– Galbūt todėl, kad daugelis važinėja su žieminėmis arba universaliomis padangomis?
– Taip, be abejo. Galbūt vasarą ne taip sureikšmina tą keitimą, tiesiog važiuoja ir gerai.
– Dėl to mes ir matavome padangų protektorių, kad būtų aišku, jog negali būti liaudyje vadinamos plikos padangos net ir vasarą?
– Taip, plikos labai pavojinga yra. Prie didesnio greičio mašina gali tiesiog slysti dar baisiau nei ant ledo. Jeigu daug vandens, mašina gali tapt nevaldoma. Tai vadinamas akvaplaningas, tiesiog mašiną pakels.
– Visi vairuotojai galvoja, kad svarbu pasirūpinti geromis padangomis prieš žiemą, o vasarą tai kaip bus taip bus…
– Tikrai ne. Jeigu dar paimsim galingesnę mašiną, kur „traukia“ geriau, tai problemų galima prisišaukti kaip su žieminėmis prastomis.
– O šiaip kiek sezonų padangos tarnauja? Kada jau susirūpinti ir matuoti jų protektorių, kada susirūpinti jų būkle?
– Viskas priklauso nuo to, kiek kilometrų pravažiuota. Aišku, vasarinėm žmonės automatiškai nuvažiuoja daugiau kilometrų. Tiesiog reikėtų pačiam žmogui žiūrėt, maždaug du-trys sezonai. O pagal metų amžių, gal vieni žmonės mažiau važinėja, kiti daugiau, tai po šešių metų jau reikėtų susirūpint. Nes tai jau tas terminas, kai apie naujas padangas reikėtų pagalvot. Nors jos dar ir turi protektoriaus, bet jau guma senstelėjusi, jau ne tas sukibimas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Dar kol kas yra laiko iki balandžio 10 d., iki kurios būtina pakeisti dygliuotas padangas, o su paprastomis galima važiuoti. Kaip galvojat, skubėti, neskubėti?
– Mano, kaip specialisto, nuomone, vasarinės yra vasarinės padangos, žieminės yra žieminės.
– Kaip yra su padėvėtomis padangomis? Aš nusiperku naujas, kur man dėti senas? Ir kodėl, jūsų nuomone, vis dar pamiškėse, lauke randama išmėtyta senų padangų?
– Dėl tų senų padangų tai, aišku, jei žmogus atvažiuoja į servisą montuotis, jis gali čia palikt. O dėl pamiškių… Aš nemanau, kad ratų montavimo įstaigos vežtų į pamiškes. Čia dažniau veža tiesiog žmonės, paprasti žmonės, kurie neturi informacijos, kur jas dėti ir išveža į mišką ar kur papuola. Ir dar pastebėjom tokį dalyką, jeigu netyčia atsiras prie šiukšlyno viena ar dvi padangos, kitas žmogus pamatęs atveža.
Apie padangų surinkimą ir perdirbimą LNK žurnalistė kalbėjosi su „Melga“ padalinio vadovu Andžej Ostrovski.
– Kiek tokių padangų išmetimui arba perdirbimui surenkate per parą, per savaitę, per mėnesį?
– Tai, ką matote čia, yra surinkta per dieną, nes vakar kaip tik yra atiduota utilizavimui, išvažiavo visas krovinys. Tai per dieną mes surenkame maždaug apie 60 padangų.
– Ką turėtų žinoti automobilio savininkas? Kaip jis gali nemokamai tas padangas priduoti, kiek, kur?
– Iš tikrųjų nemokamai gali priduoti tiek padangų, kiek perka prekybvietėje – ar tai būtų internetinė, ar fizinė parduotuvė. Tuo tarpu jeigu jis keičiasi padangas autoservise ir jo padangos jau yra nebe naudotinos, servisas privalo jas priimti utilizacijai.
– Esame padangų keitimo salėje ir vaizdas kiek ramesnis negu žiemą.
– Taisyklės leidžia naudoti vasarines padangas nuo balandžio 1 d., bet iš tikrųjų jūs teisi. Pavasarinis sezonas yra kiek ramesnis. Žmonės turi šiek tiek daugiau laiko pasikeisti. Apribojimas iš tikrųjų yra dygliuotų padangų naudotojams, tai iki balandžio 10 d. privalu jas nusimontuoti. Su žieminėmis padangomis dar kurį laiką, kol vėsesni orai, tikrai dar galima pavažiuoti.
– Ir ką jūs pasakytumėt tiems vairuotojams, kurie sako, ai, važinėjau žiemą, važinėsiu su tomis pačiomis ir vasarą?
– Na, tai nėra tvarus sprendimas ir pačios padangos dilimo atžvilgiu. Kitas dalykas yra saugumas. Žieminė padanga yra pritaikyta dirbti prie žemesnių temperatūrų. Vasarą mes turim ir gerokai karštesnį asfaltą, ir daugiau vandens keliuose, dėl to žieminė padanga praranda savo savybes ir yra netinkama vasaros sąlygomis. Stabdymo kelias yra ilgesnis, dėvisi greičiau, galimai triukšmo šiek tiek daugiau, galimai kuro gali naudoti daugiau.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...