- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Gal ir ne kiekvienas, bet tikrai neretas vairuotojas pasvajoja, kaip gera būtų šiltomis vasaros sezono dienomis keliauti sėdint prie kabrioleto vairo. Saulė, šiltas vėjas, kedenantis plaukus, ir jokio kosulio, sukelto šalto oro, pučiamo kondicionieriaus.
Pasiūla – keli šimtai
Jeigu jums atrodo, kad tokios vasaros pramogos kainuoja per brangiai, turbūt dairotės į naujus ir apynaujus automobilius. Jei mintimis grįžtume prieš 15–20 metų, kabrioleto kėbulą turintis automobilis buvo retas reiškinys tiek mūsų šalies keliuose, tiek skelbimų portaluose.
Dabar situacija stipriai pasikeitė. Vien šiuo metu autoplius.lt portale galima rasti daugiau nei 240 skelbimų, kurių kiekviename – po kabrioletą, kainuojantį ne daugiau kaip 5 tūkst. eurų. Šiame straipsnyje išskiriami penki geriausią kainos ir kokybės santykį turintys kabrioletai, prieinami lietuviškuose skelbimuose.
Mokant nuo 2,5 tūkst. iki 5 tūkst. eurų autoplius.lt portale galima įsigyti 2003–2007 m. gamybos „Audi A4“ su kabrioleto kėbulu. Turint omenyje, kad už šią sumą perkamas beveik 20 metų sulaukęs, tačiau premium klasės automobilis, prašoma suma yra gan sąžininga.
Stilius ir galia
Skelbimuose šiuo metu galima rasti „Audi A4“ su 2 l darbinio tūrio benzininiu ir 2,5 l darbinio tūrio dyzeliniu varikliais. Šių modelių galia prasideda nuo 103 kW ir kyla aukštyn, tad bus galima ne tik mėgautis vėju, plaikstančiu plaukus, tačiau ir važiuoti šiek tiek smagiau.
Ko gero, didžiausia šio modelio problema, kad jo stogas ne kietas, o minkštas. Tai sudarys nepatogumų, jei norėsite jį eksploatuoti ir šaltuoju sezonu. Taip pat – 2 l darbinio tūrio benzininis variklis labai rajus, o 2,5 l darbinio tūrio dyzelis – ne itin patikimas.
Antrasis ir bene pats stilingiausias sąrašo dalyvis – „Mini Cooper“. Šiuo metu Lietuvoje galima rasti tokių modelių tiek su automatine, tiek su mechanine pavarų dėžėmis. Tačiau vienintelis pardavėjų siūlomas variklis – 1,6 l darbinio tūrio benzininis. Jam reikia išties nemažai degalų.
Stilingas: „Mini Cooper“ modelis su stogu seniai pelnė lietuvių pripažinimą. Š. Mažeikos / BNS nuotr.
„Mini Cooper“ patiks tiems, kurie mėgsta stabilų ir paklusnų važiavimą, o vingiuotą ir ilgesnį kelią link kelionės tikslo visuomet pasirenka vietoj automagistralės. Tai vairuotojui sukurtas automobilis. Atviras dangus virš galvos tik sustiprins kokybiško vairavimo jausmą. Jei mėgstate komfortą ir norite važiuoti taupiai – „Mini“ jums netiks.
Jei tektų keisti priekinį automobilio sparną, negalėsite jo pritaikyti nei nuo trečios, nei nuo ketvirtos kartos „Golf“.
Populiarusis vokietis
Trečiasis ir, ko gero, iš viso sąrašo dažniausiai keliuose pastebimas kabrioletas – „Volkswagen Golf“. Šių modelių kainos prasideda vos nuo 1,2 tūkst. eurų ir kyla iki maždaug 4,5 tūkst. eurų ribos. Variklių pasirinkimas gan platus. Yra tiek dyzelinių, tiek benzininių, o darbinis tūris svyruoja nuo 1,6 l iki 1,9 l.
Šis kabrioletas galėtų būti pirmos kartos modelis, trečios kartos modelis arba vadinamasis 3.5. Toks pavadinimas gan keistas, tačiau ne veltui. Tai galima pagrįsti. Jei pažiūrėsite į automobilį iš priekio, pamatysite tokį patį vaizdą, kaip ir žiūrėdami į bet kokį ketvirtos kartos „Golf“. Tačiau, jei apeisite iš galo, išvysite trečios kartos „Golf“ žibintus. Atsisėdę į vidų rankas uždėsite ant „Golf 4“ vairo, tačiau visa centrinė konsolė – tokia pati kaip „Golf 3“.
Niūriąją šio modelio pusę portalui atskleidė tokio modelio savininkas. Nors „Golf“ yra populiarus modelis ir jam detalių galima lengvai rasti, su 3.5 kabrioleto versija viskas kitaip. Pavyzdžiui, jei tektų keisti priekinį automobilio sparną, negalėsite jo pritaikyti nei nuo trečios, nei nuo ketvirtos kartos „Golf“. Mat sparno dydis toks, kaip trečios kartos „Golf“, o detalės išpjova ties priekiniais žibintais – kaip ketvirtos kartos.
Taip yra ne su visomis šio modelio dalimis, tačiau sparnai – toli gražu ne vienintelė tokia vieta. Nepaisant detalių trūkumo problemos, automobilis labai smagus ir vasariškas, o važinėti juo mieste ypač patogu. Juk „Golf“ tam ir buvo sukurtas.
Nesušalsite: „Peugeot 206“ vienintelis iš aptariamų kabrioletų turi kietą stogą. Pranešėjų nuotr.
Kainos nesikandžioja
Mažiausias ir bene pigiausias autoplius.lt kabrioletų sąrašo dalyvis – „Peugeot 206“. Tai Lietuvoje kažkada buvęs ypač populiarus miesto hečbekas. Šio mažylio kainos portale startuoja nuo 900 eurų ir kyla vos iki 2,5 tūkst. eurų už raudoną, 2006 m. pagamintą „Peugeot“. Galima rasti tiek 1,6 l, tiek 2,0 l darbinio tūrio variklius turinčių modelių.
Blogos naujienos ieškantiems kabrioleto su automatine pavarų dėže – visi modeliai varomi benzinu ir turi tik mechanines dėžes. Tačiau, lyginant su kitais sąrašo dalyviais, „Peugeot 206“ turi ir pranašumą. Tai vienintelis iš aptariamų kabrioletų su kietu stogu. Vadinasi, jį galima patogiai eksploatuoti tiek vasarą, tiek žiemą.
Vyšnia ant torto – japoniškasis „Mazda MX-5“. Automobilis išsiskiria net keliomis ypatybėmis. Tai modelis, kuris turi tik kabrioleto kėbulą, jokio kito rinkoje nerasite. Be to, tai ypač gerai valdomas automobilis, kuris dažnai perkamas net ne dėl kabrioleto kėbulo ir malonių vasaros kelionių, o dėl savo išskirtinių galimybių trasoje ir aukšto paklusnumo lygio. Prie to puikiai prisideda ir galiniai varantys ratai.
Komfortas: „Audi A4“ su kabrioleto kėbulu – premium klasės automobilis. Pranešėjų nuotr.
BMW, „Opel“ ir kiti
Dabar didelė dalis šių „MX-5“ modelių jau nebėra naudojami, todėl tikėtina, kad, nusipirkus „Mazda MX-5“ ir tinkamai prižiūrint, pinigų ne tik neprarasite, bet ir pelningai investuosite.
Pagrindinis modelio trūkumas, palyginti su anksčiau išvardytais konkurentais, – jis turi tik dvi sėdimas vietas. Modelių, kuriuos galima nusipirkti mokant iki 5 tūkst. eurų metai svyruoja nuo 1997 iki 2008-ųjų. Galia – nuo 110 iki 163 AG.
Lietuvos naudotų kabrioletų rinkoje galima rasti ir daugiau modelių. Pirmos serijos BMW, „Opel Astra“, „Volkswagen EOS“, „Renault Megane“ ar „Ford Focus“ – jų už nedidelę sumą Lietuvoje yra gana daug. Reikia tik išsirinkti tokį, kuris atitiks poreikius, norus ir galimybes.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Automobilių rinkos pulsas: lietuviai pirks daugiau
Automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, Lietuva išlaiko tvirtą lyderės poziciją tarp Baltijos šalių: mūsų automobilių rinką 2024 m. papildė 73 proc. daugiau naujų automobilių nei Latvijoje ir 19 proc. daugiau nei Estijoj...
-
Pirmu bandymu įveikti techninę apžiūrą – neįmanoma misija?
Nuo šių metų vairuotojams Lietuvoje draudžiama dalyvauti eisme neturint galiojančios sveikatos pažymos. Net ir gavus šią pažymą privaloma turėti ir automobilio techninės apžiūros (TA) taloną. Kodėl šis barjeras iškart ...
-
Už motociklą paklojo 1,32 mln. JAV dolerių
Las Vegase (JAV) surengtame „Mecum“ aukcione už 1,32 mln. dolerių parduotas 1915 m. motociklas „Cyclone V-Twin“. ...
-
Po istorinės metų pergalės – iššūkiai namie ir svetur
Vienas svarbiausių Lietuvos ekonomikai – transporto sektorius. Kaip verslas vertina 2024-uosius ir ko tikisi 2025-aisiais? ...
-
Naujas mokestis kirto žiaurų smūgį prekybai automobiliais
Estijoje nuo šių metų įsigaliojus naujam motorinių transporto priemonių mokesčiui, per pirmąjį metų mėnesį jų nupirkta triskart mažiau nei pernai sausį – tik 531, skelbia Estijos įgaliotųjų prekybos automobiliais atstovų asociaci...
-
Legendinis automobilis parduotas už 46,5 mln. eurų
Šeštadienį „Mercedes-Benz“ muziejuje Štutgarte buvo parduotas legendinis 1954 m. „W196R“, dar vadinamas „Sidabrine strėle“. Šis automobilis laimėjo Argentinos didįjį prizą Buenos Airėse, o ...
-
Vilnius lenkia net Londoną ir Paryžių: vairuotojai atsakė, kodėl
Nyderlandų tyrimas nustatė, kiek laiko įvairių miestų vairuotojai praleidžia spūstyse. Paaiškėjo, kad spūstys Vilniuje lenkia net tokius Europos didmiesčius kaip Londonas, Paryžius ar Berlynas. Vilniaus vairuotojai vardijo priežastis, kodėl...
-
Įsidėmėkite: šios trys žiedinės sankryžos – pačios pavojingiausios
Avaringiausia ir pavojingiausia žiedine sankryža Vilniuje galima vadinti Savanorių pr., Laisvės pr. ir Geležinio Vilko g. sankirtą. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, šiame transporto mazge praėjusiais metais buvo užfiksuoti 96 eismo ...
-
Netekus vairuotojo pažymėjimo užsienyje, Lietuvoje vairuoti galima
Jei užsienyje dėl Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimo yra netenkama vairuotojo pažymėjimo, ar galima vairuoti parvykus į Lietuvą? Kitoje valstybėje skirta tokia bausmė galios ar negalios grįžus į tėvynę? ...
-
Monte Karlo ralyje startavo Vitkevičiaus ir Žvinakevičiaus ekipažas
Sausio 30 dieną 19 val. startavo prestižinės „Rallye Monte Carlo Historique“ lenktynės, kuriose nelengvą kelionę pradėjo ir mūsų šalies istorinių automobilių gerbėjų Tado Vitkevičiaus ir Lino Žvinakevičiaus ekipažas, važiuo...