- Zigmas Jurevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kas lengviau – laimėti apvalią pinigų sumą loterijoje ar gauti vairuotojo pažymėjimą? Tokį klausimą šią savaitę uždavė tūkstančiai Lietuvos vairuotojų, pavargusių laukti, kada gi pagaliau galės laikyti vairavimo praktinį egzaminą ir įgyti B kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Jų prašymas pagaliau buvo išgirstas.
Eilėje – net 11 tūkstančių
Iki įspūdingų 11 tūkst. išaugusi laukiančiųjų eilė, protestai prie Seimo, beveik pusę metų užsitęsęs laukimas, kada pagaliau bus galima sėsti prie automobilio vairo – pastarieji mėnesiai pradedantiesiems arba teises perlaikantiems vairuotojams buvo ne itin džiugūs.
Šalies Vyriausybei dar pernai sugriežtinus karantiną, galiojo ribojimai dėl vairavimo praktikos egzaminų – jų VĮ "Regitra" negalėjo vykdyti nuo praėjusių metų pabaigos iki pat balandžio. Pagal Vyriausybės patvirtintą karantino švelninimo planą, praktinio vairuotojų mokymo ir vairavimo egzaminai bei vairavimo mokymai būtų atnaujinti, kai koronaviruso atvejų rodiklis nukristų žemiau 200 naujų užsikrėtimų 100 tūkst. gyventojų per dvi savaites ribos, o teigiamų testų dalis sudarytų ne daugiau nei 10 proc.
Vis dėlto praėjusį trečiadienį Vyriausybei dar kartą įvertinus situaciją, ši data sutrumpėjo. Nuo kovo 10 d. "Regitrai" leista atnaujinti visų kategorijų praktikos egzaminus, o vairavimo mokykloms leidžiama atnaujinti praktinius mokymus.
Prireikė protestų
Laukdami veiklos atlaisvinimų "Regitros" darbuotojai iki kovo pradžios iš praktikos egzaminų jau buvo išregistravę apie 10,9 tūkst. asmenų. Eilei grėsmingai augant, nepasitenkinimo bangą kėlė ir patys laukiantieji, ir vairavimo mokyklų atstovai.
Šios savaitės viduryje būsimi vairuotojai drauge su vairavimo mokyklų atstovais surengė protesto akcijas Vilniuje, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Marijampolėje. Akcijos dalyviai, atvykę mokomaisiais automobiliais, paspirtukais, dviračiais, reikalavo, jų nuomone, neadekvačių karantino suvaržymų atšaukimo.
"Be galo daug žmonių negali laikyti egzaminų ir įsidarbinti dėl to, kad neturi teisės vairuoti. Kiti egzamino eilės laukia net pusę metų", – akcijos dalyvių poziciją argumentavo viena protesto organizatorių Neringa Pekarskaja, pati dėl suvaržymų negalinti gauti vairuotojo pažymėjimo.
Išgirdo: vairavimo mokyklų balsas buvo išgirstas – nuo kovo 10 d. jos atnaujins praktinius mokymus. "Regitros" nuotr.
Vysis pamokų grafikus
Šiaušėsi ir vairavimo mokyklų atstovai, kuriems akis badė savotiška neteisybė. Grožio salonams, taksi vairuotojams, pavežėjams dirbti ir automobiliuose vežti keleivius buvo leidžiama, o instruktoriams mokyti vairuoti mokinius – ne.
"Erzelynės išties buvo daug, nes niekas nežinojo, kaip ir kada viskas baigsis. Mes tos klientų eilės negalėjome nuspėti, todėl praktikos užsiėmimo grafikų net nesudarėme. Visi laukėme, ir pagal tai, kiek jau esame įsipareigoję surengti vairavimo pamokų, skaičiai yra įspūdingi", – pasakojo"ARV-Auto" mokyklos vadovas Valdas Šlepikas.
Pasak jo, viena grupė asmenų, kuriems yra įsiskolinusios mokyklos, – anksčiau sutartis pasirašę klientai. Jie mokėsi dar praėjusiais metais, bet mokymų dar nepabaigė. Kita grupė – asmenys, kurie mokėsi teorijos ir išsilaikė šį egzaminą bei laukia praktinių mokymų pradžios. Trečia grupė – klientai, jau laikę egzaminą "Regitroje", bet iš karto neišlaikę. Jie, veikiausiai, norės patobulinti įgūdžius per papildomas vairavimo pamokas, kad geriau pasiruoštų pakartotiniams egzaminams.
Kaip žinoma, Vyriausybei gruodžio viduryje sugriežtinus karantino sąlygas, įmonės, kurios teikia kontaktines paslaugas ilgiau nei 15 min., negali vykdyti veiklos. Vairavimo praktikos pamoka trunka apie pusantros valandos, tad, norint atitikti reikalavimus, vienas užsiėmimas turėjo būti nebent skaldomas į daugelį dalių.
"Tai nebūtų buvę logiška. 15 min. važiuoji, paskui pastovi ir vėl 15 min. mokai. Kita vertus, galėjome tik stebėtis, kad taksi ar pavežėjams dirbti leidžiama, o mums ne, bet toks buvo Vyriausybės potvarkis ir turėjome jo laikytis", – aiškino V.Šlepikas.
Didžiausiais šios situacijos įkaitais buvo tapę žmonės, kurių darbas tiesiogiai yra susijęs su vairavimu.
Mokyklos ruošėsi iš anksto
Ne vienam žmogui automobilis ir teisė jį vairuoti yra svarbiausia darbo priemonė. Ši vairavimo mokyklų klientų grupė buvo skriaudžiama labiausiai.
"Didžiausiais šios situacijos įkaitais buvo tapę žmonės, kurių darbas tiesiogiai yra susijęs su vairavimu. Yra žmonių, atsiųstų iš Užimtumo tarnybos, yra, kurie moka iš savų lėšų, kad įgytų vairuotojo profesiją, tačiau žmonės bet kuriuo atveju kentėjo, nes buvo susiplanavę darbus, kurie nejuda, nes jie neturi teisės vairuoti", – kalbėjo "ARV-Auto" vadovas.
Paklaustas, ar, atšaukus draudimus, iki kovo 10 d. spės pasirengti praktiniams mokymams, vadovas pripažino, kad krūvis bus nemažas, laukia daug skambučių ir pranešimų klientams, tačiau procesas turėtų vykti sklandžiai.
"Mes jau anksčiau tikėjomės, kad reikalai pajudės nuo kovo pradžios ir draudimai bus atšaukti. Todėl iš anksto nusivalėme aikšteles, parengėme automobilius, daugelis instruktorių jau pasidarė profilaktinius COVID-19 testus. Dabar liko atlikti papildomus organizacinius darbus", – pasakojo V.Šlepikas.
Jo žodžiais, nors praktinis vairavimo mokymas mokyklose nevyko ilgą laiką, teorinės pamokos buvo sėkmingai tęsiamos nuotoliniu būdu. Čia praverčia pirmojo karantino patirtis, kurio metu teorijos mokytojai puikai įvaldė technologijas ir sugeba išlaikyti reikiamą mokymo lygį. Išlaikę mokyklinį teorijos egzaminą, mokiniai gali jį vėliau laikyti ir "Regitroje".
Pratrūko: nuo praėjusių metų nesulaukdami galimybės gauti vairuotojo pažymėjimą šią savaitę žmonės surengė akciją prie Seimo. I. Gelūno / Fotobanko nuotr.
Pasirengę dirbti ilgiau
Mūsų dienraščio kalbinti "Regitros" specialistai išaiškino, kad būsimi vairuotojai, kurie nuo kovo 10 d. yra užsiregistravę į praktikos egzaminus, yra laukiami numatytu laiku. Pasitikrinti egzamino laikymo datą ar užsiregistruoti į jį galima tiesiog internetu čia.
Būsimi vairuotojai, kurie nuo kovo 10 d. yra užsiregistravę į praktikos egzaminus, yra laukiami numatytu laiku.
"Atnaujinti praktikos egzaminus esame pasiruošę. Dėsime visas pastangas, kad visi norintieji juos galėtų išlaikyti kuo greičiau. Stebėsime besiregistruojančių klientų srautus ir, jei bus poreikis, dirbsime papildomomis dienomis", – patikino "Regitros" generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Siekiant užtikrinti saugumą, prieš pradedant praktikos egzaminų veiklą planuojama testuoti darbuotojus. Taip pat teorijos ir praktikos egzaminai vyks laikantis visų saugumo reikalavimų: egzaminų automobiliuose įrengtos specialios pertvaros, atskiriančios klientą nuo egzaminuotojo, automobiliai ir teorijos egzaminų klasės yra reguliariai vėdinami ir dezinfekuojami.
Anot VĮ "Regitra" atstovės Emilijos Bardauskienės, iki kovo 10 d. egzaminai bus atšaukiami automatiškai. Kiekvienas klientas apie atšauktą egzaminą yra informuojamas asmeniškai SMS žinute. Jos žodžiais, esant poreikiui ir tam, kad būtų reguliuojami srautai, įmonė planuoja egzaminuoti ilgiau arba papildomomis dienomis.
"Regitra" per mėnesį visoje Lietuvoje gali priimti apie 11 tūkst. praktikos egzaminų, tai prilygtų visam dabartiniam laukiančiųjų sąrašui. Be to, šis priimamų egzaminų skaičius gali ir augti, egzaminuojant ilgiau ar papildomomis dienomis.
"Apgailestaujame ir suprantame, kad pokyčiai dėl paskelbto karantino klientams galėjo sukelti nepatogumų. "Regitra" yra pasiruošusi visa apimtimi atnaujinti praktikos egzaminų veiklą", – sakė pašnekovė.
Pratęsė rezultatų galiojimą
Teorijos egzaminai "Regitroje" vyksta ir šiuo metu, nes yra užtikrinami visi saugumo ir srautų valdymo reikalavimai. Nors vienu metu klasėse yra priimama mažesnis skaičius asmenų, jis yra išlyginamas per dieną organizuojant daugiau egzaminų.
Įprastai teigiamas teorijos egzamino rezultatas galioja vienus metus ir per šį laikotarpį būtina išlaikyti praktikos egzaminą, tačiau dėl pandemijos šis terminas yra pratęstas. Kitaip tariant, visiems būsimiems vairuotojams, kuriems teigiamas teorijos egzamino rezultatas baigė arba baigs galioti ekstremalios situacijos metu, jo galiojimo terminas pratęsiamas ekstremalios situacijos paskelbimo laikotarpiui ir dar šešiems mėnesiams po jo pabaigos. Atkreiptinas dėmesys, kad kalbama ne apie karantino laikotarpį, o ekstremalią situaciją, kuri šalyje tęsiasi ilgiau. Kaip žinoma, valstybės lygio ekstremali situacija šalyje paskelbta dar 2020 m. vasario 26 d., o kada ji baigsis – nežinoma.
Taigi, nepaisant to, kad šiuo metu dėl karantino ribojimų yra laikinai sustabdytas praktikos egzaminų vykdymas, visiems būsimiems vairuotojams yra sudaryta galimybė suspėti vėliau išlaikyti egzaminą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai8
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas2
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius1
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...
-
Lūžio belaukiant: kas augins konkurenciją1
Europos naujų automobilių pardavimo statistika liudija: tebekaraliauja kompaktinės klasės modeliai. Daugeliui tai optimalus variantas dėl patrauklios kainos, gausios komfortą ir saugumą užtikrinančios įrangos, automobilio dydžio. Paklausiausių de&s...
-
Lietuviškas paradoksas: uždarbiai – geri, bet mechanikų trūksta6
Lietuva pagal kelių transportu gabenamus krovinius užima trečią vietą Europoje. Tokį srautą pervežančią sunkiasvorę techniką reikia nuolat prižiūrėti ir remontuoti. Tad kodėl mūsų šalyje smarkiai stinga kvalifikuotų sunkvežimių mech...