- „Kauno dienos“, velocita.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vos per dvejus trejus metus Europos automobilių rinkoje atsirado daugybė naujų, negirdėtų gamintojų iš Azijos. Šio regiono atstovai moka nustebinti techninėmis savo gaminių charakteristikomis, technologijomis ir santykinai maža kaina. O kokybe ir patikimumu?
Dauguma – iš Kinijos
Senajame žemyne vienas po kito atsidaro nauji automobilių salonai, ant kurių puikuojasi iki šiol nematyti logotipai ir negirdėti vardai: „Lynk & Co“, BYD, „Haval“.
Jau ir Lietuvoje pasirodė KGM, „Ora“, pradėjo vežti „Nio“ modelius, dar šiemet turėtume sulaukti „Wei“ įmonės gaminių. Dauguma šių automobilių – elektriniai, iš Kinijos. Jie pasižymi gerais techniniais duomenimis ir gausia įranga už patrauklią kainą.
Antai „Nio ET5“ kainuoja 62 tūkst. eurų, turi beveik 500 AG elektros motorus ir viena įkrova gali įveikti daugiau nei 450 km.
Lietuvoje neseniai debiutavusi bendrovė „Ora“ siūlo gausiai įrengtą ir daugiau nei 300 km viena įkrova nuvažiuojantį kompaktišką elektrinį hečbeką vos už 25 tūkst. eurų.
Automobilių skelbimų portaluose galima rasti ir daugiau įspūdingų kiniškų elektromobilių už ypač viliojančią kainą.
Kiek kitokia KGM gamintojo situacija: jis – iš Pietų Korėjos, šalia naujų elektrinių krosoverių už itin konkurencingą kainą siūlo ir laiko patikrintus pikapus, SUV su vidaus degimo varikliais, ir didesniu pravažumu nei konkurentai pasižyminčius miesto visureigius. KGM – tik pavadinimą pakeitęs pusės amžiaus istoriją skaičiuojantis „Ssangyong“.
Išstumia: Kinijos gamintojai vis rimčiau lipa ant kulnų korėjiečiams, kurių markė „Ssangyong“ dar prieš keletą metų Didžiojoje Britanijoje buvo įvardyta geresne už prabangiuosius „Porsche“. / Gamintojo nuotr.
„Rolex“ – kitas lygis
Europa išsiskiria itin griežtais taršos ir saugumo reikalavimais, tačiau kinams, pasisėmusiems patirties iš pačių europiečių ir išmokusiems gaminti tvirtesnius kėbulus, niekaip nesisekė su vidaus degimo varikliais: šie būdavo silpni, taršūs ir neefektyvūs.
Europai elektrifikuojantis, situacija stipriai pasikeitė ir kinai entuziastingai puolė šturmuoti Senojo žemyno.
„Dabar labai paklausūs išmanieji laikrodžiai. Juos gali kepti bet kokia technologijų bendrovė, didžiausią darbą kurdami tokį laikrodį atlieka programuotojai. Matome, kad rinkoje daugėja naujų įmonių, tačiau jokia jauna įmonė neprilygo ir neprilygs tokiems mechaninių laikrodžių grandams kaip „Rolex“ ar „Omega“, nes jiems sukurti reikia meistriškumo. Su elektromobiliais panaši situacija: baterijos ir elektros motorai nėra sudėtinga technologija, taigi juos nesunku gaminti naujoms įmonėms“, – aiškino automobilių apžvalgininkas Justas Lengvinas.
Pašnekovas atkreipė dėmesį, kad kinai su elektros pavara drąsūs, nes tai – jų stichija. Jie šiuo metu pagamina daugiausia baterijų pasaulyje ir jas tiekia kitiems gamintojams. Pasaulio rinkoje dominuojantis kinų baterijų gamintojas CATL nuolat kuria inovacijas. Tai leidžia kiniškiems elektromobiliams stebinti savo techniniais parametrais.
Įtaka: spėjama, kad Kinijos automobilių pramonė ir Vyriausybė finansuoja šimtus tūkstančių nuomonės formuotojų, kurių užduotis – išpopuliarinti vietos gamintojus. / Scanpix nuotr.
Svarbu ne vien variklis
Vis dėlto elektromobilis neapsiriboja elektros pavara.
„Baterijos ir motorai gali būti gana geri, tikėtina, kad ir veiks ilgai, bet yra daugybė dalykų, kurie nepasikeitė nuo benzininių automobilių laikų. Ar jie bus tokie pat geri? Tarkime, saloną galima aptraukti gražiomis medžiagomis, bet ar galima tikėtis vakarietiškos senųjų gamintojų kokybės? Tai būtų naivu. Žiūrint į ilgesnę perspektyvą, neabejoju, kad stipriai startuojantys gamintojai pasivys vakarietišką lygį, tačiau dabar, ypač gyvenant sudėtingo klimato juostoje, įdomu pažiūrėti, kaip tie automobiliai pasirodys“, – svarstė J. Lengvinas.
Specialistams, vertinantiems naujų įmonių gaminius, daugiausia nerimo kelia būtent jų ilgaamžiškumas. Didesni kinų žaidėjai, kaip BYD ar „Great Wall Motors“, žino, kur galima taupyti, o kur – ne, o mažesni gamintojai jau po metų dvejų pradeda rodyti trūkumus.
Pigiau: rinkos naujokai iš Azijos išsiskiria tiek originaliu dizainu, tiek gerokai palankesne kaina nei europiečių. / Scanpix nuotr.
Nuo šalčio ir druskų sugenda elektros sistema, nes ji nebūna pakankamai gerai izoliuota. Kokybė – viena iš priežasčių, kodėl senųjų gamintojų automobiliai brangesni.
Specialistams, vertinantiems naujų įmonių gaminius, daugiausia nerimo kelia jų ilgaamžiškumas.
Korėjiečių KGM turi daugiau patirties, skaičiuoja per 50 metų ir garsėja paprastomis, racionaliai įkainotomis ir patvariomis transporto priemonėmis. 2018-aisiais „Porsche“, aplenkusi „Ssangyong“, Didžiojoje Britanijoje buvo įvardyta didžiausią pasitenkinimą savininkams suteikiančia marke ir pirmiausia – dėl patikimumo.
Be serviso – loterija
Ekspertai taip pat atkreipia dėmesį į tai, ar norima markė turi servisų tinklą.
Kas pasirūpins automobiliu garantiniu laikotarpiu? Kas spręs kilusias technines problemas? Jei jas gali išspręsti nepriklausomi specialistai, vis vien lieka klausimas: iš kur gauti detalių įvykus eismo įvykiui?
Prireikus atlikti techninę apžiūrą, „Nio“, BYD ir kitų kinų gamintojų elektromobilius teks vežti toli į Europos vakarus.
„Great Wall Motors“ įmonė „Ora“ Lietuvoje debiutavo su trimis atstovybėmis ir servisais.
Aptarnavimas: ką reikės daryti su kinišku automobiliu, jeigu bankrutavus gamintojui neliks jokio jo palaikymo? / Scanpix nuotr.
KGM turi nuo seno išvystytą servisų tinklą.
Galiausiai, ar nauji prekių ženklai išsilaikys ateityje? Dalis jų pelningi, bet tik Kinijoje, dalis, norėdami išsikovoti vietą po saule, šiuo metu dirba nuostolingai, bet tikisi pelno ateityje.
2013-aisiais „Qoros 3“ buvo pirmas kiniškas automobilis, gavęs 5 žvaigždučių „Euro NCAP“ saugumo įvertinimą, tačiau jo nebeliko. Bankrutavo ir „Land Rover“ kopijas kūręs „Landwind“. Juos keičia nauji kiniški prekių ženklai.
„Naujų markių automobilių pirkimą pavadinčiau loterija. Yra tikimybė, kad kai kurie gamintojai po penkerių ar dešimties metų bankrutuos. Debiutantų bankrotas labiau tikėtinas nei, tarkime, „Mercedes“ ar BMW. Ką tada reikės daryti su kinišku automobiliu, jeigu neliks jokio jo palaikymo?“ – retoriškai klausė J. Lengvinas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...