- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Atlaisvinus karantino ribojimus, nelaimingų atsitikimų skaičius gali šoktelėti. Dėl pertraukos nelavinti vairavimo įgūdžiai pradeda silpti, o tai augina avaringumo riziką", – pabrėžė draudimo bendrovės ERGO specialistas Rimvydas Pocius.
Vienas trikdžių – stresas
Karantinas ir judėjimo apribojimai lėmė sumažėjusį automobilių srautą keliuose. Atlaisvinus suvaržymus, vėl išvažiavę į kelią eismo dalyviai gali būti praradę dėmesingumą, atidumą ir mažiau saugotis, o toks vairavimas – tik žingsnis iki nelaimės.
"Miestų gatvėse ir tarpmiestiniuose keliuose sumažėjus transporto srautų, nelaimingų atsitikimų įvyko mažiau, tačiau patirtos žalos buvo didesnės. Visgi nelaimingų atsitikimų skaičius gali šoktelėti, kai eismas suintensyvės", – sakė ERGO verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas R.Pocius.
Jis atkreipė dėmesį, kad prie sudėtingesnių vairavimo sąlygų gali prisidėti padidėjęs streso lygis, taip pat tai, kad keliuose bus daugiau ne automobilių, bet ir motociklų, dviratininkų. Pėstieji, per karantiną pripratę prie tuštesnių gatvių, gali būti mažiau budrūs.
Šios aplinkybės sukels nemažai įtampos vairuotojams. "Tai kartu su suprastėjusiais įgūdžiais ir mažesniu pasitikėjimu savo jėgomis gali tapti nelaimingų įvykių priežastimi", – svarstė draudimo ekspertas.
Šiuo metu jau pastebėjome, kad padarę vairavimo pertrauką eismo dalyviai važiuodami neišvengia net elementarių klaidų: nepastebi kelio ženklų, nepaiso pirmumo teisės.
Jau pastebėjo klaidų
R.Pocius įsitikinęs: tam tikri sunkumai iš naujo grįžtant prie vairo lydi ir patyrusius vairuotojus, bet ilgesnė pertrauka ypač nepalanki tiems, kurių trumpas vairavimo stažas.
Anot specialisto, iššūkių kelyje gali patirti ir biurų darbuotojai, kurie automobiliu važiuodavo tik į darbą, o per karantiną dirbo namuose.
"Taip pat tikėtina, kad vairuotojai, kurių nuosavas automobilis yra lengvasis, o tarnybinis – didesnių gabaritų, prie pastarųjų po karantino pratinsis ilgiau. Šiuo metu jau pastebėjome, kad padarę vairavimo pertrauką eismo dalyviai važiuodami neišvengia net elementarių klaidų: nepastebi kelio ženklų, nepaiso pirmumo teisės", – teigė ERGO atstovas.
Atgaivinkime įgūdžius
Kad po pertraukos saugiai sugrįžtume į kelius, R.Pocius pataria pirmiausia pasirūpinti savo automobiliu – juk visos kelionės prasideda nuo tinkamai paruoštos transporto priemonės.
"Būtina įsitikinti, ar pakankamas visų būtinųjų skysčių – stabdžių, aušinimo, langų plovimo, transmisijos alyvos – kiekis. Reikia patikrinti ir padangas, akumuliatorių, žibintus. Jei visi svarbiausi automobilio komponentai veikia tvarkingai, į kelią išvažiuoti bus saugiau ir ramiau. Vis dėlto vairuotojai, kurie dėl savo automobilio būklės nesijaučia užtikrinti, turėtų kreiptis į autoservisą. Čia transporto priemonę įvertins profesionalai ir kvalifikuotai paruoš ją kelionėms", – siūlė draudimo ekspertas.
Pasirūpinus automobiliu, vertėtų dėmesį skirti ir asmeniniams įgūdžiams – laisvu laiku pasivažinėti gerai pažįstamais ir mažesnio eismo intensyvumo maršrutais. Vairuotojams, nesijaučiantiems užtikrintai kelyje, R.Pocius pataria kreiptis į profesionalius vairavimo instruktorius. Kelios pamokos leistų po pertraukos prie vairo sėsti labiau pasitikint savimi.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...