- Tadas Markevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Volkswageno“ konstruktoriai klasikinį sedaną transformavo į kupė
Vokietijos automobilių gamintojas „Volkswagen“ šį pavasarį pažėrė kaip niekad daug naujovių. Balandžio pradžioje Leipcige vykusioje automobilių parodoje buvo pristatyti sportiškasis dvejų durų „Scirocco“, „Golf Variant TDI 4Motion“, „Golf TDI Hybrid“, „Passat Variant TSI EcoFuel“, komercinių automobilių liniją atnaujinsiantis „Caddy Maxi Life“. Nors vokiečiai daug tikisi iš legendinio „Scirocco“ atgimimo, kol kas ryškiausias ir svarbiausias šių metų „Volkswageno“ debiutas – naujasis „Passat CC“ modelis.
Iš meteorologų žodyno pasiskolintu vardu pakrikštytų automobilių dinastija buvo pradėta 1973-iaisiais. Nuo to laiko iki šios dienos nuo „Volkswageno“ konvejerio nuriedėjo daugiau nei 15 mln. sedanų ir universalų. Nuo šiol greta jų puikuosis ir „Passato“ kupė – abreviatūra CC reiškia „komfortiškasis kupė“ (angl. comfortable coupe).
Nors prieš kurį laiką buvo pasirodę pranešimų, kad „Volkswageno“ vadovybė atsisakė naudoti žodį „Passat“ naujojo kupė pavadinime ir nutarė šį automobilį vadinti tiesiog „Volkswagenu CC“, per pristatymą Vokietijoje nieko panašaus neteko girdėti.
„Volkswageno“ atstovai naująjį modelį apibūdina taip, tarsi ištikimiausiems gerbėjams duotų įminti mįslę: automobilis turi keturias duris, bet yra kupė, jis patogus, bet ir dinamiškas, jo dizainas sportiškas, tačiau viduje erdvės netrūksta. Sunku būtų netikėti vokiečiais, kurie kaip įmanydami saugo užsitarnautą patikimo gamintojo vardą.
Intelektualus stileiva
„Volkswageno“ misija buvo transformuoti įprastą sedano įvaizdį į šiek tiek sportiškesnį išlaikant patogumo kriterijus. Taip sukurtas modelis, išraiškingesnis nei populiarusis „Passato“ sedanas.
Iš tiesų „Passat CC“ išsiskiria dizainu bei derančiu funkcionalumu ir patogumu. Tačiau būtų nuodėmė prie šių pranašumų nepriskirti ir gausios įvairiausių sistemų amunicijos, kuri prilygsta ir kai kuriems prabangių automobilių klasės atstovams.
Į automobilius „Volkswagen Passat CC“ bus montuojamas vienas iš penkių variklių. Rinktis bus galima iš trijų 1,8 l (160 AG), 2,0 l (200 AG) ir 3,6 l (300 AG) benzininių variklių ir iš dviejų 2,0 l (140 AG), 2,0 l (170 AG) turbininių dyzelinių motorų. 4,8 m ilgio komfortiškoji kupė yra itin ekonomiška turėdama 2 l turbininį dyzelinį variklį – 100 km reikia tik 5,8 l degalų.
Be to, konstruktoriai daug dėmesio skyrė sistemoms, padidinančios vairavimo malonumą ir saugumą. Vienas svarbesnių sprendimų – linijos asistento funkcija, padedanti neišslysti į šalikelę. Tyrimai rodo, kad 14 proc. avarijų įvyksta dėl to, kad nesilaikoma saugaus atstumo tarp juostų. Važiuojant tiesiu keliu, turinčiu aiškiai pažymėtas linijas, automobilio sistemos reaguoja vos kryptelėjus į šoną ir vairas pats grąžina automobilį tarp linijų.
Rodant po sūkį ši sistema automatiškai išsijungia. Panaši technologija jau įgyvendinta prabangiausiuose „Hondos“ bei „Audi“ ir „Citro?no“ modeliuose. Tiesa, užvažiavus ant linijos šių automobilių vairuotojai pajusdavo tik vairo ar sėdynės vibraciją, o ne aktyvią pagalbą.
„Passato CC“ kūrėjai didžiuojasi dar viena naujove – galimybe paprasčiau valdyti prie automobilio audio sistemos prijungtą muzikos ar DVD grotuvą. Dauguma konkurentų leidžia tik sujungti du įrenginius, o vokiečiai sugalvojo USB jungtį įmontuoti daiktų dėtuvėje. Taip paslėptą muzikos grotuvą bus galima valdyti centrinio valdymo pulto ekrane.
Nemirtingos padangos
Dar vienas pavyzdys, kaip kruopštieji vokiečių inžinieriai rūpinasi net ir menkiausiomis detalėmis – bendradarbiavimas su padangų gamintoju „Continental“. Šio darbo rezultatas – „ContiSeal“ padangos, kurios „Passato CC“ automobiliuose bus viena iš standartinės įrangos dalių.
Kuo jos ypatingos? Technologija paremta tuo, kad padangos viduje pridedamas lipnus polimerinis sluoksnis. Jeigu padanga praduriama daiktu, kurio skersmuo ne didesnis kaip 5 mm, lipni medžiaga aplimpa tą daiktą ir sumažina oro laidumą. Taip įmanoma nuvažiuoti bent jau iki artimiausio autoserviso.
Nors galinio vaizdo kamera, padedanti judėti atbuline eiga, ne naujiena, vokiečiai sugalvojo, kaip ją apsaugoti nuo purvo. Įjungus atbulinę pavarą ant bagažinės dangčio esantis VW logotipas „prasimerkia“ ir dirsteli į aplinką švariu kameros objektyvu. Vaizdas perduodamas į centriniame valdymo pulte esantį ekraną.
Patogu ir tai, „Passato CC“ vairuotojas gali itin paprastai keisti važiuoklės darbo charakteristiką rinkdamasis tarp įprasto, sportiško arba komforto režimų. Tai gera parinktis ieškantiems automobilio, kurio riedėjimas galėtų prisitaikyti prie vairuotojo nuotaikos.
Kompromisų paieškos
Nors naujasis „Passato“ šeimos narys atrodo nepriekaištingai, kai kurios smulkmenos kliūva. Pavyzdžiui, kodėl CC versija neturi LED žibintų, nors jie montuojami klasikiniame „Passat“ sedane? Juk oficialiai tvirtinama, kad CC yra prabangesnis už savo vyresnįjį brolį.
Uždavus šį klausimą „Volkswageno“ inžinieriams, tikslaus atsakymo išgauti nepavyko.
„Sprendimas dėl LED žibintų buvo priimtas ieškant optimalaus santykio tarp kainos ir kokybės. Norime likti „žmonių mašina“, kuri būtų įperkama daugeliui, o šie žibintai padidintų CC kainą. Todėl sukūrėme kiek kitokius, kurie iš dalies prilygsta LED kokybei“, – tvirtino vokiečiai. Vis dėlto „Passato CC“ kainą sunkoka priskirti „žmonių mašinų“ kategorijai – mūsų šalyje šis kupė kainuos nuo 90 tūkst. litų. Pagrindinės rinkos, kuriose „Volkswagen“ tikisi sulaukti sėkmės – Europa, Šiaurės Amerika ir Japonija. Gamintojai teigia, kad naujasis jų kūrinys tiesioginių konkurentų neturi. Tačiau šiek tiek tolimesniais varžovais įvardijami 3 serijos BMW, „Mercedes-Benz CLS“, „Peugeot 407“, „Alfa-Romeo 159“ automobiliai.
„Volkswageno“ inžinieriai pristatydami automobilį atviravo, kad pagal naujus technologinius sprendimus Europoje konkurentų sau nemato. Vieninteliai jų įvardyti varžovai – japonų automobilių gamintoja „Toyota“.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...