- Šarūnas Černiauskas, www.DELFI.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
1,76 mln. Lt, o gal ir daugiau. Tiek nuostolių jau prigeneravo maždaug pusantrų metų Vilniaus Gedimino prospektu kursuojantys savivaldybės mikroautobusai, važinėjantys 88 ir 89 maršrutais.
Portalui delfi.lt pavyko gauti šių maršrutų finansinę statistiką, kuri veikiausiai nedžiugina Vilniaus vadovų. Kas mėnesį kiekvienas senamiesčio maršrutas miestui kainuoja po daugiau kaip 50 tūkst. Lt.
Savivaldybės statistikoje 88 ir 89 maršrutų nuostolingumas apibrėžiamas lakoniška sąvoka „nuostolių kompensacijos poreikis“.
Ypač įspūdingas jis buvo praėjusių metų pabaigoje. Turimais duomenimis, pernai gruodį 88 maršruto „nuostolių kompensacijos poreikis“ sudarė beveik 101 tūkst. Lt, 89 maršruto – daugiau nei 105 tūkst. Lt.
Kitais mėnesiais skaičiai buvo ne tokie įspūdingi ir svyravo tarp maždaug 47 ir 86 tūkst. Lt. Vienintelis kiek geresnis rodiklis – šių metų kovo statistika 89 maršrute: 11,6 tūkst. Lt nuostolių.
Žurnalistui pavyko susipažinti su 15 mėnesių 88 ir 89 maršrutų statistika: duomenys pateikti nuo 2011 m. spalio iki šių metų kovo, tačiau be šių metų vasario bei 2012 m. spalio ir rugsėjo statistikos. Bendra „nuostolių kompensacijos poreikio“ suma per 15 mėnesių sudarė beveik 1,76 mln. Lt, taigi tikėtina, kad per visus 18 veiklos mėnesių 88 ir 89 maršrutai Vilniui kainavo apie 2 mln. litų.
G. Nakutis: yra ir blogesnių maršrutų
Tačiau Vilniaus savivaldybė situacijos nedramatizuoja.
„Mieste didžioji dalis maršrutų yra nuostolingi. Pavyzdžiui, gruodžio mėnesį maršrute Nr. 1 „Oro uostas – Stotis“ nuostoliai sudarė 55 tūkst. Lt, ten dirba vienas standartinis autobusas. Maršrute Nr. 67 „Kalno g. – Mickūnai“ nuostolis – 68 tūkst. Lt. Dirba vienas standartinis autobusas, važiuoja daug mokinių. Tuo tarpu Senamiesčio maršrutuose dirba po 2 mažos talpos autobusus“, - teigė savivaldybės bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.
Pasak jo, senamiesčio maršrutų rodikliai gerėja, mat daugėja jais važinėjančių keleivių.
„2011 metais vienu reisu vidutiniškai darbo dienomis važiavo 7-8 keleiviai ir 2-3 – poilsio dienomis. 2013 m. balandžio mėnesį vienu reisu vidutiniškai važiavo 20-22 keleiviai darbo dienomis ir 9-10 – poilsio dienomis. Darbo dieną vykdomi 34 reisai, poilsio dieną – 13 reisų, maršrute dirba 3 autobusai darbo dieną ir 1 autobusas poilsio dieną“, - vardijo G. Nakutis.
Nuostolis mažėja, kai nevažinėja
Paprašytas pakomentuoti gana optimistišką kovo mėnesio statistiką, t.y. tik kiek daugiau nei 11 tūkst. Lt nuostolių 89 maršrute, „Vilniaus viešojo transporto“ vadovas nurodė, kad to priežastis – ne staiga išsipūtęs keleivių skaičius.
„Nuo kovo 12 d. dėl Šventaragio g. uždarymo 89 maršrutas laikinai uždarytas, 88 maršrute vietoj 2 autobusų dirba 3 darbo dienomis ir 1 poilsio dienomis. Be to kovo mėnesį padidėjo pajamos už bilietus miesto maršrutuose“, - sakė G. Nakutis.
Tuo tarpu itin didelis maršrutų nuostolingumas gruodžio mėnesį, anot jo, yra profsąjungų spaudimo rezultatas.
„Vilniaus viešojo transporto profsąjungos praėjusiais metais iškėlė kolektyvinį ginčą ir ruošėsi streikuoti. Kolektyvinis ginčas buvo sureguliuotas ir streiko išvengta, susitarus, kad darbuotojams bus sumokėta metinė priemoka už 2011 metus. Metinė priemoka buvo išmokėta gruodžio mėnesį. Tai pagrindinė priežastis“, - reziumavo G. Nakutis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus rajono savivaldybė turi naują administracijos direktorių
Vilniaus rajono savivaldybės meras Robertas Duchnevičius naujuoju administracijos direktoriumi paskyrė Vytautą Vansavičių. ...
-
Vilniaus rajono socialiniams darbuotojams – kompensacijos
Siekdama į rajoną pritraukti daugiau socialines paslaugas teikiančių darbuotojų, Vilniaus rajono savivaldybė nuo sausio 1 dienos kompensuos šios profesijos asmenų kelionių į darbą išlaidas. ...
-
Įvardijo populiariausius ir rečiausius 2024-ųjų naujagimių vardus sostinėje
Tarp populiariausių sostinės naujagimių vardų šiemet karaliauja Sofija ir Jonas. Vilniaus miesto savivaldybės teigimu, Sofijos vardu šiemet pavadintos 54 naujagimės, o Jono vardas sostinėje duotas 83 kūdikiams. ...
-
131 tūkst. eurų iš savo įmonės pasisavinusiam vilniečiui teks gerokai patuštinti piniginę2
Kauno apygardos teismas iš savo įmonės 131 tūkst. eurų pasisavinusį vilnietį verslininką pripažino kaltu dėl turto pasisavinimo, apgaulingo finansinės apskaitos tvarkymo. ...
-
Paskutinę metų dieną pagausėjo Benkunsko šeima: atskleidė ir mažylės vardą20
Vilniaus miesto mero Valdo ir Vismantės Benkunskų šeimą papildė naujas narys. Porai gimė dukra. ...
-
Benkunskas apie Nacionalinio stadiono statybas: viltis yra, bet laikas ne mūsų naudai8
Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas tvirtina jaučiantis pareigą užbaigti Nacionalinio stadiono statybas, tačiau jaučia apmaudą matydamas projekto derinimo procesą su Europos Komisija (EK). Vis dėlto meras toliau sako, kad laukti vėluojančio EK sp...
-
Paaiškėjo, kas gamins elektrinius laivus sostinei už beveik 2 mln. eurų
Vilniaus savivaldybės bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) kelionėms Nerimi už 1,85 mln. eurų perka keturis elektrinius laivus. ...
-
Dėmesio: suklusti turėtų Vilniaus priemiesčių gyventojai1
Senus, apleistus, aplinką teršiančius automobilius nuo 2025 m. nutempinės ir Vilniaus rajono savivaldybė. Žmonės skundžiasi, kad kai kur automobiliai stovi dvejus, trejus ar net ketverius metus, o savivaldybė skėsčioja rankomis, mat net neturi...
-
Benkunskas: su komanda dabar dirbame ties labai rimtu projektu8
Vilniaus meras Valdas Benkunskas sako, kad tai, jog tiek iš sostinės herbo, tiek iš miesto gyvenimo apskritai yra išbraukta upė – yra sovietmečio padarinys, kuris šioje kadencijoje bus taisomas. Jis tikina grąžinsiantis N...
-
Naujųjų naktį fejerverkus į dangų leis ne visi
Sutinkant 2025-uosius, sostinėje penktus metus iš eilės nebus šaudomi naujametiniai fejerverkai. Nors Kaune ir Klaipėdoje pirotechninių šou neatsisakoma, tačiau šių savivaldybių administracijos taip pat nerekomenduoja gyvento...